Michell och Company bilfirma info

tjompa
3 februari 2012 · 340 Inlägg

guwib skrev:
vem köper en bil i alby??

Dogge doggelito såklart!

Men jag hoppas du går miste om lite kunder också med tanke på din attityd.

Senast redigerat av tjompa (3 februari 2012)

Mattyyy DMNDphoto
26 februari 2013 · 727 Inlägg

Farsans kollega skulle nyligen köpa en Audi A4 årsmodell 02/03 som dom på tele sa att den skulle vara i mer eller mindre toppskick. Dom nämnde att det fanns 1 mindre repa på höger framlyse men inga mer defekter och att inredningen var som ny.

När han kommer dit och ska provköra bilen så tro det eller ej bilen startar inte. Batteriet var stendött. Han kollar på bilen och hittar rosthål på höger bakskärm, klarlacksläpp på mer eller mindre hela bakluckan, baklysena var skitmatta (Visst en skitsak men w/e), han öppnar dörrarna och tittar in i bilen då han möts av en stank av mögel, stor fläck på golvet vid föraren, hål i passagerarsätet och sprickor i skinnet i baksätet.

Han tar och tittar under bilen för att se om han hittar något annat fel i denna felfria bil som dom påstod den vara.

Det första han ser är att den har läckt olja och så ser han fusklagningar i främre balken.

Givetvis köpte han inte bilen och när han sa till säljaren att han var ointresserad och frågade varför dom hade ljugit för han så blev säljaren nästan hotfull och påstod att kunden var den riktiga lögnaren.


Självklart blev det ingen affär och farsans kollega kommer aldrig sätta sin fot där igen. Hade dom hållt det dom lovade hade det säkert slutat med att dom fick sålt A4an samt att vi eventuellt hade köpt en Q7a vi var intresserade av men nu förlorade dom minst 2 kunder iaf.


Hittade även en tråd på SH om denna seriösa bilfirma : http://www.sporthoj.com/forum/showthrea … andlare!!!

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
ztamizzen
11 mars 2013 · 35 Inlägg

När man ser nån som försvarar sig på forum efter forum så börjar man ju undra.
Jag drar mina slutsatser, nu får dra era.

SAAB 9-3 2,0T -00
I bra skick med vissa småsaker som måste fixas. Så därför är jag här!
johannisson
11 september 2013 · 534 Inlägg

Fan också tongue Jag tänkte precis åka o titta på en Mercedes E55 AMG. Men nu skiter jag i de definitivt. Har läst igenom hela tråden o kan inte hålla med om vissa saker. Om säljaren påstår att bilen är typ felrfri på telefon så kan man ju inte förvänta sig en skithög oavsett ålder o miltal?
Och fattas det en stämpel i boken så är de väl visst en stor sak? Det innebär ju antagligen att någon ägare inte har haft den på service. Jag jobbar med att serva lastbilar dagligen. Det är STOR skillnad på bil till bil om vissa servicar inte är utförda.

Och När ägaren försvarar sin egen firma genom att låtsas vara någon annan i början på denna tråd så förstår man hur oseriöst det måste vara?

I vanliga fall brukar jag köpa bilar av stora firmor som tex Skobes,Biva,Hedins osv.
Synd att det är så svårt att hitta en fin Mercedes i äldre årsmodeller.

Tack för att ni tar er tid o varnar andra för bilskojare.

Uttelito Kung
11 september 2013 · 603 Inlägg

Att en bil är gammal och har gått många mil betyder inte att den måste mer eller mindre vara helt slut i lack, interiör osv.

Har en volvo v70 2002 som förutom två små små bucklor från stenskott är jättefin i lacken, interiören är som ny, motorn är jättefin lika så lådan.

Denna bil är då 11 år gammal och har gått 33 000 mil.

Har inte tagit hand om den mer än att jag tvättat den och servat den och inte kört som en biltjuv med den, aldrig vaxad i min ägo.

Tycker det är konstigt att en bilfirma försöker försvara sig med att säga att bara för att bilen är begagnad, har ett antal mil eller år på nacken så måste det vara en skrothög.

Folk som köper dessa bilar behöver troligen bara ha bilen en kort stund, skiter i hur den ser ut och går, eller är helt enkelt blåsta.

Finns säkert jättefina bilar hos dom också men behandlar man kunder som skit så spelar det faktiskt ingen roll.

Jobbar själv som säljare och hur missnöjda kunder än är så gör jag allt jag kan för att få dom nöjda!
En missnöjd kund pratar gärna med släkt och vänner och skriver omdömen på Facebook och liknande forum, det gör även en nöjd kund, så fråga er själva Micheal & co, vill ni ha bra eller dåliga omdömen?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
johannisson
11 september 2013 · 534 Inlägg

Uttelito skrev:
Att en bil är gammal och har gått många mil betyder inte att den måste mer eller mindre vara helt slut i lack, interiör osv.

Har en volvo v70 2002 som förutom två små små bucklor från stenskott är jättefin i lacken, interiören är som ny, motorn är jättefin lika så lådan.

Denna bil är då 11 år gammal och har gått 33 000 mil.

Har inte tagit hand om den mer än att jag tvättat den och servat den och inte kört som en biltjuv med den, aldrig vaxad i min ägo.

Tycker det är konstigt att en bilfirma försöker försvara sig med att säga att bara för att bilen är begagnad, har ett antal mil eller år på nacken så måste det vara en skrothög.

Folk som köper dessa bilar behöver troligen bara ha bilen en kort stund, skiter i hur den ser ut och går, eller är helt enkelt blåsta.

Finns säkert jättefina bilar hos dom också men behandlar man kunder som skit så spelar det faktiskt ingen roll.

Jobbar själv som säljare och hur missnöjda kunder än är så gör jag allt jag kan för att få dom nöjda!
En missnöjd kund pratar gärna med släkt och vänner och skriver omdömen på Facebook och liknande forum, det gör även en nöjd kund, så fråga er själva Micheal & co, vill ni ha bra eller dåliga omdömen?

Har precis läst igenom en tråd på Autopower o de gör ju inte saken bättre tongue  http://www.autopower.se/forum/topic.asp … amp;sida=1

MSvirus
6 januari 2015 · 1 Inlägg

Nuskei
Medlem

Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-21
Inlägg: 11
E-post
Re: Michell och Company bilfirma info
Slash skrev:

Saken är den att du kommer inte göra fler inlägg här förutom när det rör sig om denna firma roll Det går säkert att finna din berättelse på fler forum där det riktas kritik mot Michell och Company cool

Om jag har något att skriva så skriver jag det. Försök du o hitta min "berättelse" någon annanstans så äter jag upp allt jag har sagt.

- Det blev bara 11 innlägg ja... Berättelsen finns på många andra forum. Säger vel sitt.

STriiiker
15 januari 2015 · 609 Inlägg

WASA kredit och SVEA ekonomi... hmm och försäkringsbolaget är?

Jaaaa.

Varför får jag en känsla av att det är unga pojkar som driver det, och mest babbar som handlar där?

EDIT. En annan sak som jag OMÖJLIGEN kan förstå är att folk i många inlägg, på olika sidor, skriver följande; "Jag kommer fortsätta handla där.."

Okey om man köper en helt ny bil var tredje år eller så (känner en som gjorde så i över 25 år, tills de bajsade på han och slutade med bra kundservice och vissa förmåner, han plockade ut dyra Bmw bilar ska tilläggas) men överlag känns det resonemanget tämligen löst, mer som att det är ren jävla reklam för företaget, såna inlägg utan någon vettig förklaring har jag ytterst svårt för.

Senast redigerat av STriiiker (15 januari 2015)

kmx
15 augusti 2016 · 35 Inlägg

Tänkte ringa på en bil de har, men tänkte att jag kan ju googla firman först.
Vill bara tacka för alla varningar, och som ni förstår så blir det inte ens ett telefonsamtal...

Peugeot 207 -08
Mazda 2 -20
Harley Davidson Road King -01
Evildan
27 december 2017 ·

Efter konkursen har bolaget
"Vi löser det AB"
startats.

zleepy Trucker
27 december 2017 · 1 391 Inlägg

Evildan skrev:
Efter konkursen har bolaget
"Vi löser det AB"
startats.

Det är länge sen ju, somras.. wink

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
27 december 2017 ·

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Efter konkursen har bolaget
"Vi löser det AB"
startats.

Det är länge sen ju, somras.. wink

Inte tillräckligt intresserad av den typen av företag, därav mitt kanske sena inlägg.
Men med lite tur kanske jag räddar någons ekonomi om det gogglass på det suveränt seriösa företagsnamnet.

zleepy Trucker
28 december 2017 · 1 391 Inlägg

Evildan skrev:

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Efter konkursen har bolaget
"Vi löser det AB"
startats.

Det är länge sen ju, somras.. wink

Inte tillräckligt intresserad av den typen av företag, därav mitt kanske sena inlägg.
Men med lite tur kanske jag räddar någons ekonomi om det gogglass på det suveränt seriösa företagsnamnet.

absolut, det ska man alltid göra smile

att sen kalla något AB, när det inte ens existerar är bara en bluff i sig smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
28 december 2017 ·

zleepy skrev:

Evildan skrev:

zleepy skrev:

Det är länge sen ju, somras.. wink

Inte tillräckligt intresserad av den typen av företag, därav mitt kanske sena inlägg.
Men med lite tur kanske jag räddar någons ekonomi om det gogglass på det suveränt seriösa företagsnamnet.

absolut, det ska man alltid göra smile

att sen kalla något AB, när det inte ens existerar är bara en bluff i sig smile

På något vis framstår inte aktörerna som fullt pålitliga. Det är en av fördelarna nuförtiden med Internet, det går att söka information om företag och sådana som påstår sig driva företag. Men ändå torskar kreti och pleti på dessa (ospecificerad könssjukdom) eller lämnar iväg sin utannonserade vara till någon förmedlare eller förskottsbetalar frakt vid försäljning av sitt fordon. Illa det.

panda666
28 december 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

zleepy skrev:

Evildan skrev:
Inte tillräckligt intresserad av den typen av företag, därav mitt kanske sena inlägg.
Men med lite tur kanske jag räddar någons ekonomi om det gogglass på det suveränt seriösa företagsnamnet.

absolut, det ska man alltid göra smile

att sen kalla något AB, när det inte ens existerar är bara en bluff i sig smile

På något vis framstår inte aktörerna som fullt pålitliga. Det är en av fördelarna nuförtiden med Internet, det går att söka information om företag och sådana som påstår sig driva företag. Men ändå torskar kreti och pleti på dessa (ospecificerad könssjukdom) eller lämnar iväg sin utannonserade vara till någon förmedlare eller förskottsbetalar frakt vid försäljning av sitt fordon. Illa det.

Rolig firma var det när dom fanns där nere vid skärholmen nånstans, med rolig menar jag rolig folk som såg ut som skojare hela bunten, såg ut som en riktig maffia firma hehe^^ Jag och min farbror skulle åka på värsta smörjet;) för att vi inte ville köpa en e39 m5 efter vi provkört en runda. Säljaren insisterade på att följa med, han satt i baksäte med rutorna nere och var sur och dryg mot oss båda, när jag frågade varför bilfan hacka/klonka vid gaspådrag så var svaret *gammal bil det är så* Sen så tyckte inte ja den va särskild pigg för o ha 400hk under huv då nått kändes fel. När vi tackade för provkörning och ville därifrån blev det värsta gnället på att vi slösade hans tid och att vi borde köpa den. ^^mket rolig folk där jag skulle inte ens våga köpa tuggumi därifrån även om ja fick garantier på de skulla funka.

Konstigt att firman höll i så många år, Rip stackarna som blev blåsta därifrån, hört att många köpte skruvade bilar därifrån osv.

Senast redigerat av panda666 (28 december 2017)

KolGruvan
28 december 2017 · 1 450 Inlägg

https://www.metro.se/artikel/drömb … -pargev-xr

Detta kom upp efter en sökning.

Vad är det för folk...

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
28 december 2017 · 4 917 Inlägg

Förr i världen kunde man lugnt köpa en bil utan oro..
Idag MÅSTE man inte bara kolla ALLT med bilen, inklusive skatt och böter, utan nu måste man ÄVEN kolla säljaren OCH företaget in i minsta detalj..
Även när man gjort allt detta så sitter väl dendär oron kvar i baknacken att man misssat något när man kör därifrån..sad
Och vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, det var BÄTTRE förr !

Senast redigerat av autodidakten (28 december 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
28 december 2017 · 9 296 Inlägg

autodidakten skrev:
...
Och vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, det var BÄTTRE förr !

Det var inte bättre förr. Det är bara sämre nu.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
28 december 2017 · 4 250 Inlägg

Man ska alltid fundera ett par gånger extra när något är billigt eller låter för bra för att vara sant, då äre oftast nått fuffens på g. Man ska försöka gå och kolla på bilfan och klämma o känna ordentligt. Får man dålig magkänsla ska man dra direkt. Tror att personalen var lite kaxiga och dryga där med och inte så service minded, det spelar ju stor roll också ifall man vill köpa bil från ett ställe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang