Tjenare idag började jag montera min eftermarknads Dump (Type Greddy RS kopia), på min Volvo S70 2.5T -98 men får den inte riktigt att fungerar. Det låter som om att den skickar tillbaka trycket till turbo alltså att det är skadligt. Det kvittrar till när den ska dumpa vilket det inte ska göra om jag har förstått rätt.
Har lite funderingar på om jag har kopplat in dumpen rätt eller ej.
Samt att jag glömde märka upp alla slangarna när jag demonterade bort original dumpen, så vet inte riktigt om jag kopplade alla slangar rätt. Det är 2st slangar från Magnetventilen den ena ska till WG klockan och den andra till original dumpen om jag kommer ihåg rätt, men kommer inte ihåg vilken av dem som ska vara vart. Sen har jag även en slang som ligger löst som jag inte vet vart den ska ta vägen. Den går ifrån en nippel bredvid gasreglaget eller vad man ska kalla det. Jag har även tvår stycken anslutningar på den nya dumpventilen, ska det in två stycken slangar där? eller man ska låta den ena vara öppen och koppla in slangen från original dumpventil till den andra? Fick ingen beskrivning eller någonting när jag köpte dumpen så vet inte riktigt hur jag ska göra. Har aldrig monterat en eftermarknads dump tidigare så har ingen kunskap om det här. Men lite vet jag ju. Skickar med lite bilder så ni kan se, hoppas ni förstår vad jag menar med bilderna. Och att det är någon som kan hjälpa mig. Jag ska alltså använda dumpventilen som "öppen" och inte återcirkulerande om någon undrar. Och ja jag vet att det kan vara skadligt och bla bla bla på bilar med LMM men jag vet många som även kör med dumpventiler på de här motorerna som aldrig haft problem så tänkte testa att köra med en jag med. Blir det skit använder jag den som återcirkulerande istället.
http://img169.yfrog.com/img169/2156/dscn0838.jpg (Anslutningarna på dumpventilen, ska jag använda båda eller endast den ena? I så fall vilken av dem är det jag ska använda? Och är den ena till återcirkulationen eller? Eftersom det stod att man kunde använda den här dumpen som både öppen och återcirkulerande)
http://img169.yfrog.com/img169/5641/dscn0842.jpg (Magnetventilen, Vart ska de två slangarna som jag har dragit pilar till ta vägen? Den ena ska väll till WG klockan, och den andra ska väll till dumpen? Men vilken av dom ska vart?)
http://img169.yfrog.com/img169/2194/dscn0843v.jpg (nippel bredvid gasreglaget som jag inte vet vart den slangen ska ta vägen? Någon som vet?)
Tack på förhand, och sorry för all text hoppas någon orkar läsa
EDIT: ÄR NU FIXAT, OCH DUMPEN FUNGERAR FINT!
Har lite funderingar på om jag har kopplat in dumpen rätt eller ej.
Samt att jag glömde märka upp alla slangarna när jag demonterade bort original dumpen, så vet inte riktigt om jag kopplade alla slangar rätt. Det är 2st slangar från Magnetventilen den ena ska till WG klockan och den andra till original dumpen om jag kommer ihåg rätt, men kommer inte ihåg vilken av dem som ska vara vart. Sen har jag även en slang som ligger löst som jag inte vet vart den ska ta vägen. Den går ifrån en nippel bredvid gasreglaget eller vad man ska kalla det. Jag har även tvår stycken anslutningar på den nya dumpventilen, ska det in två stycken slangar där? eller man ska låta den ena vara öppen och koppla in slangen från original dumpventil till den andra? Fick ingen beskrivning eller någonting när jag köpte dumpen så vet inte riktigt hur jag ska göra. Har aldrig monterat en eftermarknads dump tidigare så har ingen kunskap om det här. Men lite vet jag ju. Skickar med lite bilder så ni kan se, hoppas ni förstår vad jag menar med bilderna. Och att det är någon som kan hjälpa mig. Jag ska alltså använda dumpventilen som "öppen" och inte återcirkulerande om någon undrar. Och ja jag vet att det kan vara skadligt och bla bla bla på bilar med LMM men jag vet många som även kör med dumpventiler på de här motorerna som aldrig haft problem så tänkte testa att köra med en jag med. Blir det skit använder jag den som återcirkulerande istället.
http://img169.yfrog.com/img169/2156/dscn0838.jpg (Anslutningarna på dumpventilen, ska jag använda båda eller endast den ena? I så fall vilken av dem är det jag ska använda? Och är den ena till återcirkulationen eller? Eftersom det stod att man kunde använda den här dumpen som både öppen och återcirkulerande)
http://img169.yfrog.com/img169/5641/dscn0842.jpg (Magnetventilen, Vart ska de två slangarna som jag har dragit pilar till ta vägen? Den ena ska väll till WG klockan, och den andra ska väll till dumpen? Men vilken av dom ska vart?)
http://img169.yfrog.com/img169/2194/dscn0843v.jpg (nippel bredvid gasreglaget som jag inte vet vart den slangen ska ta vägen? Någon som vet?)
Tack på förhand, och sorry för all text hoppas någon orkar läsa

EDIT: ÄR NU FIXAT, OCH DUMPEN FUNGERAR FINT!
Senast redigerat av Jolle87 (7 oktober 2009)
0
0
0
0