2156
Sök

Eftersnack: Bivaröd konbana/drifting

KHRacing
26 augusti 2009
Trådstartare
#21
evo_krolle skrev:
de e stabilt isåfall!!! men varför allt kopplings kickande me den effekt?

Effekten är beräknad i motorn, ej på bakhjulen, jag fattar inte hypen med att ställa
en fullt fungerande bil på rullarna bara för att mäta effekten tyvärr.

jag kickar kopplingen endast i nödfall då jag egentligen ej behöver detta alls,
& i filmen ovan kickas det ingen koppling alls.

Har 1 bar vid 2700varv liksom, men i 60-70 kmh så orkar inte motorn i trean ändå
vilket är förståligt tycker jag.

det som hörs i filmen är varvstoppet samt växlingarna mellan tvåan & trean & trean o tvåan.

Tvivlar du så är du varmt välkommen på en åktur den 4/10 på träning inför
tävlingen samma dag

mvh k
Senast redigerat av KHRacing (26 augusti 2009)

1 513 Inlägg
26 augusti 2009
#22
KHRacing skrev:
evo_krolle skrev:
de e stabilt isåfall!!! men varför allt kopplings kickande me den effekt?

Effekten är beräknad i motorn, ej på bakhjulen, jag fattar inte hypen med att ställa
en fullt fungerande bil på rullarna bara för att mäta effekten tyvärr.

jag kickar kopplingen endast i nödfall då jag egentligen ej behöver detta alls,
& i filmen ovan kickas det ingen koppling alls.

Har 1 bar vid 2700varv liksom, men i 60-70 kmh så orkar inte motorn i trean ändå
vilket är förståligt tycker jag.

det som hörs i filmen är varvstoppet samt växlingarna mellan tvåan & trean & trean o tvåan.

Tvivlar du så är du varmt välkommen på en åktur den 4/10 på träning inför
tävlingen samma dag

mvh k

de e fan inte illa om du har spol nog till 1kg på de varvet.. okej de kanske bara låter konstigt då?! ja den 4/10 så får jag komma å kolla ialf ev kanske man åker ett varv sj..får slänga ihop något skit tills dess har ju en gammal 940 som står...

bromsa e ju för skojs skull:) men visst ingen tvingar en..
Senast redigerat av evo_krolle (26 augusti 2009)



Sök