Är det någon som vet om det sitter ett relä till bränslepumpen i tanken eller om det bara är en säkring?? Säkring #1 och #11 är hela. men pumpen får ingen ström. Någon som kan hjälpa mig med detta??
Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!
Nja, grönt relä är det väl bara på K-Jet vad jag vet. På LH-Jet, tex B230F, brukar det vara vitt.
Hittade ingen grön.. men en vit däremot:P min bror snackade om att man kunde bygla på något sätt men jag fattade inte riktigt... någon här som kan förklara??
ett nytt sådant kan inte vara allt för dyrt när det står volvo på grejjerna.
Vill helst hitta felet innan jag börjar köpa saker och ting...
Vi snackar ca 100kr, reläet rasar som regel alltid på en volvo 740 med insprut. hänt på fler av mina, grönt eller vitt relä, går inte missa längst in på säkringsdosan. mvh.
Vi snackar ca 100kr, reläet rasar som regel alltid på en volvo 740 med insprut. hänt på fler av mina, grönt eller vitt relä, går inte missa längst in på säkringsdosan. mvh.
okey... tackar så mycket... och det gör att den inte skickar ström bak till pumpen då...??? inhandlar detta imorgon.. lämnar besked på hur det gått efter det
jo jag förstår dig helt klart (gör så själv så jag vet ) men du kan ju mäta med en multimeter och kolla om det finns ström till reläet. då vet du ju om det finns ström till det. gör det det. ja då är det nog reläet som det är fel på.
jo jag förstår dig helt klart (gör så själv så jag vet ) men du kan ju mäta med en multimeter och kolla om det finns ström till reläet. då vet du ju om det finns ström till det. gör det det. ja då är det nog reläet som det är fel på.
Tack för bra svar... uppskattas väldigt:P
Tack för bra svar... uppskattas väldigt:P
jepp logiskt tänkade säger väl att det ska gå??
Det är inte alltid logiskt tänkande hjälper heller ju:P
hoppas felet löste sig annars kollar du kablarna som går till de vita reläet under säkrings dosan.. du tar ut hela dosan och vänder den upp och ner å kollar så att de sitter där.. de *kan* lirkat sig ur men låter lite långtsökt men kika... annars så är de bara att dra till skorten och plocka 4-5 st för ev vetekrans typ.. annars kostar de 150:- st...
hoppas felet löste sig annars kollar du kablarna som går till de vita reläet under säkrings dosan.. du tar ut hela dosan och vänder den upp och ner å kollar så att de sitter där.. de *kan* lirkat sig ur men låter lite långtsökt men kika... annars så är de bara att dra till skorten och plocka 4-5 st för ev vetekrans typ.. annars kostar de 150:- st...
Har varit och inhandlat ett nytt relä idag. satte i det men inget hände mer än att det klickar i relät nu. Fattar inte vad det kan vara. väntar nu på min styvfar som ska hjälpa mig med resten av el mojängandet:P
Kan inte fatta vad problemet kan vara.. hoppas det bara inte är pumpen i tanken. för den ska vara ett monster att byta..