Darkie skrev:
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Koppla absolut aldrig bort LMM kontakten när bilen är igång. FICK lära mig detta efter jag haft samma problem. OM du gör detta, så kommer boxen skicka en FELDIAGNOS som kommer ligga i datorn ÄVEN om du har en helt ny. Så den kommer reagera likadant på allting lättare sagt. Så jag gjorde detta och sen fick jag symptomen att den splitternya också var kass, förrens jag släckte BOXEN från feldiagnoser... Det dära är bara en dålig dåålig myt att det är ett lätt sätt att konstatera att den är sönder..
bara ett tips.. från en som haft samma fel.
Först å främst som jag sagt gör en feldiagnos koll för 200-500kr innan du börjar experimentera själv..
Förklara det där en gång till, jag får inte ihop det riktigt. För när bilen känner att den får en signal igen, då börjar den gå ordentligt igen, även om den fortfarande har sparat felkoden i datorn för senare bruk? Så
trodde jag, och har upplevt det, som att det fungerade

Jadu, det trodde jag också att det gjorde. Fick det förklarat och kan tyvärr inte åter berätta det han sa då jag inte fattar så mycket om elgrejor på bilar. Jag fick ialf felkod på min LMM, vi bytade till en ny och bilen gick fortfarande dåligt. Som du kanske kommer ihåg från min tråd. Raderade felkoderna och satt i den gamla igen. Fortfarande gick den dåligt å felkoden kom igen. Gjorde om samma sak med felkoderna och raderade och satte i den nya. Plötsligt gick den som den skulle igen. Då fick jag förklarat av den kunniga på verkstaden. Att såfort den någongång har fått en felkod. Så kommer den ligga och spöka. Kanske inte direkt, men någon gång i framtiden så kan den börja strula till det igen.. Som jag förstod det ialf..
OK, kanske så det ligger till. Inte så hemma i det här heller så

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.