Renovering och styling av Audi 80 b3

Renovering och styling av min Audi 80 1.8s -87.
  • 13 Följare
  • 66 573 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 februari 2016
JonasSundahl
5 maj 2011 · 234 Inlägg

Ja det visade sig att när det dammade på kofångarna så blev det flammigt eller vad man ska säga. Jag tror att det fäster olika efter hur jag har dragit varmluften. Därför jag ska testa med skokrämen. Jag tror att det blir fruktansvärt kladdigt som du säger men att om man torkar av det efter att det fått gosa in sig så blir det nog bra. Kul att experimentera wink Nu bär det av till verkstan för att byta bromsrör och eventuellt testa skokrämen haha Se om jag hinner smäcka in lite bilder efter big_smile

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
6 maj 2011 · 234 Inlägg

Det blev sent igår så det blev varken det ena eller andra gjort utöver bromsröret. Allt som kan krabba när man byter bromsrör krabbade tongue Det var det jävligaste bromsrör jag bytt! satt under batterihyllan och 20 millioner böjar i trånga utrymmen. vart väl klar vid 23:00 nånting. I helgen ska jag nog få lite gjort dock för ingenting är planerat denna helgen big_smile

Senast redigerat av JonasSundahl (6 maj 2011)

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
8 maj 2011 · 234 Inlägg

Har testat skokrämen också på plastdetaljer som blivit solblekta nu. Det fungerar riktigt bra men dock så tror jag att mina bumpers fått stryk sedan tidigare för det blir "flammigt" vad man än tar på dem. Vet inte vad det kan bero på men det kan kvitta egentligen för det ska bytas i framtiden ändå smile

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
18 maj 2011 · 234 Inlägg

Rostlagning påbörjad. Har rost i dörrarna, bak efter bortplockad antenn och i bakluckan. Har börjat med att sätta igen antenn hålet och slipat ner rosten som var där. Har punktbläster som jag tänkt blästra med också men har ingen tryckluft. Får försöka låna av nån snäll polare smile

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
6 juni 2011 · 234 Inlägg

Ja nu har det hänt lite för lite med projektet på sistone så igår gav jag mig på att koppla in neonljus i bilen. Det gick dock fullständigt åt helvete tongue kopplade allt enligt konstens alla regler startade och allt gick finfint.
Förklarade seger och lämnade det bakom mig för att sparka boll med ungarna. Efter några timmar ska vi köra hem och då har jag varken tomgång eller jämn drift... Fick mig att börja tvivla på min egen förmåga och slet bort hela fan och återställde till original igen. Dock utan resultat för det var bara en säkring som gått. OMG
Skyller på värmeslag och börjar om igen en annan dag hahahaha wink

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
12 juni 2011 · 234 Inlägg

Nu har jag kopplat in rött Neonljus fram i kupen vid fötterna. Resultatet blev RIKTIGT bra! Jag är helnöjd! big_smile
Dock så får min mobilkamera sämsta möjliga betyg för det syntes inte ens vad det föreställde tongue
Ska försöka fota med annan kamera och få lite bättre bilder smile

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
2 juli 2011 · 234 Inlägg

Bild på neonljuset fram. Taget med en bra kamera denna gången smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114974/114974-9a6f7b7ed3ec6fb88159751319ecac3b.jpg

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
24 juli 2011 · 234 Inlägg

Jaha då blir det att skruva satan med Ådi idag. Igår när jag vred nyckeln hände ingenting. Som att batteriet var dött. Det konstiga är dock att lampor och sånt smög sig igång och sen fungerade finfint. Dessutom gick stereon igång på tändningen fastän den aldrig gjort det innan. Tycker det är lite konstigt. Har laddat batteriet nu iaf så får vi se om det är det som är felet. Kanske kan vara tändningslåset med? *suck*

Senast redigerat av JonasSundahl (24 juli 2011)

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
24 juli 2011 · 234 Inlägg

felet lokaliserat, tändningslåset var sprucket i plasten där fjädern ska sitta fast. Bild kommer när jag får tag i min sladd till mobilen. Om någon har ett tändningslås till audi 80-87 så får ni gärna lämna prisförslag.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
24 juli 2011 · 234 Inlägg

Kan detta vara felet tro?
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114974/114974-a701e435e44984a4c67210aeb2923c8a.jpg

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
24 juli 2011 · 234 Inlägg

Jag tar bristen på kommentarer som att det jag gör är korrekt och bra efterssom ingen verkar ha invändningar humhum wink

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
NN1CKE "Saab är ingen bil, det är en livsstil"
25 juli 2011 · 224 Inlägg

det är sant big_smile

JonasSundahl
25 juli 2011 · 234 Inlägg

Vad bra big_smile
Kollade på skroten idag efter tändningslås. Men dock så hade chefen kommit tillbaka från semestern idag och insett att ingen bil stod där den gjorde innan han tog semester. Därav kastade han ut personalen och skulle inventera..... "kom tillbaka imorgon kompis så får du den för 150kr eller 100kr om du plockar den själv" hahahaha Illa när man är så mycket på skroten så man blir kompis med chefen tongue

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
26 juli 2011 · 234 Inlägg

Jaha.... känner mig som en riktig idiot nu. Var ju för fan inte tändningslåset som var fel. Provade med ett annat batteri och då startade gamle Ådi. Trodde ju aldrig i helvete att det skulle vara batteriet efterssom den gick fullt ös på fläkten ibland och ibland inte när jag joxade lite med nyckeln precis innan startläget. Var helt övertygad om att det var nåt annat efterssom alla mina tidigare batteri som "dött" så har det helt enkelt vart helt slut. När dessutom bilstereon startar av sig självt så tyckte jag det var lite konstigt. Batteriet går inte att ladda upp heller så nåt jävla fel är det på det. Jag kan heller inte kolla vattnet efterssom där inte finns några lock till polerna? Får fixa nytt batteri helt enkelt.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
26 juli 2011 · 234 Inlägg

Jag har blivit ombedd att mer utförligt beskriva hur jag gjorde med de dubbla bakljusen och inser själv att jag mer eller mindre bara lagt till i tråden att jag har gjort det och inte hur jag gjorde. Illa.
Här kommer mer utförligt hur jag gick tillväga och en video för att visa hur det är kopplat.

Så här kopplade jag dubbla bakljus. Sätt dit en hållare till lampan i den högra dimljuslyktan om där inte finns någon. Köpte min på skroten för 20kr.
Sätt sedan en 5w glödlampa i bägge dimljusen och seriekoppla dimljusen.
Du kan nu enkelt stänga av och på de 2 extra bakljusen med dimljusknappen i instrumentpanelen. Voila! big_smile

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
29 juli 2011 · 234 Inlägg

Neonljus bak är inkopplat nu med. Tänkte jag ska ta foto i mörker på rubbet när jag fixat så hon startar och kört hem henne på sin plats igen smile
Har fixat multimeter så att jag kan felsöka vad fan det är som är vajsing med elen.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
6 augusti 2011 · 234 Inlägg

Jahaja... Idag ska jag komma underfund med vad som är felet på kärran. Mätte batteriet och det visar 12.35V. Med andra ord så är det inte tändningslåset som är fel efterssom jag testat med ett annat. Och inte heller batteriet. Startmotorn är det inte efterssom den startar med ett annat batteri? vafan i helvete!?
haha antagligen så är det jordfel mellan motorn och kaross. Startar väl med det andra batteriet pga större strömstyrka eller nåt? Nästa steg blir att sätta en startkabel mellan motorn och karossen och se vad som händer. Om någon har lite tankar eller aningar om vad det kan va så kommentera gärna.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
6 augusti 2011 · 234 Inlägg

Nu har jag provat med en startkabel mellan motor och kaross. funkade inte heller.... suck.
Mätte på batteriet med tändningen igång och hade bara 6.7V, jaha då vet man varför den inte startar.
Men vad är fel om det bara är 6.7V på batteriet med tändningen igång? Batteriet? någon?
jag börjar få slut på ideer. Nåt relä?

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
6 augusti 2011 · 234 Inlägg

Provade med ett annat batteri och hade 12V utan tändning 11.98 med tändning på och 13-14 med bilen igång.
Snipp snapp snut, så var problemet slut. Batteriet. då blir det att punga ut 1000spänn på nytt batteri och 600 på nya tändningskablar och tuta på.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
JonasSundahl
2 september 2011 · 234 Inlägg

Nytt batteri inhandlat och bilen går som ett skållat ollon igen. smile
får se när man får tid och ork att ge sig på och grejja nåt med henne nu. Har vart lite slappt på sistone.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang