Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

JockeRX7 KTM 660
14 oktober 2009 · 537 Inlägg

Roligt projekt. Har aldrig haft så mycket för renault förut men det här kommer följas smile Nya jobba natt läsningen för min del. Så ös in med uppdates nu tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Defcon Renaultskadad
14 oktober 2009 · 694 Inlägg

nääe fan va gött big_smile jaa ! snacka skit om Renault efter du läst klart denna tråden om du kan ,D jag skall uppdatera så fort jag har något nytt att rapportera smile

IMPRAZERN Intresseklubben
17 oktober 2009 · 673 Inlägg

OKen ser riktigt nice ut ;D jag kör ju greenstuff belägg big_smile funkar fint fint

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Defcon Renaultskadad
18 oktober 2009 · 694 Inlägg

joo.. men vill ha ngt som håller även när skivorna glöder.. skall tåla att härdas. standardbelägg när dem blir riktigt varma försvinner som om dem va gjorda i smör

Defcon Renaultskadad
19 oktober 2009 · 694 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/785892_iqiw3o.jpg
hittade en trevlig ratt. håller på just nu och pratar med fransmannen om att få hem den. sket sig med bältena, men har andra på g. sket sig med bromsarna me, så tar det senare =P har inte bråttom

Holmii Nästan Maskiningenjör
19 oktober 2009 · 399 Inlägg

Fan sikken härlig ratt smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Defcon Renaultskadad
19 oktober 2009 · 694 Inlägg

aa den skulle nog sitta för jävla fint i bilen smile helt ny me (Y)

Holmii Nästan Maskiningenjör
19 oktober 2009 · 399 Inlägg

Jovisst, fast originalratten i GTE är väl åxo ganska mysig? Docl inte lika bra grepp i dom som i ett mocka dito lol

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Defcon Renaultskadad
19 oktober 2009 · 694 Inlägg

nej nej fan. inte den ratten i denna bilen ! big_smile även om den e rätt så okej original faktiskt.. men den e inge frän =P

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

Motorn blev ju bara för läcker. big_smile

Ska bli roligt att se slutresultatet.

Defcon Renaultskadad
19 oktober 2009 · 694 Inlägg

tackar smile japp, till våren så !! smile

IMPRAZERN Intresseklubben
21 oktober 2009 · 673 Inlägg

Haha, det blev inte mycket som kom med frakten ifrån frankrike alltså big_smile men den ratten ser ju riktigt go ut big_smile

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Defcon Renaultskadad
21 oktober 2009 · 694 Inlägg

nope. inte av dem grejjerna iaf. har alltid annat på g. finns hur mkt som hellst. skall se om jag kan få hem lite bälten och ratten och bromsok. jobbar på d iaf =P ah ratten va inge dum alls !

volymmannen
26 oktober 2009 · 32 Inlägg

Defcon skrev:
joo.. men vill ha ngt som håller även när skivorna glöder.. skall tåla att härdas. standardbelägg när dem blir riktigt varma försvinner som om dem va gjorda i smör

kör med greenstuff på min,funkar bra eftersom bilen är så lätt och har 325mm skivor fram,så behöver man inte bromsa för mycket. Men kanske blir ändring på det snart när jag kommer upp i högre hastigheter på rakorna big_smile

Defcon Renaultskadad
26 oktober 2009 · 694 Inlägg

volymmannen skrev:

Defcon skrev:
joo.. men vill ha ngt som håller även när skivorna glöder.. skall tåla att härdas. standardbelägg när dem blir riktigt varma försvinner som om dem va gjorda i smör

kör med greenstuff på min,funkar bra eftersom bilen är så lätt och har 325mm skivor fram,så behöver man inte bromsa för mycket. Men kanske blir ändring på det snart när jag kommer upp i högre hastigheter på rakorna big_smile

jo d e ju sant.. skall klura ut va fna för ok jag skall ha på bara.. men jag får ju inte in mycket större än 280 mm skivor i mina 15"are heller. plus att om oken e överdrivet stora löser d sig nig ändå. va kommer den toppa tror du du ? är osäker om min kommer göra så mkt mer än 170.. har snackat me han som byggde lådan men glömde fråga d

Co_DriverBoy Filmmakare
26 oktober 2009 · 175 Inlägg

Har alltid skrattat å pekat när en Renualt 5:a åkt förbi å sagt hur fan vill man åka runt i en sån där. Får nog sluta med det nu när jag läst igenom din tråd !! Satan vilken grym liten bil lol du e inte lite noga heller när du håller på wink

Kan bara säga att jag nu är prenumerant på din tråd cool

Lycka till i fortsättningen, det kommer bli GRYMT !!

// Johan

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
Defcon Renaultskadad
26 oktober 2009 · 694 Inlägg

Co_DriverBoy skrev:
Har alltid skrattat å pekat när en Renualt 5:a åkt förbi å sagt hur fan vill man åka runt i en sån där. Får nog sluta med det nu när jag läst igenom din tråd !! Satan vilken grym liten bil lol du e inte lite noga heller när du håller på wink

Kan bara säga att jag nu är prenumerant på din tråd cool

Lycka till i fortsättningen, det kommer bli GRYMT !!

// Johan

Tack Johan smile synd att du hittade den nu =P nu står d lite stilla med bilen. skall försöka få ihop min amazon lite me. men kommer ju givetvis uppdatera när det kommer något nytt, men den står lite vid sidan just nu bara. smile men prenumerera gör du fan rätt i ,D du kan nog fortsätta skratta åt R5or, men passa dig när jag kommer wink du kommer höra skriket från växellådan ,D

Defcon Renaultskadad
28 oktober 2009 · 694 Inlägg

har röjt som nå så jäävulskt i garaget, och målat om och hållit på som en dåre, äntligen börjar d ge resultat ! här är iaf min lekhörna


https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/791721_sac69h.jpg
nu är färgburkarna borta me. och lite mer plats bakom bilen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/791724_l9i864.jpg
lyckades även få på kopplingen på motorn, skall hänga i den nu iaf, tillfälligt. men bra att få ner den så man ser hur d kommer bli. behöver nämligen få upp min v8 i stativet för genomgång. motorn som för övrigt kommer sitta i amazonen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/791727_fp3g92.jpg
fixade bult till båda kopplingen och motorn. så nu sitter lådan där me ! (Y) i morn blir d väl fortsatt lite montering innan jag sänker ner den i bilen smile

Masi hbxservice.com
28 oktober 2009 · 1 471 Inlägg

blir bra:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
_Fredrik
28 oktober 2009 · 2 788 Inlägg

Riktigt sjysst garage smile Ordning och reda ska det vara wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang