Idag började en ny fas i byggandet där allting ska lackas och sättas på plats igen. Har du någonsin klivit in i ett bygge du hålt på med ett tag och tänkt "vad fan har jag gjort här"? Idag kände jag så när jag tittade in i bilen och såg att både hanskfack och mittpanelen var bortplockade men till vilken nytta då? I ärlighetens namn så vet jag inte varför jag skruvat bort det om det inte var för att lättare komma åt elsystemet. Men hur eller hur så skruvade jag dit det och lite andra inredningsdetaljer idag. Men främst har jag spänderat förmiddagen med att lacka och montera delar i fronten på bilen. *Bilder kommer snart*
ett trevligt projekt och en stor tummen upp till dig som orkar hålla på i ett så kallt garage. allt blir verkligen skitjobbigt när det är så kallt! men som sagt, ett härligt projekt. lycka till
Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Tack Pim_Pim och amazon_jonsson. Ja det är lite småjobbigt i kylan men än så länge får jag upp en hyffsad temperatur ute i garaget. Men jag funderar skarpt på att köpa en diselkanon men samtidigt känns det lite onödigt eftersom all värmen försvinner ut genom taket på nolltid
Jag passade på att frächa upp lite under baksätet i helgen. Även om jag har tänkt att åka med baksätet i, eftersom det alltid är bra med lite extra plats i bilen. Men snyggt blev det
Det börjar bli hög tid att ta sig an bilens skamfläckar och standard på 240 är rost i a-stolpen så den har fått sig en omgång med vinkelslipen (jag råkade vist skära lite i trösklen också).
Idag tänkte jag dra igång svetsen så får vi se hur det blir
Helvete så less jag hade varit på garaget, askallt ju. Starkt att du orkar hålls där!
Ser alla tiders ut!
Tack. Ja ett varmgarage skulle inte sitta fel, fast tills jag hittar ett så funkar det rätt bra ändå. Lite jobbigt var det bara att en tredjedel av golvet var fyllt med is i onsdags när jag var nere. Fast det har varit en hård vinter så det får man väl ta!
Jag väntar på att Svetsar-nisse (Mattias) som lovar att hjälpa mig med svetsingen ska tycka att det är tillräkligt varmt ute i garaget för att han ska sätta sin fot där ute längre tid än det tar att röka en cigg. Så undertiden jag väntar på våren så hoppar jag till högra a-stolpen, som såg betydligt bättre ut än den vänstra.
Jag passade även på att montera motorfästsbalken så att jag kan börja montera framvagnen snart.