Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

Simster TNM
20 september 2009 · 89 Inlägg

tackar för en skön dag i solen smile


det kändes dock lite för mkt som en Volvo-träff/utställning med så mkt volvo i toppen trots många riktigt välbyggda bilar av annat fabrikat.

Laserblue
20 september 2009 · 239 Inlägg

girl-of-speed skrev:
Stort Cred till Hasse mfl ;medarrangörer, funktionärer, nissar och alla andra som känner sig träffade.

Otroligt bra för att vara första tillfälle för ett större arrangemang i Katrineholm. Snyggt och bra jobbat.

Jonglören, mr Simpson kanske inte fick den största uppskattningen men det var strongt av honom att hålla ut ända till slutet. Värmen tänjde på uthålligheten och eventet i sig är ju inte hemma arenan direkt men han ska ha tummen upp för sin tappra insats. Många bara gick nonchalant förbi...

Roligt med så många chanser till vinster, då menat inte bara pokalerna på prisbordet. Lotteriet var om möjligt ännu mer spännande! Bilbedömningar och dess prisutdelning kan blir tröttsamt ibland. smile

Nu till något en del redan nämnt och behöver bättras på till nästa år. Känslan fanns att de "Lady" lappar som delades ut, gavs utan bekräftelse på att det verkligen var Tjejen som ägde bilen och därmed hade största delaktighet i stylingen. Hon som stod på pallen samtidigt som mig i Ladyklassen, "Kruse" tror jag hon hette, sa en kommentar när hon stod där: "jag äger ju inte bilen..." Då funderar jag på om någon annan hade haft chansen på det priset istället.
Nästa år: bättre kontroll, eller helt annat system för just detta.

Slutord:
Trevlig och jättekul träff/utställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan inte hyllas nog. Tack Hasse och hoppas på ännu bättre uppslutning med bilar.

Tackar för alla fina ord.

När det gäller LADY klassen så gjorde jag mitt bästa när jag skrev inbjudan inför 2009.

Klippte ur detta från inbjudan 2009;

Alla vinnare i specialklasserna kommer även att vinna ett pris från sponsorerna!

LADY   Pokal plac 1-3   Här måste du ha en fin bil och vara kvinna

BÄSTA BILMONTER Pokal plac 1  Allt runt bilen, ex. http://www.garaget.org/?car=101549&image=1342322

Jag tycker personligen att min inbjudan med all info var solklar och tydlig. Min personliga målsättning med allt jag gör är att det ska bli perfekt. Behöver därför Er hjälp att skriva en tydligare klassinfo för LADY klassen! Den finns med även 2010!! Längst ner på min inbjudan till Er ber jag om goda råd och hjälp inför träffen. Fick ett enda pm med goda råd. Det uppfattade jag som att alla var nöjda med inbjudan och att allt var solklart.
Inbjudan 2009; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=147184

Vi ses då Hasse

Senast redigerat av Laserblue (20 september 2009)

peter.w
20 september 2009 · 203 Inlägg

Hej alla och ett stort tack Hasse att få ett så pass stort event helt perfekt är svårt men fan du lyckades.
Jag vet att man får en del kritik alla kan inte vara nöjda tyvärr hur bra det än är.

Sen prisbordet JÖSSES helt otroligt dock hade jag ingen tur där. Men vad gör det jag vann en otroligt fin dag med alla andra utställare och vänner.

Jag ser absolut fram emot detta nästa år och jag vet det blir garanterat bättre om det nu kan bli bättre

SÅ, STORT TACK HASSE OCH ALLA ANDRA SOM BIDROG TILL DENNA TRÄFF HATTEN AV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Senast redigerat av peter.w (20 september 2009)

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
snap-it Fotograf
20 september 2009 · 121 Inlägg

All heder te killen här då..  smile

http://www.snap-it.se/bilder/katrineholm-09/jongl%f6r.jpg

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
Tokken Team dBakuten
20 september 2009 · 3 453 Inlägg

snap-it skrev:
All heder te killen här då..  smile

http://www.snap-it.se/bilder/katrinehol … gl%f6r.jpg

Riktigt snygg bild!

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
snap-it Fotograf
20 september 2009 · 121 Inlägg

Mjo hade tänkt slänga upp på alla vinnarna men det blir lite fel när man inte ens har info om vilken klass de vann eller vad de heter, fick du hem stereon?

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
Tokken Team dBakuten
20 september 2009 · 3 453 Inlägg

snap-it skrev:
Mjo hade tänkt slänga upp på alla vinnarna men det blir lite fel när man inte ens har info om vilken klass de vann eller vad de heter, fick du hem stereon?

Ja den fick åka med peter W. kanske ska bygga på en kombi nästa gång.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
snap-it Fotograf
20 september 2009 · 121 Inlägg

Tokken skrev:

snap-it skrev:
Mjo hade tänkt slänga upp på alla vinnarna men det blir lite fel när man inte ens har info om vilken klass de vann eller vad de heter, fick du hem stereon?

Ja den fick åka med peter W. kanske ska bygga på en kombi nästa gång.. smile

haha, mjo kan vara ett alternativ, om inte annat ett släp till bubblan smile

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
Chippen Bilplåtslagare/Bilbyggare
20 september 2009 · 201 Inlägg

Bra jobbat Hasse det blev ju en kanon dag!

Mina synpunkter på klasser och röstning är att nått måste göras... till att börja med Kanske en ren Volvo klass skulle varit ett alternativ? typ bästa svensk el nått liknande?

Sen Lady klassen känns lite Onödig, varför liksom?

Sen bedömningen... Ta till exempel Bästa lack vad kan dom som bedömde den klassen om lack? ingick motivlack i samma? hur bedömmer man det?

Bilen med träffens bästa lack vart vad jag vet inte äns top 5...

Men det är inget unikt för den här träffen ju. kommer att dröja ett bra tag igen innan iaf jag bygger en utställningsbil igen som det är nu är det inte värt det.

Cbc
Mazda RX 7 FC "Re aiyma Drift attack" (1987)
FredrocK
20 september 2009 · 211 Inlägg

Tackar så mycket Hasse och alla inblandade för en riktigt bra träff!
Hoppas verkligen att det blir en repris på denna! smile

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
JockeRX7 KTM 660
20 september 2009 · 537 Inlägg

Riktigt trevlig träff. Och ja ångrar att ja inte ställde ut i usabils klassen då det bara var 8 bilar där.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Blue_celicA
20 september 2009 · 243 Inlägg

deegee skrev:
tycker också det var lite trist att dom bedömde lite skumt, och titta sig blinda på ett märke...

Nu tänker jag inte säga rakt ut vad jag menar, men ni vet själva som var där..
Och såg faktiskt att det fanns massor med andra som lyckats med sina bilar och stå upp till tex tysk stuk, japansk stuk. Men inte fick creds för det.

förstår precis vad du menar, men förövrigt så vart det en mkt lyckad träff, ser fram emot nästa år!

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Boijee
20 september 2009 · 102 Inlägg

Tack alla som var där!!  Kul att det satsas lite här i stan händer inte så mycket annat och kul att så mycket fina och kända bilar kom till vår lilla stad creed till alla som var där big_smile

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
© Barnvagnsracer ® V70 T5
20 september 2009 · 21 Inlägg

Resultatlista!!!! Pleeease, nyfiken som fan. smile

Torlejf Bilvårdstönt.
20 september 2009 · 1 109 Inlägg

Namn på den här flickan? Söt var hon iaf. smile

http://motorzon.se/gallery/image/view/gallery_id/4651/image_id/44320/image_size/medium

Bilden är lånad från en utav bild-trådarna i forumet.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
DLS
20 september 2009 · 258 Inlägg

Tack för en riktigt bra träff smile

Tyckte dock det gick lite segt med bänkningarna + att man fick inte veta någe info om vad dom bromsa, tror det kom upp 2 papper på tavlan bara?

Laserblue skrev:
.

Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Angående det så fatta jag som när jag kom att det bara var utställare som betala som fick åka in så jag parkera utanför hmm
men men får hoppas på att man får en ny chans nästa år  smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
deegee
20 september 2009 · 46 Inlägg

vet inte va hon heter... men hon som satt i min bil heter emilie tror jag iaf=)

NKM-Rani Fotograf
20 september 2009 · 1 000 Inlägg

Boys hon heter Linda!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
deegee
20 september 2009 · 46 Inlägg

© Barnvagnsracer ® skrev:
Resultatlista!!!! Pleeease, nyfiken som fan. smile

ja lätt! även på dom som inte fick vara med på top3, utan bland dom 10 i varje klass:D tyckte jag hörde mitt namn i asian och inredning.
Han som fixade allt Hasse kan nog kirra det skulle jag tro, han styrde ju upp allt annat bra såsmile

Senast redigerat av deegee (20 september 2009)

deegee
20 september 2009 · 46 Inlägg

Ranoshka skrev:
Boys hon heter Linda!

Nu tror jag torleif vart nöjd wink haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang