Färgerna Blir bättre än jag trodde Måste åka och kolla på test plattan någon dag LÄngtar efter att få sätta slipmaskinen i Min Lack på bilen Sliiiiiiiipaaaaaaaa
Färgerna Blir bättre än jag trodde Måste åka och kolla på test plattan någon dag LÄngtar efter att få sätta slipmaskinen i Min Lack på bilen Sliiiiiiiipaaaaaaaa
Ja, speciellt din huv. Den ska få special treatment
Färgerna Blir bättre än jag trodde Måste åka och kolla på test plattan någon dag LÄngtar efter att få sätta slipmaskinen i Min Lack på bilen Sliiiiiiiipaaaaaaaa
Ja, speciellt din huv. Den ska få special treatment
Där Skall Vi Slipa Sten skott Till Knogarna och Finger topparna blöder
Färgerna Blir bättre än jag trodde Måste åka och kolla på test plattan någon dag LÄngtar efter att få sätta slipmaskinen i Min Lack på bilen Sliiiiiiiipaaaaaaaa
Ja, speciellt din huv. Den ska få special treatment
Där Skall Vi Slipa Sten skott Till Knogarna och Finger topparna blöder
Nej nej, där ska min nya festools slipmaskin få jobba
Då har jag mattat ner alla saab-kåporna igen. Trodde det skulle räcka med den jag fick damm på, men fick syn på porer i grundjobbet. Så kan vi inte ha det
Man ser på första bilden vad jag menar. Fanns lite sådant längst inne i ett par vinklar.
angående att lacka abs plast så är det ett rent helvete att lacka , man kommer minst att få göra om dem 2 gånger under lackens gång,m hur man än gör så kommer man att få fel i lackningen, men deamo vi på våran verkstad har kommit med en liten grym grej när det gället sånt här, det du behöver är "Industrilack som man använder till tandläkarvårdens maskiner/utrustning, den vita lacken menar jag då. Det du gör är att du slipar plasten med 600-500 grit torrpapper så du för ner porerna lite och att lacken kan fästa lite bättre, efter det tar du och tvättar av smutsen med antisiliconthinner och innan lacken så använder du en "tagrag"(en klibbig nätduk) för att få bort damm , sedan tar du och lackar tjocka lager med industrilacken låt oss säga som med slipgrund, låt det torka i minst en dag så absplasten hinner suga sig åt lacken bra(abs plast har störst densitet av alla plaster, därför har det väldigt svårt att suga sig åt lack, vatten mm) efter att det gått en dag tar du och slipar ner lite ojämnheter mm med vattenslipppapper, helst över 800 grit, sedan har du fritt fram att bara lacka med vilken lack som helts, och tro mej det kommer att hålla högtryckstvätt på nära håll tom , det är tastat och klart av oss
Själv har jag aldrig haft problem med att måla på abs plast.
Då har jag mattat ner alla saab-kåporna igen. Trodde det skulle räcka med den jag fick damm på, men fick syn på porer i grundjobbet. Så kan vi inte ha det
Man ser på första bilden vad jag menar. Fanns lite sådant längst inne i ett par vinklar.
angående att lacka abs plast så är det ett rent helvete att lacka , man kommer minst att få göra om dem 2 gånger under lackens gång,m hur man än gör så kommer man att få fel i lackningen, men deamo vi på våran verkstad har kommit med en liten grym grej när det gället sånt här, det du behöver är "Industrilack som man använder till tandläkarvårdens maskiner/utrustning, den vita lacken menar jag då. Det du gör är att du slipar plasten med 600-500 grit torrpapper så du för ner porerna lite och att lacken kan fästa lite bättre, efter det tar du och tvättar av smutsen med antisiliconthinner och innan lacken så använder du en "tagrag"(en klibbig nätduk) för att få bort damm , sedan tar du och lackar tjocka lager med industrilacken låt oss säga som med slipgrund, låt det torka i minst en dag så absplasten hinner suga sig åt lacken bra(abs plast har störst densitet av alla plaster, därför har det väldigt svårt att suga sig åt lack, vatten mm) efter att det gått en dag tar du och slipar ner lite ojämnheter mm med vattenslipppapper, helst över 800 grit, sedan har du fritt fram att bara lacka med vilken lack som helts, och tro mej det kommer att hålla högtryckstvätt på nära håll tom , det är tastat och klart av oss
Själv har jag aldrig haft problem med att måla på abs plast.
Har ni testat plastprimer?
mvh
Har inte haft problem med vidhäftningen. Kör ju spies hecker plastgrund innan slipgrunden, men det är ett jäkla jobb att slipa slipgrunden när det är så mycket vinklar överallt. Svårt att komma åt.
Nästa projekt har landat. Ett gäng lister, fler motorkåpor och en bakspoiler till en Saab 9-3 SC. Kommer jag köra samtidigt som vi påbörjar Volvo S40:n