kwansa skrev:
Bennsaj skrev:
kwansa skrev:
wössner säger dem sliter mindre på cylinderväggarna än JE.
för 300-350hk:
gröna volvo R spridare.
alu IC
19t#6
3" downpipe med racekatt, resten bestämmer du själv 2,5" eller 3"
T5 kammar.
viggen koppling/spec lamell.
wössner säger du! okej!

Bra skrivet setup!
Vart kan jag hitta Volvo R spridare? Siemens 630cc spridarna? funkar dom också eller?
ang turbon.. är lite nybörjare med turbo. 19t#6. det betyder att man uppgraderar sin nuvarande TD04HL? Från 15 till 19? är det något man gör själv eller lämnar in?
Allt det andra du förslog hade jag tänkt mig. Fast har hört att de finns andra "värre" saab kammar från äldre saabar?
TacK!

Maptun har alla grejjer du behöver

spridare brukar annars finns på tex blocket, om du vill ha 630cc så finns dem riktigt billigt på exd.se...det är förövrigt en hälig kille att handla av!
de vassare kammarna du menar kommer troligtvis från 900 aero T16 86-93 (sånna ska jag ha i min bil)
men om du kör med dessa kammar kommer du behöva inviduellmappa bilen. om du kör med dem grejjerna som jag skrev så har tex Maptun färdigt program som går att köpa över postordet.
Om du har 15t nu, så kan du lämna in den som utbytes emot en 19t, fast det kostar 5000-6000 emellan oxå.
*edit* visst har du svart tändkasset....Då behöver du kungskobran (insugningsrör till turbon) från 9-5 aero 06-

Just nu när du säger de! dom har ju en hel lista där för en 350hästarna variant!
# Steg 5 350 Hp, 450 Nm (Maptun software Saab 9-3 1998-02)
# Fuel injectors 630 cc
# JT 3" Complete w/ race catalyst 9-3 Viggen/Aero
# Clutch kit Viggen
# Stock 9-5 Aero inlet pipe 06-
# Fuel rail washers
# High performance fuel pump
# NGK BCPR7ES-11
# Intercooler 900/9-3
# K&N Sport Air filter 9-3 T7
# Camshafts T5
# Forge Pistons 9-3/9-5 2.0T
# Hoose kit crossflow (Blue) TD04
# TD04HL19T #6 06-
får väll bli något liknade som man införskaffar. bara att man köper alla saker på rätt ställen så man kommer ner i pris lite.
Alltså det är vanliga kammar från t15 toppen?
Både EXD och Streetgear har grymma priser!
Har du någon länk till nån firma där man kan fixa en 19t turbo som utbytes?
Japp! svart tändkasset! kungskobran....

varför behöver man en sån just från en 9-5 aero 06-?