Eftersnack: Meet Of The Month #5 - 12 Sept i Norrköping

JockeRX7 KTM 660
16 september 2009 · 537 Inlägg

Vart det körs får man ju reda på strax innan. Tror ja fick ett sms runt sju i lördags kväll vart samling var. Sen fick man reda på vart första stället var o så flöt det på så hela kvällen. Man visste aldrig innan vart man skulle utan fick reda på det direkt på mötet. Kul träff förövrigt. Fick äntligen ta gton dit smile

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Volvo-lollungen
16 september 2009 · 602 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Vart det körs får man ju reda på strax innan. Tror ja fick ett sms runt sju i lördags kväll vart samling var. Sen fick man reda på vart första stället var o så flöt det på så hela kvällen. Man visste aldrig innan vart man skulle utan fick reda på det direkt på mötet. Kul träff förövrigt. Fick äntligen ta gton dit smile

hmm någon som kan mässa mig nästa gång isf??tongue

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Jo-que
16 september 2009 · 155 Inlägg

Somliga verkar helt enkelt inte förstår hur det fungerar.

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
Masterworks
16 september 2009 ·

Jo-que skrev:
Somliga verkar helt enkelt inte förstår hur det fungerar.

Hur funkar det? hehehe... wink

Jo-que
16 september 2009 · 155 Inlägg

Masterworks skrev:
Hur funkar det? hehehe... wink

Orkar inte svara på vissas svar, men det är lugnast att dom får tro det är som dom skriver.. Så vi får köra ifred smile

Senast redigerat av Jo-que (16 september 2009)

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
Jop3 Chief Squad
16 september 2009 · 36 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

Hultman skrev:
Kanon träff! Första gången jag var på den, Men absolut inte sista..
Men som sagt, Poliserna kunde sysselsätta sig med något annat tongue

Snuten hade faktiskt fullt upp eftersom Top side mc blev fullvärdiga Hells Angels
medlemmer i lördags
Ni kanske missade razzian vid deras klubblokaler på stockholmsvägen? wink
Liksom poliser överallt som stannade folk och kroppsvisiterade alla
Detta pågick väl  18:00-23.00...

Men träffen var fan bästa hittils cool

Nej, men dom hade inflyttningsfest/minnesfest för att dom bytt lokal och för en nära som gått bort, ajja

Lyckad träff vart de iaf, var dock inte så mycket vid bauhaus wink

Chevrolet Camaro "F-bomb" (1975)
Craazy_ Avstängd
16 september 2009 · 115 Inlägg

Träffen va helt okej , om man vill veta så får man fråga o ta reda på lite fakta,, tycker de så synd att dom som har feta billar me krut under huven  är så jävla snåla och inte vågar köra , ist e de volvo 740 o skit som dominerar o visar  upp sina 200hk ,, sj hade jag kört 24/7 om jag hade skapligt me hk under huven men men de bara vad jag sj tycker ,,Nån som håller med ??

TurboTias Permanently Banned
16 september 2009 · 343 Inlägg

Folk som inte vet eller har en aning om hur man får reda på saker har oftast inte på dom sakerna att göra, generellt.
Allt är rätt så logiskt. Ett större gäng eldsjälar tar tag i saken och organiserar upp det dom vill göra.
Förbereder sedan och planerar för att allt ska gå så som det är tänkt.

I det här fallet vet jag att det kördes en 16-stege med handplockade bilar.
Stegen kunde gott göras större om arrangörerna nu ville det, men man valde att begränsa antalet tävlande till just 16 bilar då det var det man hade räknat och planerat på från början.

Min bedömning av kvällen var att detmesta löpte på utan större problem som påverkade elimineringsrundorna. Visst kan allt bli bättre. Men med tanke på att det här var första gången av sitt slag i Norrköping så gick allt förhållandevis bra.

Varför jag vet allt detta är för att jag har goda känningar inom den rätta kretsen där sånthär sker.

Och nej, självklart så kommer inte info om såna här evenemang komma till garaget.org´s känning innan det ägt rum. Sådana här saker är hemliga tills dom blivit av.

frågor kan tas via PM, för garaget.org´s leding gillar väl inte att det pratas olagligheter på forumet?

MVH Mattias..

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
JockeRX7 KTM 660
16 september 2009 · 537 Inlägg

En kul kväll var det iaf smile Och nästa år vet ja en blå bil som är redo för bus

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Jo-que
16 september 2009 · 155 Inlägg

TurboTias skrev:
Folk som inte vet eller har en aning om hur man får reda på saker har oftast inte på dom sakerna att göra, generellt.
Allt är rätt så logiskt. Ett större gäng eldsjälar tar tag i saken och organiserar upp det dom vill göra.
Förbereder sedan och planerar för att allt ska gå så som det är tänkt.

I det här fallet vet jag att det kördes en 16-stege med handplockade bilar.
Stegen kunde gott göras större om arrangörerna nu ville det, men man valde att begränsa antalet tävlande till just 16 bilar då det var det man hade räknat och planerat på från början.

Min bedömning av kvällen var att detmesta löpte på utan större problem som påverkade elimineringsrundorna. Visst kan allt bli bättre. Men med tanke på att det här var första gången av sitt slag i Norrköping så gick allt förhållandevis bra.

Varför jag vet allt detta är för att jag har goda känningar inom den rätta kretsen där sånthär sker.

Och nej, självklart så kommer inte info om såna här evenemang komma till garaget.org´s känning innan det ägt rum. Sådana här saker är hemliga tills dom blivit av.

frågor kan tas via PM, för garaget.org´s leding gillar väl inte att det pratas olagligheter på forumet?

MVH Mattias..

Finally smile Thx Tias

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
SuKO
17 september 2009 · 87 Inlägg

Kanonträff!! Längtar redan efter nästa säsong och se nya byggen smile Själv kommer Crx:en bli annorlunda så håll utskick MoM#1 2010!

Tack för i år!!!

TurboTias Permanently Banned
17 september 2009 · 343 Inlägg
RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
tsdi Egenföretagare
17 september 2009 · 2 496 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765816_j4n92n.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765823_zhlb0v.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765829_7m49zj.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765833_fz5jir.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765835_azgliu.jpg
En av flera S2/S4/S6 bilar som gjorde att jag köpte S4'n dagen efter! Audi suget blev för stort!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765838_5rbzdp.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765841_kfi270.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765844_rhk69i.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765846_fuhjo3.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765849_xzmqaa.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/765852_7ephep.jpg

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
TurboTias Permanently Banned
17 september 2009 · 343 Inlägg

härligt med lite bilder från träffen för oss som missade den smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
_Dalle_ Unknown Örebro
18 september 2009 · 291 Inlägg

Hanna86 skrev:

Jo-que skrev:

940RDALLE skrev:

Jag var överallt smile vet var alla race ställen är, ända racet jag inte var på va e4:an där kanske det var drag hmm men annars var det inget att ha så du missa inget enligt mig.

VET ATT JAG KLAGAR MYCKET, men jag vart värkeligen besviken. För jag vet hur dom andra träffarna har varit, och det var inget mot denna träff. riktigt mycket folk men inget mer var roligt

Vill inte låta dum.. men det har aldrig slagit dig att du inte får reda på var "Aktiviteterna" håller hus p g a att dom inte vill ha dig där..?

Bortsett från träffen tyckte jag "Aktiviteten" var riktigt bra! Bästa på flera år enligt mig, kul att det var några som tar tag i det på ett snyggt och seriöst vis.

Masterworks, riktigt härligt klipp smile

"Vill inte låta dum..men det har aldrig slagit dig att du inte har fått reda på "Aktiviteterna" håller hus pga att dom inte vill ha dig där..?? Det va både dumt o lågt skrivet av dig!!Alla får väl ändå delta i dom så kallade aktiviteterna om dom vill ställa upp o köra??
Mycket handlar ju om bristen på kommunikation...Alla vet inte vilka som håller i aktiviteterna vilket gör att det är svårt att få reda på något..Dessutom när det är så mycket folk inne på träffarna som det va nu sist så är det lite svårt att gissas sig till vilka det är som håller i det o sen så skriks det ju inte direkt ut heller när racen är på g eller vart dom ska hållas över hela träffen så lyssnar man inte ordentligt så går man miste om chansen att ställa upp..
Tror dock att det finns väldigt många som vill ställa upp o köra men tyvärr inte har så många kontakter så dom får reda på vilka det är som sagt "håller" i det hela eller när o vart det körs..

bra sakt,,,,alla med samma intresse ska ju kunna umgås....men men vissa är ju tydligen bättre och tuffare! ...

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Steffi aka Lilla My
18 september 2009 · 122 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Hanna86 skrev:

Jo-que skrev:
Vill inte låta dum.. men det har aldrig slagit dig att du inte får reda på var "Aktiviteterna" håller hus p g a att dom inte vill ha dig där..?

Bortsett från träffen tyckte jag "Aktiviteten" var riktigt bra! Bästa på flera år enligt mig, kul att det var några som tar tag i det på ett snyggt och seriöst vis.

Masterworks, riktigt härligt klipp smile

"Vill inte låta dum..men det har aldrig slagit dig att du inte har fått reda på "Aktiviteterna" håller hus pga att dom inte vill ha dig där..?? Det va både dumt o lågt skrivet av dig!!Alla får väl ändå delta i dom så kallade aktiviteterna om dom vill ställa upp o köra??
Mycket handlar ju om bristen på kommunikation...Alla vet inte vilka som håller i aktiviteterna vilket gör att det är svårt att få reda på något..Dessutom när det är så mycket folk inne på träffarna som det va nu sist så är det lite svårt att gissas sig till vilka det är som håller i det o sen så skriks det ju inte direkt ut heller när racen är på g eller vart dom ska hållas över hela träffen så lyssnar man inte ordentligt så går man miste om chansen att ställa upp..
Tror dock att det finns väldigt många som vill ställa upp o köra men tyvärr inte har så många kontakter så dom får reda på vilka det är som sagt "håller" i det hela eller när o vart det körs..

bra sakt,,,,alla med samma intresse ska ju kunna umgås....men men vissa är ju tydligen bättre och tuffare! ...

Det har inte med det o göra...
Jag vet! crew kan ha gula varsel kläder o skriva på ryggen vi är olagliga....
Allt handlar om att inte synas mer än man måste..

BMW m535 "Min man" (1986)
Jokke_
18 september 2009 · 453 Inlägg

Alla verkar inte ha förstått att stretrace är olagligt och att man inte kan springa runt och säga vart det ska ske "aktiviteter" tilll varenda kotte där ute. Om alla skulle få reda på vart det händer saker så skulle det ju bli kalabalik direkt och knappt något körande. Så jag förstår varför det hålls inom vissa kretsar

Mickius
18 september 2009 · 4 670 Inlägg

En annan var o handla bil i norrköping så var aldrig på träffen men när man skulle ut emot motorvägen så stötte man på racet på motorvägen big_smile

Så var bara tacka o ta emot! wink

epic110 Golfare
19 september 2009 · 349 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Hanna86 skrev:

Jo-que skrev:

Vill inte låta dum.. men det har aldrig slagit dig att du inte får reda på var "Aktiviteterna" håller hus p g a att dom inte vill ha dig där..?

Bortsett från träffen tyckte jag "Aktiviteten" var riktigt bra! Bästa på flera år enligt mig, kul att det var några som tar tag i det på ett snyggt och seriöst vis.

Masterworks, riktigt härligt klipp smile

"Vill inte låta dum..men det har aldrig slagit dig att du inte har fått reda på "Aktiviteterna" håller hus pga att dom inte vill ha dig där..?? Det va både dumt o lågt skrivet av dig!!Alla får väl ändå delta i dom så kallade aktiviteterna om dom vill ställa upp o köra??
Mycket handlar ju om bristen på kommunikation...Alla vet inte vilka som håller i aktiviteterna vilket gör att det är svårt att få reda på något..Dessutom när det är så mycket folk inne på träffarna som det va nu sist så är det lite svårt att gissas sig till vilka det är som håller i det o sen så skriks det ju inte direkt ut heller när racen är på g eller vart dom ska hållas över hela träffen så lyssnar man inte ordentligt så går man miste om chansen att ställa upp..
Tror dock att det finns väldigt många som vill ställa upp o köra men tyvärr inte har så många kontakter så dom får reda på vilka det är som sagt "håller" i det hela eller när o vart det körs..

bra sakt,,,,alla med samma intresse ska ju kunna umgås....men men vissa är ju tydligen bättre och tuffare! ...

Är folk verkligen så dumma att dom inte ser logiken? Kolla vilka det är som är "utanför" och vilka som är inne i gamet.. Dom som var med i stegen hade garanterat pulver under huven och ville göra upp om vem som hade mest, personerna som styr upp stegar osv vet vilka som har potenta bilar och bra förare. Även fast någon har en bil på 800hk kan föraren beté sej som en 15 åring, dvs han har inget på aktiviteterna att göra..

Det handlar inte om nån jävla diskriminering som ni tror, kolla på vad ni har för bilar innan ni klagar. Jämför sedan med resten som är med i stegen. Platsar ni? Naej, trodde väl det..

Jag vet precis som alla andra att det är kul att kolla på race, men är det inbjudet privatrace med seriös stege och allt tycker jag inte man har där att göra om man inte har bil, inbjudan och kapacitet till det. Sen kan det ju va så enkelt att dom inte ville ha mer än 16 bilar med i stegen och dessa 16 bilar var dom som crewet ville se.

Det är som att jag måste bjuda hela min arbetsplats på grillkväll bara för att jag bjuder min avdelning.. Håll i egna aktiviteter om det ska gnällas, vet att vissa pajjaser är rätt duktiga på sånt. Dock håller jag mig ifrån dom (både pajjaser och deras aktiviteter)!

Så ett slutligt tillägg blir: Sluta klaga för i helvete, gör något själva om det är så enkelt!

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Bmw335i
19 september 2009 · 51 Inlägg

Jag kör gärna nästa år på MoM träffarna så de som har hand om de kan ju skicka ett PM.

Senast redigerat av Bmw335i (21 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang