2327
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

Renaultskadad
694 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
ImPulse skrev:
Dreggel..

hähää big_smile yes !

Shady_killen skrev:
F*N va den vingen passar snyggt till bilen smile längtar tills jag får se den big_smile

mycket kvar eller? big_smile

haha aa =P nu är den lackad och sitter på bilen. Viktorson har bilder på sin kamera som togs tidigare ikväll. avgassystemet är me klart big_smile
samt taklister och backspeglar. dock skall backspeglarna lackas svarta på foten. men det kommer.

så nu är det mest pill kvar inför besiktningen i morn klockan 15:00. efter det skall den sänkas, xenon, toning runt om och så vidare smile
BalvBam skrev:
Målrakan big_smile

JA ! det kan man fan säga big_smile

Renaultskadad
694 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
jag får la slänga upp mina bilder jag har på mobilen då iaf !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950611_ouhmaf.jpg
Tvättade av bilen och drog till johannes för att färdigställa avgassystemet.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950614_pgro7c.jpg
gamle dämparen fick sätta livet till då jag ville ha mina snögga ändrör ! som för övrigt passar PERFA i bakkjolens uttag
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950617_cbunah.jpg
såhär skall det bli, fast nu sitter dem längre in så bara det blå syns. kjolens hål är 4" och ändröret är 3,5"

det är tyvärr bara dem bilderna jag har och kan lägga upp. men håll ut tongue

Renaultskadad
694 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
här kom dem !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950639_k2jqyj.jpg
så blev det draget. rätt stor skilnad i ljud ur dem olika rören. funderar på att sätta ett spjäll så jag kan ha bröt eller tystare.. hmmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950640_rfm0rz.jpg
klart !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950641_wpdyca.jpg
vingen ! smile THE wing så att säga wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/950642_1sre0h.jpg
allt för idag. mer kommer väl i morn ! smile god natt och sov gott !

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 juni 2010
Sweet, det ser jävligt bra ut big_smile Lycka till på besiktningen, fick igenom min pug igår smile

Har inte lusläst hela tråden, vad blir den "rätta" motorn?

Mvh /Peter

Renaultskadad
694 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
mrpete skrev:
Sweet, det ser jävligt bra ut big_smile Lycka till på besiktningen, fick igenom min pug igår smile

Har inte lusläst hela tråden, vad blir den "rätta" motorn?

Mvh /Peter

tackarrr. aa fan nu är d bara dryga tre timmar kvar ! och jag har fan mer att göra på bilen tongue så gött !

kolla på första sidan i denna tråden så står det vad den rätta drivlinan är för något wink

Kicker
163 Inlägg
17 juni 2010
Awesome. hoppas besiktningen gick bra så du kan stoppa i andra motorn smile

See you sideways!!

Intresseklubben
673 Inlägg
17 juni 2010
Fan va grymt det blev med twin pipes smile sjukt fräckt big_smile Hur gick det på besiktningen då? bilen är helt sjukt nice iaf big_smile entré på lördag då? big_smile

/Mvh Andreas

S40 T4
584 Inlägg
17 juni 2010
IMPRAZERN skrev:
Fan va grymt det blev med twin pipes smile sjukt fräckt big_smile Hur gick det på besiktningen då? bilen är helt sjukt nice iaf big_smile entré på lördag då? big_smile

håller med med pipesen och undrar desamma om hur det gick? tongue

Renaultskadad
694 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Perzz0n skrev:

Besiktningen gick bra ! jag han inte fixa tutan på bilen, så det blev en bra att veta på d big_smile
i övrigt UTAN anmärkning ! lol
den andra motorn kommer i när jag orkar tongue inte riktigt än wink
IMPRAZERN skrev:

aa jag blev fan grymt nöjd big_smile

ajemän !! du står och väntar på mig på parkeringen antar jag ? ,D so we meet at last. efter två jävla år lol

och shady, du får läsa ovanstående kommentarer wink

S40 T4
584 Inlägg
17 juni 2010
Defcon skrev:
Perzz0n skrev:

Besiktningen gick bra ! jag han inte fixa tutan på bilen, så det blev en bra att veta på d big_smile
i övrigt UTAN anmärkning ! lol
den andra motorn kommer i när jag orkar tongue inte riktigt än wink
IMPRAZERN skrev:

aa jag blev fan grymt nöjd big_smile

ajemän !! du står och väntar på mig på parkeringen antar jag ? ,D so we meet at last. efter två jävla år lol

och shady, du får läsa ovanstående kommentarer wink

GÖÖÖTTTTT big_smile så vad ska du göra nu med bilen innan GBG Streetcarz? för du kommer väl yikes

ÄNTLIGEN FÅR VI SE DEN DÄR ISF!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile *LÄNGTAR SÅ MYCKET*

Intresseklubben
673 Inlägg
17 juni 2010
hehe, självklart får jag komma till parkeringen smile ska ta på mig lite nitar på byxorna och smeka mig runt din bil wink hahha..

skämtosido smile ja, i två år har jag följt ditt projekt ;P lite sjukt, ska bli kul att se den i verkligheten nu big_smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Shady_killen skrev:
GÖÖÖTTTTT big_smile så vad ska du göra nu med bilen innan GBG Streetcarz? för du kommer väl yikes

ÄNTLIGEN FÅR VI SE DEN DÄR ISF!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile *LÄNGTAR SÅ MYCKET*

jag skall: sänka fram och fixa lite mindre camber, eventuellt mindre camber. xenon skall på. tonas runt om. sen så är d väl mest smågrejjer som skall fixas. vingen skall på.. d e la d jag kommer på just nu typ.
aa fan jag kommer. det är ju tanken iaf

IMPRAZERN skrev:
hehe, självklart får jag komma till parkeringen smile ska ta på mig lite nitar på byxorna och smeka mig runt din bil wink hahha..

skämtosido smile ja, i två år har jag följt ditt projekt ;P lite sjukt, ska bli kul att se den i verkligheten nu big_smile

haha no no ! aa det är fan lite smått otroligt tongue hur känns d då ? kommer det bli tomt sen när bilen är klar ??

S40 T4
584 Inlägg
17 juni 2010
oj då! tyckte du svarade på min fråga nu? ska du göra allt det innan gbg streetcarrz?

det är om 2 dagar vet du va? haha

om du nu menar att du hinner så hoppas jag verkligen det.

snacka om att folk kommer glo då wink

Kicker
163 Inlägg
17 juni 2010
har du 35w xenon eller? Gött att det bara blev bra att veta då. nej förfan ut i garaget och byt motor nu smile De där grejjar du väll på några timmar

See you sideways!!

Renaultskadad
694 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Shady_killen skrev:
oj då! tyckte du svarade på min fråga nu? ska du göra allt det innan gbg streetcarrz?

jag skall göra d innan lördag ja =P den kommer va klar innan kl. 18:00 i morn kväll. jobbar inte i morn vettöö. jag hinner. no problem ! smile

Perzz0n skrev:
har du 35w xenon eller? Gött att det bara blev bra att veta då. nej förfan ut i garaget och byt motor nu smile De där grejjar du väll på några timmar

ajemän, 35w 4300K H4 HID. aa d va jävla skönt ^^ haha, jo d gör jag la =P men det kommer till endel extrajobb. så jag tar det om ett tag. nu skall jag ta lite skruvarsemester tänkte jag smile

S40 T4
584 Inlägg
17 juni 2010
hoppas det du hinner då wink om du skulle behöva något tveka inte att fråga efter hjälp big_smile

Intresseklubben
673 Inlägg
17 juni 2010
Känns faktiskt riktigt gött att få se den klar big_smile Har ju velat se den klar sen dag 1 ;D så känns skönt att få det överstökat big_smile Blev lite arg att du skulle starta ett nytt projekt, då måste man ju sitta och följa det med varken man vill eller inte big_smile

Inte varje dag man ser en sådan fin R5a liksom ;D men sen vill jag ju se den med den riktiga motorn i med big_smile så än är den inte död för mig ;D

/Mvh Andreas

Kicker
163 Inlägg
17 juni 2010
Defcon skrev:
Shady_killen skrev:

jag skall göra d innan lördag ja =P den kommer va klar innan kl. 18:00 i morn kväll. jobbar inte i morn vettöö. jag hinner. no problem ! smile

Perzz0n skrev:

ajemän, 35w 4300K H4 HID. aa d va jävla skönt ^^ haha, jo d gör jag la =P men det kommer till endel extrajobb. så jag tar det om ett tag. nu skall jag ta lite skruvarsemester tänkte jag smile

Jadå de kan va ganska gött de med smile

See you sideways!!

Renaultskadad
694 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Shady_killen skrev:
hoppas det du hinner då wink om du skulle behöva något tveka inte att fråga efter hjälp big_smile

japp, hinner utan probz smile håller på nu med den. rutorna är iväg på toning och hämtas vid 4-5. håller på att fixa cambern med ovala hål i dämparna och skall sänka den 4-5 cm fram nu genom att kapa sänkfjädrarna. men vingen är monterad och klar iaf smile jävlar va bra det blir ! tyvärr hinner jag ju inte få spacers  tillverkade tills i morn.. men det får jag ta vid ett senare tillfälle smile
IMPRAZERN skrev:
Känns faktiskt riktigt gött att få se den klar big_smile Har ju velat se den klar sen dag 1 ;D så känns skönt att få det överstökat big_smile Blev lite arg att du skulle starta ett nytt projekt, då måste man ju sitta och följa det med varken man vill eller inte big_smile

Inte varje dag man ser en sådan fin R5a liksom ;D men sen vill jag ju se den med den riktiga motorn i med big_smile så än är den inte död för mig ;D

haha jaa fan vem har inte velat d =P hahaha, ja det är fan synd om dig asså som måste dras med min skit ,D

nej fan, jag låg jämte en original txe i går kväll ^^ dem hade nog aldrig sett något liknande när jag blåste förbi. d va kul ^^

jaaadå, den kommer. fan jag har mer saker att göra på bilen. vill klä om inderningen då jag e rätt missnöjd med flocken. och sen skall d i en fullbur och riktiga motorn då smile så den e inte död än på länge nä

Perzz0n skrev:
Jadå de kan va ganska gött de med smile

aaaah, det skall bli riktigt jävla gött !
Senast redigerat av Defcon (18 juni 2010)

Intresseklubben
673 Inlägg
18 juni 2010
hehe fan va gött big_smile då får man följa detta lite till då big_smile Målet med detta projektet är ju se denna bil rulla på en bana ;D och se lite köra-rakt-fram med den ;D

/Mvh Andreas

Sök