Blivit blåst på 1200kr :(

Groban
8 oktober 2009 · 59 Inlägg

Betala ALDRIG nåt i förskott!! 
Skicka med tex bussgods och efterkrav!! 
Förstår inte hur folk kan vara så blåögda och bara överföra pengar hur som helst!!

Gör som LinusLinje säger..Kolla direkt då du hämtar ut paketet att innehållet stämmer..annars har du personalen som vittnen..

Saab 9-3 (2000)
Surikaten Japsare
9 oktober 2009 · 480 Inlägg

wow, o ja kände mig blåst efter o ha beställt saker från ebay roll
ville ha klädsell till bilen o de fanns bara i england... 2 månader har gått o har inte fått min kläddsel roll känner sig lite blåst på 300+... de finns dom som har de värre tongue men alvarligt så lider ja me er...

enligt försäljaren verkar kläddseln vara borta via posten...? förslag på va ja kan göra? roll

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
Frostfjord Ljudbyggare
9 oktober 2009 · 170 Inlägg

bmx skrev:

la_palma skrev:
Jag blev blåst på 1500 av en annons, jag änmälde via internet och skrev hans namn nummer m.m Snubben åkte dit men han hade blåst ett flertal personer på ganska mycket pengar antagligen därför han åkte dit. Tror det blir svårt att få dit han för 1200...Hur som helst va jag tvungen att skicka in massa papper för att kronofogden skulle ta han på pengar, tyvärr räckte det med att han sa att han inte hade några pengar så slapp han betala, enligt pappren ska han betala när han väl har det men allt verkar bara som ett enda stort hyckleri, har gått 2år nu...Nästan så man blir sugen på att blåsa lite folk själv...

han får visst ditt han för 1200.ja fick ju de med 1000 kr.

ovadsett hur mkt de är så åker han ditt ändå

Stölder ovan 1000kr räknas som GROVstöld! Klart värt att anmäla.

Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Arradin
9 oktober 2009 · 631 Inlägg

GrEEn_NeoN skrev:
wow, o ja kände mig blåst efter o ha beställt saker från ebay roll
ville ha klädsell till bilen o de fanns bara i england... 2 månader har gått o har inte fått min kläddsel roll känner sig lite blåst på 300+... de finns dom som har de värre tongue men alvarligt så lider ja me er...

enligt försäljaren verkar kläddseln vara borta via posten...? förslag på va ja kan göra? roll

Säljaren har ansvaret tills att köparen har mottagit varan.

Om dom är borta på posten så är det hans problem...  Så kräv pengarna tillbaka... 
Visst, han kan strunta i det, men alltid en start.   beror på hur seriös säljaren är.

Surikaten Japsare
9 oktober 2009 · 480 Inlägg

Arradin skrev:

GrEEn_NeoN skrev:
wow, o ja kände mig blåst efter o ha beställt saker från ebay roll
ville ha klädsell till bilen o de fanns bara i england... 2 månader har gått o har inte fått min kläddsel roll känner sig lite blåst på 300+... de finns dom som har de värre tongue men alvarligt så lider ja me er...

enligt försäljaren verkar kläddseln vara borta via posten...? förslag på va ja kan göra? roll

Säljaren har ansvaret tills att köparen har mottagit varan.

Om dom är borta på posten så är det hans problem...  Så kräv pengarna tillbaka... 
Visst, han kan strunta i det, men alltid en start.   beror på hur seriös säljaren är.

då kollar ja ^^ thx

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
M1cha
11 oktober 2009 · 645 Inlägg

_JLarsson skrev:
Man ska aldrig förskott betala om du gjorde det,, Beklagar förlusten,

Nja. Vem har lust att sälja något utan att få pengarna i förväg...? Det bästa är ju såklart att kolla upp personen ifråga, vilket är rätt enkelt i dagens läge med internet och allt. T.ex, ett användarnamn på ett community, bara att kolla upp reg-datum, hans tidigare försäljningar etc, leta upp tidigare köpare etc.

Det bästa är ju givetvis att göra upp affären i person men Sverige är ett stort land...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
s12 Nissan Gazelle
11 oktober 2009 · 1 460 Inlägg

MrTegefeldt : va tråkigt jag beklagar , hoppas att de kommer att ordna sig för dig på nått sätt

Nissan Silvia
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 oktober 2009 · 13 744 Inlägg

Frostfjord skrev:

bmx skrev:

la_palma skrev:
Jag blev blåst på 1500 av en annons, jag änmälde via internet och skrev hans namn nummer m.m Snubben åkte dit men han hade blåst ett flertal personer på ganska mycket pengar antagligen därför han åkte dit. Tror det blir svårt att få dit han för 1200...Hur som helst va jag tvungen att skicka in massa papper för att kronofogden skulle ta han på pengar, tyvärr räckte det med att han sa att han inte hade några pengar så slapp han betala, enligt pappren ska han betala när han väl har det men allt verkar bara som ett enda stort hyckleri, har gått 2år nu...Nästan så man blir sugen på att blåsa lite folk själv...

han får visst ditt han för 1200.ja fick ju de med 1000 kr.

ovadsett hur mkt de är så åker han ditt ändå

Stölder ovan 1000kr räknas som GROVstöld! Klart värt att anmäla.

att tillskanska sig pengar genom bedrägeri räknas ej som varken stöld eller grovstöld

detta räknas som normalgraden av bedrägeri och ger inget straff att tala om

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
T16_AeRo
11 oktober 2009 · 712 Inlägg

Holiace skrev:
Enkelt, köp inte av privatpersoner över Internet, om det inte är på Tradera.

Går väl att blåst där oxå.. jag blev blåst på 300kr

Ckosworth Mr
11 oktober 2009 · 607 Inlägg

Hur gick det för trådskaparen?

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
11 oktober 2009 · 423 Inlägg

Han har vad jag vet inte fått tillbaks sina pengar ännu, trots att personen ifråga har sagt att han ska få pengarna, personen ifråga har dessutom fått MrTegefeldt's kontonr för att sätta in pengarna där.

MrTegefeldt Stålverksarbetare
14 oktober 2009 · 372 Inlägg

Nej, jag har inte fått några pengar. Inte heller hört något av NS.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
MrTegefeldt Stålverksarbetare
12 november 2009 · 372 Inlägg

Jag har fortfarande inte hört något av NS... Så min slutsats är att killen är en bedragare och rekommenderar alla att INTE göra några som helst affärer med honom.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 november 2009 · 616 Inlägg

Men sicken idiot, om han går ut här och säger att det är han som är säljaren lär han ju ha nån form av vett bakom pannbenet? Vart har pengarna tatt vägen??

Vad hade han för förklaring till att downpipen inte skickats?

/ichi
MrGalant
12 november 2009 · 118 Inlägg

ichibon skrev:
Vad hade han för förklaring till att downpipen inte skickats?

Och så läser vi 1gång till. Bättre lycka nästa gång smile


MrTegefeldt skrev:
Tjena!

Det var för ett litet tag sedan som jag såg en annons på en 3" Downpipe, utan kat, på ett annat bilrelaterat forum.
Jag tänkte att 1000kr för den lät okey och PMade säljaren, han MMSade en bild på den och jag sa att jag ville ha den.
Han kollade upp frakten som låg på 200kr och jag förde över 1200kr till hans konto.
Efter att det hade gått en vecka så började jag undra vart downpipen hade tagit vägen och frågade då killen som svarade att han hade haft fullt upp på jobbet. Nu har det gått en tid sedan detta och jag får inte tag i snubben. Jag har hans namn, mobilnummer, adress tom. Kontonummer! Men vad ska jag göra nu?
Det första som plingar till är ju givetvis en anmälan men tjänar det verkligen något till?
Att åka och besöka honom är lite jävligt då vederbörande bor i Gävle och jag i Halmstad.

Någon som har en bra lösning på mitt problem?
Mvh Jocke

Senast redigerat av MrGalant (12 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang