Koppla bort larm

victor91
13 september 2009 · 446 Inlägg

tjenare jag håller på att koppla bort ett gammalt alarm jag har i bilen men vet inte hur jag ska göra, sista kontakten kan jag inte rycka ut för då startar inte bilen tongue hur ska man göra då nån som har nån ide?

här är en bild! är den gröna kontakten jag menar.

http://www.imagehost.se/images/sdr066cd.jpg

Senast redigerat av victor91 (13 september 2009)

Jiimpa
13 september 2009 · 767 Inlägg

en utav dom sladdarna är troligtvis en sladd till startrelät. mät på kablarna vilken det går ström i när du stratar bilen. alltså ska det vara 0 volt när du inte vrider sen visa mellan 10-14 volt något när du startar. sen klipper du den kabel och skarvar ihop.
troligtvis så är den redan skarvad. det sak vara så på 2 stycken utav kablarna som går in i dosan. är en start spärr i larmet som ska bryta den strömmen ifall bilen är larmad så stratmotorn aldrig snurrar,

victor91
13 september 2009 · 446 Inlägg

Jiimpa skrev:
en utav dom sladdarna är troligtvis en sladd till startrelät. mät på kablarna vilken det går ström i när du stratar bilen. alltså ska det vara 0 volt när du inte vrider sen visa mellan 10-14 volt något när du startar. sen klipper du den kabel och skarvar ihop.
troligtvis så är den redan skarvad. det sak vara så på 2 stycken utav kablarna som går in i dosan. är en start spärr i larmet som ska bryta den strömmen ifall bilen är larmad så stratmotorn aldrig snurrar,

fattar inte riktigt vilken jag ska skarva ihop den med? tongue

240bns
13 september 2009 · 1 008 Inlägg

klipp bort Grå och Vit från kontaktdonet och sätt ihop dessa med varandra så startar bilen.
Dessa är för startspärren.

victor91
13 september 2009 · 446 Inlägg

240bns skrev:
klipp bort Grå och Vit från kontaktdonet och sätt ihop dessa med varandra så startar bilen.
Dessa är för startspärren.

tack så jätte mycket ska prova imon:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang