Hur skaffar man "kwick kwick-ljud" när man larmar på bilen?

Jens_940
13 september 2009 · 128 Inlägg

Hej!

Min bror var och köpte en Toyota Supra Singelturbo -93 häromdan.

När man larmar på/låser bilen så låter det "kwick kwick kwick".

Jag bara undrar hur man gör för att få detta ljud i andra bilar också? Finns det att skaffa? Tycker det är ett respektfullt ljud som jag beundrar mycket smile
Hade gärna haft detta ljud i min bil också.




Hälsningar Jens

SoL Eigenbrötler
13 september 2009 · 1 237 Inlägg

Man skaffar ett larm kanske?
Ett som har den funktionen förslagsvis.

Senast redigerat av SoL (13 september 2009)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
kingen85
13 september 2009 · 146 Inlägg

Ja precis som ovanstående, det är nog larmet i sig som har det ljudet.

När larmet slås på så skickas väl tre pulser till signalhornet o då uppstår ljudet.

Vilka larm eller vilken tillverkare som har denna funktionen har jag däremot ingen aning om.

Men håller med dej om att de låter fräckt! smile

Senast redigerat av kingen85 (13 september 2009)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Jens_940
13 september 2009 · 128 Inlägg

kingen85 skrev:
Ja precis som ovanstående, det är nog larmet i sig som har det ljudet.

När larmet slås på så skickas väl tre pulser till signalhornet o då uppstår ljudet.

Vilka larm eller vilken tillverkare som har denna funktionen har jag däremot ingen aning om.

Men håller med dej om att de låter fräckt! smile

Tack för svar! Då vet jag!

Får försöka kolla upp detta om vart man hittar denna typ av larm.
Ingen som vet?


/Jens

rille_ Koenigsegg Automotive
13 september 2009 · 481 Inlägg

mitt carguard till bmwn piper när man låser/öppnar..

dbjanoz
13 september 2009 · 1 785 Inlägg

Jens_940 skrev:
Hej!

Min bror var och köpte en Toyota Supra Singelturbo -93 häromdan.

När man larmar på/låser bilen så låter det "kwick kwick kwick".

Jag bara undrar hur man gör för att få detta ljud i andra bilar också? Finns det att skaffa? Tycker det är ett respektfullt ljud som jag beundrar mycket smile
Hade gärna haft detta ljud i min bil också.




Hälsningar Jens

På t ex Cargard 950S är det ljudet en indikation på att någon av dörrarna inte är ordentligt stängda när man larmar på. Får man samma signal när man larmar av betyder det att larmet har gått under tiden man varit iväg.

Tror ärligt talat du tröttnar på det ljudet varje gång du ska aktivera larmet. Har du knapp ljudet aktivera varje gång du trycker på en knapp på din mobil? Tror inte det.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Skalman
13 september 2009 · 508 Inlägg

Jag tror också att du kommer tröttna på det fåniga pip ljudet när du låser .

Själv så hör jag när när jag låser att centrallåset klickar till och så kan man tiita på blinkerserna att dom blinkar två ggr för låst och en gång för det är upp låst och sedan har jag även att bilen låser sig själv och larmar på om jag skulle glömma smile

Tagg3N Konsult
13 september 2009 · 1 247 Inlägg

Min bil låter original wink

michieff ljudfantast
13 september 2009 · 1 372 Inlägg

cg 950S låter precis som jag vill ha det, enda ljudet är när man hör låset och inget mer.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
13 september 2009 · 2 307 Inlägg

Köp en jagga där e det programerbart smile KÖr lite med å lite utan smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
LeafBox Lat Perfektionist
13 september 2009 · 6 359 Inlägg

Min bil låter oxå så. Det är astufft ;D
1 blink och pip när man låser
och 2st när man låser upp big_smile
kan fixa video på det sedan ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
El_Gringo Nästan nybörjare
13 september 2009 · 145 Inlägg

Har för mig defas larm är programerbara med bla den funktionen, säkerligen de flesta andra med, kolla instruktionsboken eller ring nån återförsäljare.

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732
Decibel
13 september 2009 · 2 911 Inlägg

Relä på centrallåsmotorn som slår till en elektronisk mojäng som spelar upp ett ljud ur en speaker.

Du kan nog få allt ifrån kwick-kwick till rap-rap och rejäla brakskitar.

Finns säkerligen som byggsats på endera conrad.se eller elfa.se , om inte annat kika på annonserna på elektronikforumet.
En sån löder du ihop på en knapp timme om du är amatör.

_staffe
27 november 2009 · 35 Inlägg

man kan ju även fixa ett fejk larm;)  genom att fästa en billig siren från biltema i grillen, och dra två kablar in genom coupé värmar hålet och leta reda på c-lås kablarna på passagerar sidan och koppla ihop dem sen har man ljud antingen när man låser upp eller låser! mycke enklare en något larm! cool

diamond_ Diamond
27 november 2009 · 540 Inlägg

så nerjobbat att ens höra folk pipa med sina bilar.... skulle skämmas om det fanns på min bil..

I'm Rick James Bitch!
Lund-gren
27 november 2009 ·

_staffe skrev:
man kan ju även fixa ett fejk larm;)  genom att fästa en billig siren från biltema i grillen, och dra två kablar in genom coupé värmar hålet och leta reda på c-lås kablarna på passagerar sidan och koppla ihop dem sen har man ljud antingen när man låser upp eller låser! mycke enklare en något larm! cool

Jeppjepp ungefär så jag från biltema tillsammans med volvo carguard II, 113 db i motorrummet när man låser och låser upp cool låter dock inte så vansigt högt när huven är stängd men öppen då jäklar tjuter de big_smile Men har då inte tröttnat på de, tycker de låter rätt häftigt, men man kan ju få endel blickar ibland tongue

Senast redigerat av Lund-gren (27 november 2009)

viccoA
27 november 2009 · 3 110 Inlägg

ogSaab 9-3 tutar till med larmet om man trycker på låsknappen två ggr (säkerhetslåsning) smile

Aerocombi Xenoholic
27 november 2009 · 2 559 Inlägg

viccoA skrev:
ogSaab 9-3 tutar till med larmet om man trycker på låsknappen två ggr (säkerhetslåsning) smile

Progamerbart hur länge det ska tuta med cool
Så man behöver ju inte köpa en Jagga i alla fall, som JaggaChafen tyckte big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
27 november 2009 · 510 Inlägg

ett relä mellan blinkers och tuta burde väll fixa biffen eller?

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Zlasher Pulare
27 november 2009 · 248 Inlägg

Ubbe83 skrev:
ett relä mellan blinkers och tuta burde väll fixa biffen eller?

Då skulle det ju tuta till varje gång du använde blinkersen?

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang