Rensa KAtten

jonTe
2 maj 2006 · 5 710 Inlägg

Fuckface skrev:

jonTe skrev:

Optimus_prime skrev:
Men ljudet hur kommer det bli påvärkat?

Klassa dämpeffekten på katten ungefär som en vanlig ljuddämpare= tar du bort den så "dönar" det betydligt mer!

Även på min?

Har inga egna erfarenheter på just din modell men vågar endå säga JA.....ofta blir ljudskillnaden än värre på en sugmotor där man inte har någon turbo som ljuddämpar.
Katalysatorer är uppbyggd av en "kaka" med små små kanaler som avgaserna måste passera och den "slår" därför sönder ljudet ganska effektivt.

MVH Jonas
..............
Malmoe SSS -12
2 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Whoa... Bör testas tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
jonTe
2 maj 2006 · 5 710 Inlägg

Fuckface skrev:
Whoa... Bör testas tongue

Är du ute efter mer ljud?
Då finns det bättre och mer miljövänliga sätt t.e.x:
-Borra hål i en ljuddämpare.
-Ta bort en ljuddämpare (om man har fler än en)
-Bygga ett avgassytem med fullflödesdämpare.

Tänk på att katalysatorn gör bilen BRA mycket renare och utan den är bilen olaglig och du kommer inte igenom besikningen.
Dessutom ligger det rätt mycket pengar i en originalkatalysator och att "komma på" att den behövs i SBP när "kakan" ligger på garagegolvet kan bli en dyr erfarenhet.....wink

MVH Jonas
..............
_AudiA6_ Tommy
2 maj 2006 · 84 Inlägg

Gör ett ersättningsrör istället för katalysatorn.. mkt smidigare än att hållas o bränna sönder en hel katalysator smile samt är det väldigt lätt att sätta tillbaka den genom besiktingen osv.
har så på min bil smile vart en bra skillnad på gas responsen smile

Four Ring´s To Rule Them All !
_AudiA6_ Tommy
2 maj 2006 · 84 Inlägg

Optimus_prime skrev:
har tänkt på det med. men om polisen gör flygande besiktning så ser dom att det inte e katt ju...  sitter där en katt så kan dom inte bevisa att dne e tom fören dom har tat av den eller gjort avgassprov. visst att det låter annerlunda,,

om du inte nu har en jeep så kan dom ju knappast se katalysatorn tongue min får man inte syn på iaf smile iförsig finns den ju inte ens tongue men om den nu skulle sitta där så skulle man inte se wink

Four Ring´s To Rule Them All !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang