Jodå visst funkar dom. Men det är ganska stor risk att åka dit. Då är det beslagtagande och dagsböter som gäller.
Tyvärr så hjälper dom inte alltid. Nu när jag åkte dit för exakt 14 dagar sedan så hade dom gömt sig vid en buske o sköt bakifrån så då är man torsk i vilket fall
Jodå visst funkar dom. Men det är ganska stor risk att åka dit. Då är det beslagtagande och dagsböter som gäller.
Tyvärr så hjälper dom inte alltid. Nu när jag åkte dit för exakt 14 dagar sedan så hade dom gömt sig vid en buske o sköt bakifrån så då är man torsk i vilket fall
Måste inte länsman med laser"pistolen" stå väl synlig och inte dold? har bestämt för mig detta. Någon som har full koll?
Måste inte länsman med laser"pistolen" stå väl synlig och inte dold? har bestämt för mig detta. Någon som har full koll?
mvh
Har jag också hört, men jag torskade när dem gömt bilen i skogen å sköt från den :S
mvh
Trodde oxå det så jag kollade med trafikpolisen i Hudik,, men enl dom så får de så dolda,, men bakifrån vettefan.. har för mej att *skottet* skall komma framifrån
Polisen får inte gömma sig, men såvida man inte har en filmkamera i bilen blir det svårt att bevisa.
Angående laserstörare är det ganska uppenbart när de används, då polisen kollar bil efter bil klockrent, och sen får de "error" på en bil som kör om de andra. Och lagen om laserstörare kom till just för att de ska kunna stoppa dessa som kör för fort, och fängelsestraffet som max är bara så de kan göra en husrannsakan på bilen utan massa problem. -Så se till att gömma den riktigt bra eller strunta i den. Inne i ramen och inga ytliga kablar kanske?
hehe blir svårt att filma dem då det egentligen är olagligt att filma andra medtrafikanter utan deras tillstånd har jag för mig, och det lär man ju råka göra när man har på en kamera för att KANSKE lyckas filma en gömd snut
och ja poliser får använda radarn bakifrån med. Var ett par fjollor som trodde de var fria när de kört förbi polisen men då vände de bara håll och klocka dem, sen hämtade mc polisen dem så fick de böter rätt bra faktiskt.
du får filma hur mycke du vill på allmän plats. dock så får du inte publicera bilderna/filmen om man kan identifiera föraren/ övriga synliga trafikanter
och ja poliser får använda radarn bakifrån med. Var ett par fjollor som trodde de var fria när de kört förbi polisen men då vände de bara håll och klocka dem, sen hämtade mc polisen dem så fick de böter rätt bra faktiskt.
Dom använder inte radar sedan ett gäng år tillbaka. Idag används i största mån Laserinstrument.
du får filma hur mycke du vill på allmän plats. dock så får du inte publicera bilderna/filmen om man kan identifiera föraren/ övriga synliga trafikanter
Dom använder inte radar sedan ett gäng år tillbaka. Idag används i största mån Laserinstrument.
ja förlåt mig laser då skitsamma. de får ta fram och bakifrån ville jag bara tala om. jag är gammalmodig bara
Kan man inte gömma dom ruskigt bra, bakom (dvs innuti) kofångaren exempelvis och dom fungerar som dom ska fortfarande? Farbror blå orkar väl knappast plocka ner hela min front för att evetuellt finna något där?
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kan man inte gömma dom ruskigt bra, bakom (dvs innuti) kofångaren exempelvis och dom fungerar som dom ska fortfarande? Farbror blå orkar väl knappast plocka ner hela min front för att evetuellt finna något där?
Om de misstänker att du har en och inte hittar den kan de alltid ta dig till häktet och låta tekniker plocka ner hela bilen. Med fängelse på straffskalan har de alla möjligheter.