3681
Sök

Säkerhet med urkopplingsbar Airbag ?

3 390 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Tjabba

Jag har en Audi A4 Avant -00 och har en fråga angående passagerar airbagen.

Jag har som ett "nyckellås" innanför handsfacket där man kan koppla från/till airbagen på passagerar sidan och undrar hur säkert detta är ?

Någon som vet vad som händer då jag vrider om nyckeln från Från-Till ?

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Fri fart för ett fritt folk!
14 874 Inlägg
24 augusti 2009
säkert och säkert airbagen sitter jhu där
och så länge den sitter där finns det alltid en risk att den smäller
sen om det handlar om 0.00000000000001% chans att den kan smälla så är det endå inte speciellt smidigt att sätta en bakvänd barnstol där

iallfall skulle jag aldrig våga lite på den
jag monterar alltid ur hela enheten på dom 2bilarna jag ägt med passagerar airbag
även om jag i ena fallet fick byta hela instrumentbrädan

Kör fort så hinner inget hända...

3 390 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Då är det alltså bara lämna in den till Audi verkstad ?

Jag känner likadant att det är ju inte direkt att man isf vågar chansa och hoppas på det bästa... Så då får det bli att koppla bort i framtiden..

Är det nått som kan kopplas in igen ifall man ska sälja bilen eller finns det nått som gör att när den är borttagen så är den, punkt slut ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
24 augusti 2009
Jag hade också tagit bort den helt.
Hade aldrig vågat sätta mitt barn där annars.

3 390 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Någon som isf vet hur stort ingrepp det är för en verkstad ?   Kommer det gå åt ett par tusingar eller är det relativt smärtfritt ?

16 197 Inlägg
24 augusti 2009
WeDo skrev:
Någon som isf vet hur stort ingrepp det är för en verkstad ?   Kommer det gå åt ett par tusingar eller är det relativt smärtfritt ?

tror inte att de att audi skulle sätta in en "av/på" funktion m de inte va säkert..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 390 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
WeDo skrev:

tror inte att de att audi skulle sätta in en "av/på" funktion m de inte va säkert..

Neee, sant... Får väl åka in till dom och fråga hur själva mekanismen fungerar smile

Sök