Tobbe_n 745/945 turbo Lambo Orange edition Ace tyson provmonterat. sökes rutlister

Tobbe_n
16 september 2009 · 252 Inlägg

pukan2 skrev:

Tobbe_n skrev:
blir  nog köra en 4 puckad passande till volvo 850R samt en saab tryckplatta om det går o få det till o lira .

oki ska byta koppling i min med, men det blir nog den omtalade tryckplattan 712 och en orginal lammell.

aha jo den funkar juh bra den med plus att bilen kanske blir lite mer bekväm o smyga runt med o sådära smile

Gti-r
Tobbe_n
17 september 2009 · 252 Inlägg

inte hänt så mkt på sistonde men till helgen ska den huv som kommer användas att slipas ner o rikta till tre små bucklor o spacklas lite.

var i dag o inhandlade lite färg o sådär till den samt slipgrund o etc etc smile har även inhandlat Classic sidolister o v90 torkar arm bak komplett med blad ny på volvo. ingen ide o köpa beg då folk tar överpriser på saker...

funderar vad för slutrör jag ska ha efter som avgas systemet ska byggas om till 3" från kat och tänkte nog kanske chansa på en "diesel" krök i bak smile

Gti-r
sydstatare
18 september 2009 · 900 Inlägg

ser fin ut.. synd me färg burken bara.. du verkar ha samma tur som mig när de gäller sånna grejer..  men men lycka te i fortsättningen!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Ford Customline "Y-Blocket" (1954)
Volvo V70 Sport "Tösens" (2015)
Tobbe_n
18 september 2009 · 252 Inlägg

sydstatare skrev:
ser fin ut.. synd me färg burken bara.. du verkar ha samma tur som mig när de gäller sånna grejer..  men men lycka te i fortsättningen!!

men snacka om att murphy var o riktigt djävlades med en den dagen  smile tackar tackar satt o kollade in din tråd lite verkar juh inte allt för dumt det där heller wink

Gti-r
Ricky
18 september 2009 · 1 062 Inlägg

ser bra ut smile du fick inte mycke skit i lacken när du lackade ute? som tex små djur

Tobbe_n
19 september 2009 · 252 Inlägg

Ricky skrev:
ser bra ut smile du fick inte mycke skit i lacken när du lackade ute? som tex små djur

lackade in en mygga big_smile men nu nästa tag har vi lyckats få vara inomhus så big_smile blir till o slipa ner allt skräp o matta ner bilen på nytt  big_smile

Gti-r
Tobbe_n
20 september 2009 · 252 Inlägg

idag börjar man om med o matta ner bilen o etc etc blir nog ta hela med ett 1200 våtslip så man får det riktigt slätt sen blir det in i garaget o lackera ej utomhus denna gång iaf...

skall lacka huven mattsvart samt runt rutorna svart blir nog ganska snyggt smile

Gti-r
Tobbe_n
22 september 2009 · 252 Inlägg

nu är bilen nermattad på nytt igen alla små noppor slipade samt två tre klockrena missar till fixade s¨å nu ska det bara maskeras o duschas på nytt,,

Denna gång blir det inomhus så det e juh lite bättre förutsättningar iaf.
den mattsvarta huven blev väl hyfsad ska ta några bilder på den sen.

annat som hänt då. jo fått körförbud på bilen på grund av en flygande men ombesiktnings tid är iaf beställd nu så.. .


funderar på nå slags scoop bygge i vinter på den huv som blivit svart..

något liknande nya evon eller så nå diskret iaf..

Gti-r
Tobbe_n
22 september 2009 · 252 Inlägg

saker jag e sugen o monter på bilen o ska inhandlas till veckan  big_smile

http://webbshop.l-m-r.se/pages/resources/shopImages/1206/large/produkter/Avgas/VOAV001stor.jpg

Senast redigerat av Tobbe_n (22 september 2009)

Gti-r
Tobbe_n
24 september 2009 · 252 Inlägg

idag kom min nya v90 torkararm från volvo... är fan billigare köpa nytt än begagnat då vet man iaf att skicket e bra smile

486 kronor kostade den klart värt det smile

dom nya reg plåtarna kom oxå. samt tid för besiktning o regbes är beställt.. har juh plockat bort draget så att man måste väl vara lite laglig tongue

Gti-r
pukan2
24 september 2009 · 3 182 Inlägg

Tobbe_n skrev:
idag kom min nya v90 torkararm från volvo... är fan billigare köpa nytt än begagnat då vet man iaf att skicket e bra smile

486 kronor kostade den klart värt det smile

dom nya reg plåtarna kom oxå. samt tid för besiktning o regbes är beställt.. har juh plockat bort draget så att man måste väl vara lite laglig tongue

är det bara höljet som kostar eller är det med torkarblad o allt.

Tobbe_n
24 september 2009 · 252 Inlägg

pukan2 skrev:

Tobbe_n skrev:
idag kom min nya v90 torkararm från volvo... är fan billigare köpa nytt än begagnat då vet man iaf att skicket e bra smile

486 kronor kostade den klart värt det smile

dom nya reg plåtarna kom oxå. samt tid för besiktning o regbes är beställt.. har juh plockat bort draget så att man måste väl vara lite laglig tongue

är det bara höljet som kostar eller är det med torkarblad o allt.

bladet kostade dryga 100 sen armen 486 eller vad det nu var samt locket 28 kronor smile var då vart varje krona ska montera det på bilen ikväll då den ändå ska lackeras så smile

Gti-r
Tobbe_n
25 september 2009 · 252 Inlägg

ljuddämparen på väg med posten nu  smile
samt en sänksats o några drev till bakaxeln smile

Idag lackerade vi om bilen på bära eller brista typ smile

tog oss 5 timmar att göra det men resultatet blev 100 ggr bättre än tidigare bilder kommer nog ikväll eller imorgon skulle jag tro  smile

återstår bara o minnas vart varje del till bilen befinner sig smile

Gti-r
Tobbe_n
26 september 2009 · 252 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53643/771294_0ees6q.jpg


bilen saknar lister o ska montera dit snowcap

mattsvarta fälgar är beställt
Sänksats beställt
osv osv mer kommer ske  wink

Gti-r
turbonova gillar en riktig burnout
26 september 2009 · 1 174 Inlägg

det blir riktigt bra...tummen upp smile

Tobbe_n
26 september 2009 · 252 Inlägg

turbonova skrev:
det blir riktigt bra...tummen upp smile

tackar tackar smile

Gti-r
Tobbe_n
28 september 2009 · 252 Inlägg

nya Fälgarna beställda  :smile Blev Ace tyson black i 18" tror det blir ganksa bra med sänkningen o allt smile

Gti-r
Tobbe_n
30 september 2009 · 252 Inlägg

idag då man trodde det skulle vara så enkelt o plocka ner diffen insåg man att under en timme är vatten överhuvudet. kommer bilder imorgon eller fredag iaf,
sedan då jag skulle iväg så skrek vattenpumpen till o skar så det var bara till o byta direkt, tur dom sitter bra till iaf smile

Söker med ljus o lykta Gråa 940 rutlister till alla sidorutorna  på en kombi.. säg till om ni har o vilket pris på dom

Gti-r
RBBN
30 september 2009 · 76 Inlägg

förstår inte riktigt hur du får det till lamborghini orange?

Tobbe_n
2 oktober 2009 · 252 Inlägg

RBBN skrev:
förstår inte riktigt hur du får det till lamborghini orange?

Färgkoden e direkt tagen från lamborgini's färgkartor så att lamborgini orange är den  smile men du kanske vill ha mer specifikt färg namn  ?

Gti-r
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang