Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

High-Octane "Bilskadetekniker"
20 september 2009 · 276 Inlägg

grymt bra träff! inget snack om saken:)

S3_Nicke
20 september 2009 · 44 Inlägg

Jag har hälsat till ägaren med Vipern att det var fruktansvärt onödigt att göra som han gjorde igår.
Men tack hasse och alla som gjorde dennna dag möjlig, för utan alla medverkande bilar och sponsorer och det strålande vädret hade  vi inte kunnat få en sådan lyckad dag som vi fick igår.
Hoppas vi ses nästa år igen!

Audi S3 "Dahlbäck Racing" (2001)
joacim77
20 september 2009 · 204 Inlägg

Tack till alla som gjorde detta evenemang möjligt....alla er i "gula" västar som många ofta glömmer bort att tacka.... wink

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"
Golf_makkan
20 september 2009 · 146 Inlägg

tack för en trevlig dag.. var helt okey

Nafets86
20 september 2009 · 821 Inlägg

Viggen77 skrev:
Bilar som hade "LADY" i fönstret antar jag att det var tjejer som hade stylat m.m. dom.
Blev det en egen tävling för bara tjejer?
Personligen tycker jag inte att det ska vara så, det är inget som säger att dom är sämre byggare än killar, så jag tycker att man ska köra over-all så att säga!

tjejer har 1 egen klass där bara tjejer tävlar mot varandra. sen tävlar såklart alla emot alla också!.. Klassen lady innebär att tjejen ska stå som ägare på bilen vad jag förstått?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
F_Miller Bärgarinnan!
20 september 2009 · 81 Inlägg

sengstr skrev:

Viggen77 skrev:
Bilar som hade "LADY" i fönstret antar jag att det var tjejer som hade stylat m.m. dom.
Blev det en egen tävling för bara tjejer?
Personligen tycker jag inte att det ska vara så, det är inget som säger att dom är sämre byggare än killar, så jag tycker att man ska köra over-all så att säga!

tjejer har 1 egen klass där bara tjejer tävlar mot varandra. sen tävlar såklart alla emot alla också!.. Klassen lady innebär att tjejen ska stå som ägare på bilen vad jag förstått?

Är det så att tjejen måste stå som ägare på bilen? Min står inte på mig, av olika skäl, även fast den är min.
Men kollar dom upp ägaren på bilen då eller?

Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
Volvo V70 "Räser70" (1998)
Nafets86
20 september 2009 · 821 Inlägg

F_Miller skrev:

sengstr skrev:

Viggen77 skrev:
Bilar som hade "LADY" i fönstret antar jag att det var tjejer som hade stylat m.m. dom.
Blev det en egen tävling för bara tjejer?
Personligen tycker jag inte att det ska vara så, det är inget som säger att dom är sämre byggare än killar, så jag tycker att man ska köra over-all så att säga!

tjejer har 1 egen klass där bara tjejer tävlar mot varandra. sen tävlar såklart alla emot alla också!.. Klassen lady innebär att tjejen ska stå som ägare på bilen vad jag förstått?

Är det så att tjejen måste stå som ägare på bilen? Min står inte på mig, av olika skäl, även fast den är min.
Men kollar dom upp ägaren på bilen då eller?

Dom kollar inte upp ägaren på bilen vad jag vet. men det ska stå en tjej som ägare till bilen på utställningen samt kunna bevisa och berätta vad man gjort med bilen osv. Så att tex inte en kille står och berättar och sen står tjejen som ett stort ?..

Men någon domare ifrån utställningar får gärna gå in och rätta mig om jag har fel..

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
theLADY
20 september 2009 · 170 Inlägg

Tack Hasse och alla medhjälpare  för en av de bästa och soligaste event vi varit på.cool

Sedan ett stort tack för "förkvällen" vi hade ihop på Djulö man lärde känna flera utav er

Specielt ett stort till "Kocken" Wideberg han var grym .

Och givetvis ett stort Grattis till alla Pristagare.smilesmilesmile

Vill bara tala om att det regnar på västkusten idag.sad

Senast redigerat av theLADY (20 september 2009)

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
supraz
20 september 2009 · 95 Inlägg

får tacka för en jättebra träff, stort cred går till hasse och de andra som såg till att denna träff blev av och de som fixade med parkering och allt runt om kring...

MVh Emanuel

varför bromsa när man kan gasa
x40
20 september 2009 · 157 Inlägg

Quartermile-man skrev:
All cred till Hasse 100% + stjärna i kanten för arrangemanget! MEEEEEN! Återigen (förvånad att ingen skrivit om det tidigare) bedömningen av bilarna á la streetcarsfest,samma,samma,samma,kan tycka att ett visst kamraderi ses mellan domare och pristagare.Jag förväntar mig absolut inga priser för min originalbil,men ser dom som bränt x antal timmar på sitt bygge som är minst lika bra som många av pristagarnas och dom blir inte ens omnämda bland de 10 första! Nä,okonsekvent bedömmning,kan göra att vissa event tar död på sig självt...Bryr mig inte om jag får skit för det här,vet att många med mig tycker likadant men inte vill/vågar lägga fram det!!!

Ligger mycket i vad du skriver,
Härligt att du står upp för dina åsikter
/Peter

evilaudio
20 september 2009 · 16 195 Inlägg

x40 skrev:

Quartermile-man skrev:
All cred till Hasse 100% + stjärna i kanten för arrangemanget! MEEEEEN! Återigen (förvånad att ingen skrivit om det tidigare) bedömningen av bilarna á la streetcarsfest,samma,samma,samma,kan tycka att ett visst kamraderi ses mellan domare och pristagare.Jag förväntar mig absolut inga priser för min originalbil,men ser dom som bränt x antal timmar på sitt bygge som är minst lika bra som många av pristagarnas och dom blir inte ens omnämda bland de 10 första! Nä,okonsekvent bedömmning,kan göra att vissa event tar död på sig självt...Bryr mig inte om jag får skit för det här,vet att många med mig tycker likadant men inte vill/vågar lägga fram det!!!

Ligger mycket i vad du skriver,
Härligt att du står upp för dina åsikter
/Peter

kan säga att de e just därför ja knappt åker på "bedömmningsevent" längre..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Roos
20 september 2009 ·

Viggen77 skrev:
Bilar som hade "LADY" i fönstret antar jag att det var tjejer som hade stylat m.m. dom.
Blev det en egen tävling för bara tjejer?
Personligen tycker jag inte att det ska vara så, det är inget som säger att dom är sämre byggare än killar, så jag tycker att man ska köra over-all så att säga!

Håller med dig till 100%.

Hade riktigt trevligt och tackar alla som lyssnade så bra på oss funktionärer. smile

GTI-TDI bass i stora lass
20 september 2009 · 203 Inlägg

missa tyvärr den här träffen i år men kommer garanterat nästa år big_smile big_smile

marcus_t5
20 september 2009 · 10 Inlägg

Bra anordnad träff Hasse. Roligt med lite saker runtomkring också, med en biltrött son med sig så var jonglören jättebra, och god mat också..... tummen upp för träffen!

deegee
20 september 2009 · 46 Inlägg

tycker också det var lite trist att dom bedömde lite skumt, och titta sig blinda på ett märke...

Nu tänker jag inte säga rakt ut vad jag menar, men ni vet själva som var där..
Och såg faktiskt att det fanns massor med andra som lyckats med sina bilar och stå upp till tex tysk stuk, japansk stuk. Men inte fick creds för det.

Senast redigerat av deegee (20 september 2009)

Laserblue
20 september 2009 · 239 Inlägg

Tack för allt beröm och fina kommentarer.

Kul att så många trodde på mig när det var den första Katrineholmsträffen.

Fredrik Nilsson från Katrineholm har hjälpt mig under resans gång, alla funktionärer på plats i lördags vill jag säga stort Tack till som slet hårt från kl 06.00 lördag morgon och även under fredagen.

Jag vill inte kalla domarna på Katrineholmsträffen för Street Cars Fest. Det var totalt 10 domare och av dom har 2 st dömt på SCF. Det var jag ensam som gjorde alla domarprotokollen och satte sen in dem i en pärm för varje klass. Totalt 13 st + Peoples Choice. Jag gav också alla domare tydliga direktiv. Blev någon missnöjd är jag den som är ansvarig för Allt på Katrineholmsträffen. Det optimala vore att skicka ut 10 datorer som var förprogramerade på uppgiften.

LADY klassen är nog ganska enkel att förstå eftersom det tydligt står i inbjudan till Katrineholmsträffen.
Vill man inte vara med i den klassen så kryssar man själv inte i på den raden och man kastar lappen med LADY om man nu råkat få en sådan vid insläppet! Enkelt som fan.
Meningen är som alla förstår att det är en kvinna som ska äga bilen i LADY klassen men jag kommer aldrig att kolla upp detta moraliska problem för den enskilde!
Det är väldigt många bilanvändare som inte äger sina bilar, av flera olika orsaker, oavsett kön.

Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

Fina bilder här; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151344

Läs också Katrineholms Kuriren imorgon

MVH Hasse

Senast redigerat av Laserblue (20 september 2009)

widerberg
20 september 2009 · 46 Inlägg

theLADY skrev:
Tack Hasse och alla medhjälpare  för en av de bästa och soligaste event vi varit på.cool

Sedan ett stort tack för "förkvällen" vi hade ihop på Djulö man lärde känna flera utav er

Specielt ett stort till "Kocken" Wideberg han var grym .

Och givetvis ett stort Grattis till alla Pristagare.smilesmilesmile

Vill bara tala om att det regnar på västkusten idag.sad

Tack för en super bra träff Hasse!!!!!!

Ang min kock talang så få jag tacka och buga:P

BMW 320D (2009)
snap-it Fotograf
20 september 2009 · 121 Inlägg

Riktigt trevlig träff måste jag säga och bra uppslutning men bilar i alla dess former och klasser, klockrent.

finns lite bilder här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151369


/Micke "den enarmade Fotografen"

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
Tigerbruden Fotograf
20 september 2009 · 67 Inlägg

tack för en kanon dag   , super trevligt å  bra väder  mycket fina  bilar smile

hoppas   på  denna  träff nästa  år igen

finns  bilder å se här :
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=91513

wink // Helena

girl-of-speed
20 september 2009 · 58 Inlägg

Stort Cred till Hasse mfl ;medarrangörer, funktionärer, nissar och alla andra som känner sig träffade.

Otroligt bra för att vara första tillfälle för ett större arrangemang i Katrineholm. Snyggt och bra jobbat.

Jonglören, mr Simpson kanske inte fick den största uppskattningen men det var strongt av honom att hålla ut ända till slutet. Värmen tänjde på uthålligheten och eventet i sig är ju inte hemma arenan direkt men han ska ha tummen upp för sin tappra insats. Många bara gick nonchalant förbi...

Roligt med så många chanser till vinster, då menat inte bara pokalerna på prisbordet. Lotteriet var om möjligt ännu mer spännande! Bilbedömningar och dess prisutdelning kan blir tröttsamt ibland. smile

Nu till något en del redan nämnt och behöver bättras på till nästa år. Känslan fanns att de "Lady" lappar som delades ut, gavs utan bekräftelse på att det verkligen var Tjejen som ägde bilen och därmed hade största delaktighet i stylingen. Hon som stod på pallen samtidigt som mig i Ladyklassen, "Kruse" tror jag hon hette, sa en kommentar när hon stod där: "jag äger ju inte bilen..." Då funderar jag på om någon annan hade haft chansen på det priset istället.
Nästa år: bättre kontroll, eller helt annat system för just detta.

Slutord:
Trevlig och jättekul träff/utställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan inte hyllas nog. Tack Hasse och hoppas på ännu bättre uppslutning med bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang