2335
Sök

Volkswagen Golf mk2 -84 Tüstuksbygge! [UPDATE 2/12!!]

Lever för det cleana, breda & Låga
200 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
jimpa00 skrev:
Faan va Najs de blir Eric.. roligt att de händer nått smile

Tack Jimmy smile

NÅN SOM HAR TIPS PÅ LACKCOMBO!? neutral

OEM <3
6 957 Inlägg
18 oktober 2009
AcroN skrev:
jimpa00 skrev:
Faan va Najs de blir Eric.. roligt att de händer nått smile

Tack Jimmy smile

NÅN SOM HAR TIPS PÅ LACKCOMBO!? neutral

Bara att nöta igenom här: http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=2 de vet du nog sj. att de finns
gott om golfar där tongue

Skulle ju satsat på tidsenlig lack, kolla med V.A.G om dom inte skulle kunna fixa fram en gammal färgkarta kanske?

OEM <3

200 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Bara att nöta igenom här: http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=2 de vet du nog sj. att de finns
gott om golfar där tongue

Skulle ju satsat på tidsenlig lack, kolla med V.A.G om dom inte skulle kunna fixa fram en gammal färgkarta kanske?

Yes I know tongue men blir galen alltså, får ta en rejäl funderare sad
Senast redigerat av AcroN (18 oktober 2009)

1 432 Inlägg
18 oktober 2009
Mina lackförslag:

Alt.1
Lacka bilen i en riktigt skarp silver, med massor av metallic, och gärna silver microflakes i klarlacken bara för att få det där extrema djupet i lacken. Och sen lackar du centrumen av fälgarna i svart med grövsta alu-metallicen i, med rainbow flakes i klarlacken för att de skall gnistra i regnbågens färger då du kör förbi, men då solen inte ligger på så kommer de bara se ut som svarta centrum, med högglanspolerad fälgbana, splittmuttrar och mittbult. Sen lackar du alla listerna i samma svartfärg, men utan rainbowflakesen i klarlacken.. Detta tror jag kommer ge dig ett resultat som kommer se stilrent ut men ändå ge lite show känsla.

Alt. 2
2-tone, Vinröd metallic överdel, och underdelen i plommon metallic, sedan lägger du en bred fade mellan ovankant på listen, upp till vecket på sidan. Sen lackar du alla listerna i samma vinröda lack, och även fälgarnas centrum. för att ge fälgarna en extra kick, skulle du kunna lägga en fade mot det lila i ytterkanten på centrumet, så de blir röd närmast mitten och lila emot fälgbanan, som du givetvis ska hålla högpolerad precis som mittbulten. Och lägger du en fade emot det lila så lackar du splittbultarna röd, annars kör du dem i lila alt. högglans.

Vill du ha fler alternativ så kan jag säkert komma upp med fler, annars så har du två nu som jag tror både två skulle vara riktigt läcker, på olika vis.

Här har du bilder på lite av grejerna jag pratat om:

http://www.hotrodswede.se/silver3x3.jpg
Silver flakes

http://www.hotrodswede.se/silholo4x4.jpg
Rainbow flakes

http://www.bytbil.com/ViewImage.aspx?MediaId=5207164&customer=nilssonsbiloverkstad&path=ZZT398-1000.jpg&type=full2
Vinröd metallic

http://www.bytbil.com/ViewImage.aspx?MediaId=4938187&type=main2
Plommon metallic

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

200 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Mina lackförslag:

Alt.1
Lacka bilen i en riktigt skarp silver, med massor av metallic, och gärna silver microflakes i klarlacken bara för att få det där extrema djupet i lacken. Och sen lackar du centrumen av fälgarna i svart med grövsta alu-metallicen i, med rainbow flakes i klarlacken för att de skall gnistra i regnbågens färger då du kör förbi, men då solen inte ligger på så kommer de bara se ut som svarta centrum, med högglanspolerad fälgbana, splittmuttrar och mittbult. Sen lackar du alla listerna i samma svartfärg, men utan rainbowflakesen i klarlacken.. Detta tror jag kommer ge dig ett resultat som kommer se stilrent ut men ändå ge lite show känsla.

Alt. 2
2-tone, Vinröd metallic överdel, och underdelen i plommon metallic, sedan lägger du en bred fade mellan ovankant på listen, upp till vecket på sidan. Sen lackar du alla listerna i samma vinröda lack, och även fälgarnas centrum. för att ge fälgarna en extra kick, skulle du kunna lägga en fade mot det lila i ytterkanten på centrumet, så de blir röd närmast mitten och lila emot fälgbanan, som du givetvis ska hålla högpolerad precis som mittbulten. Och lägger du en fade emot det lila så lackar du splittbultarna röd, annars kör du dem i lila alt. högglans.

Vill du ha fler alternativ så kan jag säkert komma upp med fler, annars så har du två nu som jag tror både två skulle vara riktigt läcker, på olika vis.

Wow, praktexempel på vilken sorts hjälp jag behöver, man tackar och bockar för detta! big_smile

Jag tycker att alt 1 lät riktigt bra, då jag vill hålla bilen så clean som möjligt, precis som att den ser vanlig ut men när man tittar närmare så ser man alla detaljer osv! Kan avslöja att jag faktiskt funderar på Silver som grund, sen är min tanke att fälgcentrumet (inkl centrumkåpan) ska vara i någon skarp och uppséende färg som bryter av, dock inte shockrosa eller liknande tongue

Har du fler tips på hur jag kan göra med mina fälgcentrum så kom gärna med dom, en sak är säker och det är iaf att fälgbanorna kommer att vara polerade / chromade smile

Mvh / Eric

1 432 Inlägg
19 oktober 2009
Idéer har jag alltid... Satt tidigare här och funderade på ett helt annat bygge, men jag tror att du kanske kan ta tipset istället, tror det skulle passa din bil ännu bättre.. Istället för att polera fälgbanan, så polerar du upp centrumet, och så lackar du fälgbanan, och kör svarta bultar.. dvs att du vänder på hela idéen..
Och om du ska ha bilen i silver så tycker jag absolut att du skall lägga fälgbanan i silver oxå och många lager klarlack mer rainbow flakesen, för då kommer de verkligen bli helt galen.. när solen lägger sig emot allt det rainbow flakest kommer det gnistra som galet.... Tycker du att det är för mycket jobb med att högglanspolera centrumen så skulle jag satsa på att lämna in dem för Cchrome lackning..

Vad kan man mer tänka sig för idéer? Hmm.. Jag måste kolla på din bil en sväng till för att få igång idesprutan... BRB så att säga wink

1 432 Inlägg
19 oktober 2009
Haha, fick just en helt galen idé... Denna e så störd att jag tror den får årets nobelpris i galet...
Lackera hela fälgen mattsvart, både centrum och fälgbanan. sedan maskerar du alla försänkningarna mellan ekrarna som inte är hål (in mot centrum av fälgen) klarlackar hela fälgen. för då kommer ekrarna att vara klarlackade men inte groparna mellan ekrarna. sen högglanspolerar du splittbultarna och mittbulten, samt den yttersta kanten på fälgarnas fälgbana, dvs inte där man brukar lägga t.ex. en röd linje utan uppe på kanten som är själva godstjockleken den högglanspolerar du, för eftersom att du skall ha tyskstuk kommer du ju troligen köra med utsprängda däck och den kanten kommer vara relativt synlig, men nu för att göra hela denna idéen riktigt jävla galen, så tar du och tillverkar en alu.skiva som är exakt lika stor som insidan av fälgen i diameter, så högglanspolerar du upp den efter att du gjort hål i den så att den monteras mellan fälgen och bromsskivan. Så när man kollar in mellan ekrarna på fälgen så ser man bara en högglanspolerad plåt, ingen bromsskiva, inget bromsok eller något sådant. Detta tror jag kommer få fälgarnas svarta ekrar att poppa ganska så rejält trots att de är svart. Och tillsammans med de kromade detaljerna på fälgen så tror jag det kommer bli en ganska bra balans mellan svart och krom. Och du får det där rena utseendet du ville ha.

Den stora fördelen med detta är att du kommer inte behöva oroa dig för att bromsarna ska få bilen att skämmas för att de kanske har en rostfläck eller om du har trumbromsar bak (vet inte om det är det på MK2orna) för de kommer ändå inte att synas.

1 432 Inlägg
19 oktober 2009
Vill du ha fler alternativ får du gärna lägga upp en bättre bild på dina fälgar. wink

200 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Idéer har jag alltid... Satt tidigare här och funderade på ett helt annat bygge, men jag tror att du kanske kan ta tipset istället, tror det skulle passa din bil ännu bättre.. Istället för att polera fälgbanan, så polerar du upp centrumet, och så lackar du fälgbanan, och kör svarta bultar.. dvs att du vänder på hela idéen..
Och om du ska ha bilen i silver så tycker jag absolut att du skall lägga fälgbanan i silver oxå och många lager klarlack mer rainbow flakesen, för då kommer de verkligen bli helt galen.. när solen lägger sig emot allt det rainbow flakest kommer det gnistra som galet.... Tycker du att det är för mycket jobb med att högglanspolera centrumen så skulle jag satsa på att lämna in dem för Cchrome lackning..

Vad kan man mer tänka sig för idéer? Hmm.. Jag måste kolla på din bil en sväng till för att få igång idesprutan... BRB så att säga wink

Det kan kanske bli något! Dock så är jag tveksam till rainbow flakes då jag tycker det blir lite för mkt "tivoli" av det då =/ sen det där med plåten på insidan var verkligen sjukt tongue men inget jag kommer satsa på, däremot var det också en intressant idé att lacka centrumet i en färg och maskera "hålen" som du sa big_smile

200 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Tjena!

var i trollhättan på besök idag, fick med mig lite smågodis hem, så nu tar jag tag i motorn lite smått smile

Enjoy!

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/AccrooN/IMG_8537.jpg

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/AccrooN/IMG_8538.jpg

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/AccrooN/IMG_8540.jpg

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/AccrooN/IMG_8542.jpg

4 586 Inlägg
20 oktober 2009
oj oj dom där kommer låta hur fint som helst på en 8v eller 16v motor

såhär kan det låta: http://www.youtube.com/watch?v=xTaNqDgd … re=related
Senast redigerat av jocke_gronberg (20 oktober 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
20 oktober 2009
Nu ska de varvas big_smile

OEM <3

200 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
oj oj dom där kommer låta hur fint som helst på en 8v eller 16v motor

såhär kan det låta: http://www.youtube.com/watch?v=xTaNqDgd … re=related

Joo det är mysmys, dock har ju jag ingen Gti motor sad

Bjork skrev:
Nu ska de varvas big_smile

Nu ska de bli lite roligare och piggare bil att köra till vardags wink

309 Inlägg
20 oktober 2009
Ser nice ut smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

hellaflush!
1 266 Inlägg
20 oktober 2009
najjs är bara förnamnet big_smile Kör på silver, de är så cleant smile

OEM <3
6 957 Inlägg
20 oktober 2009
Gun metalgrey på bilen skulle vara nice och så svart centrum på RS-fälgarna big_smile + klarglas baklampor (röd/vita) big_smile

OEM <3

200 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
jimpa00 skrev:
Ser nice ut smile

Thx smile

Timmyboy skrev:
najjs är bara förnamnet big_smile Kör på silver, de är så cleant smile

Tackar! aa kan säga att du är på rätt spår där med lacken, va hos lackeraren idag....wink

Bjork skrev:
Gun metalgrey på bilen skulle vara nice och så svart centrum på RS-fälgarna big_smile + klarglas baklampor (röd/vita) big_smile

Nja tycker det blir för dystert, inget som direkt sticker ut då sad Och baklampor har jag redan bytt så det är bara dumt att byta en gång till, tror ni alla kommer gilla den lacken som kommer, den är nämligen spikad nu wink

Keep comment folks!

200 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
kan säga att det är ett helvette att montera bort de gamla skräpet, någon som vet ett simpelt sättsom kan visa hur man går till väga? har stått i princp hela dagen med detta och fortfarande inte börjat monteringen av dom nya gasarna sad

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 oktober 2009
gött me mc fuggor:P håller på att montera de på folkracebil här hemma:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

200 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:
gött me mc fuggor:P håller på att montera de på folkracebil här hemma:P

asså? Om det råkar vara en golf så förklara hur faan du göra för jag har bråkat me min motor hela dagen utan att ha kommit någon vart...hmm

Sök