1700
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 340 243 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
Wolkan
16 december 2010
Blir nog snyggt med svart inner tak har funderat på det samma men står fast på frågan hur jag ska göra med solskydden när dom är vita.

har du några idéer?

120 Inlägg
16 december 2010
Grymt fint jobbat! smile

voLvo <3

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Wolkan skrev:
Blir nog snyggt med svart inner tak har funderat på det samma men står fast på frågan hur jag ska göra med solskydden när dom är vita.

har du några idéer?

Jag tror det också! Antingen målar jag dom svarta eller klär om dom själv/lämnar bort smile

j0hannesson skrev:
Grymt fint jobbat! smile

Tack! smile

Tja!

Wolkan
16 december 2010
Dennis_999 skrev:
Wolkan skrev:

har du några idéer?

Jag tror det också! Antingen målar jag dom svarta eller klär om dom själv/lämnar bort smile

Måla? Du tror inte det börja flagna efter ett tag?

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Wolkan skrev:
Dennis_999 skrev:
Wolkan skrev:

har du några idéer?

Hehe jo kanske tongue Ska slakta ett solskydd och se hur dom är klädda original så får vi se smile

Tja!

Wolkan
16 december 2010
Dennis_999 skrev:
Wolkan skrev:
Dennis_999 skrev:

Hehe jo kanske tongue Ska slakta ett solskydd och se hur dom är klädda original så får vi se smile

Okej säg till så jag vet, så slipper jag wink hehe

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Wolkan skrev:
Dennis_999 skrev:
Wolkan skrev:

Okej säg till så jag vet, så slipper jag wink hehe

Givetvis wink

Kunde inte låta bli att montera listerna tongue

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC01811.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC01810.jpg

Tja!

1 804 Inlägg
16 december 2010
Så fruktansvärt fint! Måste ha nya såna till min också. smile eller går dom att lacka tro om man skrapar loss den gamla färgen? smile

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Så fruktansvärt fint! Måste ha nya såna till min också. smile eller går dom att lacka tro om man skrapar loss den gamla färgen? smile

Tack! smile Det kan gå.. Men frågan är om det blir snyggt? tongue Bara att prova, blir det inte bra är det bara att bege sig till skroten wink

Tja!

1 804 Inlägg
16 december 2010
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Tack! smile Det kan gå.. Men frågan är om det blir snyggt? tongue Bara att prova, blir det inte bra är det bara att bege sig till skroten wink

Jaa, precis. Det är ju inte hela världen om det skiter sig! cool Men det är ju sjukt vanligt att färgen på dom där släpper... hmm

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Jaa, precis. Det är ju inte hela världen om det skiter sig! cool Men det är ju sjukt vanligt att färgen på dom där släpper... hmm

Nej precis wink Finns ju rätt många 850:is på skrotarna just nu smile

Jo jag har märkt det! Hittade ett par taklister först, men dom var helt trasiga i framkant vid rutan. Lagom tur att jag hittade dessa som var som nya big_smile

Tja!

1 804 Inlägg
16 december 2010
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:

Jo jag har märkt det! Hittade ett par taklister först, men dom var helt trasiga i framkant vid rutan. Lagom tur att jag hittade dessa som var som nya big_smile

Jaa, jag har sett det på bildelsbasen smile

Då hade du riktigt flyt då wink hehe, men det gör riktigt mycket när dom är svarta istället för kromade eller vad man ska säga att dom är under! tongue

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Då hade du riktigt flyt då wink hehe, men det gör riktigt mycket när dom är svarta istället för kromade eller vad man ska säga att dom är under! tongue

Jo det ser lite illa ut när färgen börjat flagna hmm Annars kan du ju skrapa bort all färg och högglanspolera dom big_smile

Tja!

1 804 Inlägg
16 december 2010
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:

Jo det ser lite illa ut när färgen börjat flagna hmm Annars kan du ju skrapa bort all färg och högglanspolera dom big_smile

Joo, det är också ett alternativ, men tror inte att det blir så snyggt roll

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Joo, det är också ett alternativ, men tror inte att det blir så snyggt roll

Nja kanske inte lol

Tja!

409 Inlägg
16 december 2010
riktigt bra jobb du har gjort med bilen. har läst i genom alla 46 sidorna nu i kväll och bilen har blivit riktigt snygg...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

2 100 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
svempus skrev:
riktigt bra jobb du har gjort med bilen. har läst i genom alla 46 sidorna nu i kväll och bilen har blivit riktigt snygg...

Tack! smile Kul att du läste igenom allt smile

Tja!

* Voff voff *
10 989 Inlägg
18 december 2010
Kan ju tipsa om att ni bör ta taklister från V70 97-00 då färgen på dessa håller bättre, samt att dom har en annan utformning vid rutan så man slipper få ut skiten från framrutan på sidorutorna!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 100 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Kan ju tipsa om att ni bör ta taklister från V70 97-00 då färgen på dessa håller bättre, samt att dom har en annan utformning vid rutan så man slipper få ut skiten från framrutan på sidorutorna!

//Brådhis

Jo precis! Hade vindrutelisterna i början från en v70. Men var ju tvungen att plocka av dom pga att taklisten är i ett helt stycke sad Men så fort jag får chansen köper jag ett par från V70 smile

Tja!

1 804 Inlägg
19 december 2010
Passar S70 lister på 850 då? smile

Meguiars_sverige

Sök