min kompis jobbar som lackerare, och han gillar inte standox.. vet ej varför, men han sa att dom använder två märken, och standox va sämst av dom två.. men det duger säkert
standox dåligt??
de e ju hur bra som helst.. har kör me de på mina senaste 3 byggen.
standox är världens ästa utbud av lacker, tom bättre än Hoc! vi har kört med det sen 20 år tillbaka, och vi har alldrig haft problem deamo, kvaliteten på lacken är något man kan skryta med verkligen, man får kvalitet för kvantitet !!!!! spc när vi blandat våra egna lacker, den supporten och det stora utbudet av saker man får så har det hjälpt oss på långa vägar, nu när vi säljer så himla mycket, egengjorda sprayburkar så har deras färgkodsbas varit till hur stor nytta som helst !
Inte många bilar som blänker sådär ute i snön vid denna årstiden
Testade Standox Voc Top Clear på den. Blir en jäkla glans
Skall ju tilläggas att jag har ju inte kört med bilen på vägen sedan slutet av november eller kanske tidigare än då.... Så den e ju bara dammig nu Förutom Luckan
Efter påtryckningar Från Stellan så Lägger jag upp en bild till
Åkte iväg till http://www.garaget.org/MrCarFreak idag för kamremsbyte + service. Det tog lite längre tid än planerat då ingen av oss gjort det på en audi innan. Lite bilder från dagens 8 timmars pass
Bara börja riva
Den förbannade fronten tog 2 timmar att riva ner. Audi har en förkärlek att gömma skruvar och bultar på alla omöjliga ställen.
Det var rätt trångt (observera de fina träbalkarna som fick hålla hela frontplåten i luften en bit framför bilen)
Där sitter den jäveln
Vi lyckades till slut på få ordning på allt [video]http://www.garaget.org/video/6luhui1qkp9j[/video]
Nu är kamrem bytt, ny olja i motorn, ny glykol, påfylld servoolja och nytt filter
när du har lackat färdigt. våtslipar du de och sen polerar eller? vad för papper o medel kör du med?
Bara om jag har något dammkorn eller rinn. Då våtslipar jag och polerar bara den ytan som det krävs på. Använder rakblad (om det är ett rinn), 1500 våtslip och avslutar med 3000 våtslip innan polering.