2444
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

Renaultskadad
694 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
dagg skrev:
hel coolt projekt, skall följas!

härligt ! det samma du !

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 584 Inlägg
20 april 2010
kläm dit baklysen när du provar vingen , tror det syns bättre då,
men verkar bra redan nu "normalt ställd" iaf wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Renaultskadad
694 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:

skall inte sitta lyktor så högt, bara plastkåpor. men dem smyger bara runt hörnet så finns inte en chans att dem ens kommer i närheten. och vill inte repa lacken mer än nödvändigt tongue vill ju ha rätt mycket downforce bak då bilen inte väger ett skit i röven. så får se vad som blir optimalt

32 Inlägg
21 april 2010
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:

skall inte sitta lyktor så högt, bara plastkåpor. men dem smyger bara runt hörnet så finns inte en chans att dem ens kommer i närheten. och vill inte repa lacken mer än nödvändigt tongue vill ju ha rätt mycket downforce bak då bilen inte väger ett skit i röven. så får se vad som blir optimalt

då jag har modell större vinge,har jag noterat att -trycket bakom bilen blir så stort att om backluckan inte är låst så blåser den upp i 150 trots trycket från vingen

Renaultskadad
694 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
volymmannen skrev:
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:

då jag har modell större vinge,har jag noterat att -trycket bakom bilen blir så stort att om backluckan inte är låst så blåser den upp i 150 trots trycket från vingen

haha ! awesome big_smile då får jag nog fan ta och fixa två ordentliga lås bak. kan ju inte riktigt lita på originallåset ^^
lillkjell skrev:
Riktigt nice bygge måste jag säga! ;D

tackar tackar. fortsätt läs och kommentera wink

6 584 Inlägg
21 april 2010
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:

Det var mest för att se helheten på bakändan jag tänkte du skulle lägga dit dom, trodde plaskåpor&lysen var en enda stor del.

Renaultskadad
694 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:

Det var mest för att se helheten på bakändan jag tänkte du skulle lägga dit dom, trodde plaskåpor&lysen var en enda stor del.

aah nä dem e två delar. orkade inte bry mig om d bara tongue vet hur det ser ut i huvet ändå. men kan ju prova att lägga dit dem. har för mig att dem ligger hos krille bara

Renaultskadad
694 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Liten film som H22/Danne filmade för några veckor sen smile

Senast redigerat av Defcon (21 april 2010)

Intresseklubben
673 Inlägg
21 april 2010
Jävlar va nice det blev med vingen big_smile sjysst att du kan ställa in den själv med smile du är inte så dum du ;D liten mcgyver? ;D jävligt smarta lösningar har du smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Jävlar va nice det blev med vingen big_smile sjysst att du kan ställa in den själv med smile du är inte så dum du ;D liten mcgyver? ;D jävligt smarta lösningar har du smile

aah jävla bra vettö. haha mjo. skulle blivit konstruktör ist smile

6 584 Inlägg
21 april 2010
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:
Defcon skrev:

aah nä dem e två delar. orkade inte bry mig om d bara tongue vet hur det ser ut i huvet ändå. men kan ju prova att lägga dit dem. har för mig att dem ligger hos krille bara

ahh du har det ju säkert i huvet men för oss okunniga tyckare så är det inte lika lätt att se helheten wink

32 Inlägg
21 april 2010
farbrorbozze skrev:
Defcon skrev:
farbrorbozze skrev:

ahh du har det ju säkert i huvet men för oss okunniga tyckare så är det inte lika lätt att se helheten wink

här ser du hur bakljusen ser ut och panelerna ovanför
http://www1.garaget.org/archive/51/5066 … 836714.jpg

supermikaela
23 april 2010
Vingen ser ut att ha en VÄLDIGT skarp vinkel när den står så långt upp som det går. Du vet om att det finns en gräns för hur grov vinkel man kan ha utan att tappa downforce? Vet visserligen inte hur du planerat att köra. Bara en tanke.

Du har inga andra aerodynamiska planer bortsett från vingen?

Renaultskadad
694 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
supermikaela skrev:
Vingen ser ut att ha en VÄLDIGT skarp vinkel när den står så långt upp som det går. Du vet om att det finns en gräns för hur grov vinkel man kan ha utan att tappa downforce? Vet visserligen inte hur du planerat att köra. Bara en tanke.

Du har inga andra aerodynamiska planer bortsett från vingen?

Japp I know. jag vill bara ha den så högt för utseendets skull, och kan ställa den som jag vill ha den i och med fästena. Kolla på Integrale skall du få se på högt ställd vinge =P och så körde dem i grupp B. men som sagt. byggde fästena för att kunna ställa den optimalt när jag behöver smile

och njae inte direkt. har ju hålborrat stötfångaren bak. mycket mer har jag inte gjort. skall bygga en splitter fram och sätta alu plåtar under så den blir lite slätare undertill
Senast redigerat av Defcon (25 april 2010)

Intresseklubben
673 Inlägg
6 maj 2010
vad händer? smile står det still nu eller? sitter här förväntansfull på update big_smilebig_smile

/Mvh Andreas

Med lem
768 Inlägg
6 maj 2010
IMPRAZERN skrev:
vad händer? smile står det still nu eller? sitter här förväntansfull på update big_smilebig_smile

Jag med, vill se updates! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

jabaär
103 Inlägg
6 maj 2010
jävligt störig vinge ;P,ser ut att gå fort redan som stillastående big_smile snyggt som bara den åhh va jag vill se den klar( vill nog du med )

382 Inlägg
6 maj 2010
någon har säket sakt det innan men svampen i tanken! känns som soppan skulle smälta svampen på lång sikt men jag vet inte! ser riktigt bra ut!

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

Sök