2732
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

185 Inlägg
6 december 2009
aha såg det nu smile detta kommer bli grymt smile

Lev livet för du har bara ett

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Mickeus skrev:
aha såg det nu smile detta kommer bli grymt smile

Hehe tack så mkt du big_smile

MVH!

Driftwannabee
142 Inlägg
7 december 2009
Ser roligt ut fredrik smile Ta de försiktigt bara, börjar bli lite mycket svart nu, hade jag varit du hade jag satsat på samma kulör inne som ute, eller vitt inne till den oranga färgen du valt.. Men men.
Kul att arbetet går framåt. slipa är ett helvetes göra.
Snart klar ju smile

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

1 325 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Rauken91 skrev:
Ser roligt ut fredrik smile Ta de försiktigt bara, börjar bli lite mycket svart nu, hade jag varit du hade jag satsat på samma kulör inne som ute, eller vitt inne till den oranga färgen du valt.. Men men.
Snart klar ju smile

För mkt svart?
Bara motorutrymmet och bagaget som är svart ju och det där kommer inte ens att synas sedan då mattorna skall dit igen, var mest för rostskyddande skull och om nån någon gång kommer ta bort inredningen i skuffen och får slippa se det röda ^^

Som sagt, "kritik" är alltid vettigt att få också.
No shit, är redan helt slut och trött på slipandet och jag har knappt börjat, men det kommer nog gå fort sedan när man är 2 som slipar, spacklingen är färdig nu på karossen iaf, bara fronten kvar.
Inte en enda bula på bilen förutom det som blev saboterat, de ni wink

I veckan anländer mina "nya" slitsade å hålborrade skivor som kommer monteras snarast möjligt och då kommer även bromsoken att få sin nya färg.
Även ett remhjul är beställt så nu hoppas jag verkligen att bilen kommer vara körbar i slutet på veckan.

MVH!
Senast redigerat av LINGSTROM (7 december 2009)

79 Inlägg
7 december 2009
Fan va fest och jävlar i havet vad du håller igång! Vem ska lägga lacken?

1 325 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Hiller skrev:
Fan va fest och jävlar i havet vad du håller igång! Vem ska lägga lacken?

Hehe jodu smile

Farsans polare, Inka skall lackera!
Du kanske vet vem det är?

MVH!

Volvo for life
571 Inlägg
7 december 2009
Ingvar Pettersson?

Volvo for life

1 325 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
steena skrev:
Ingvar Pettersson?

Stämmer bra det smile
Farsan ringde och pratade in på svararen.

Inte fått tag på honom än så inget är säkert men troligtvis gör han det iaf.

MVH!

SC Styling
346 Inlägg
7 december 2009
Jasså
Du ska ha samma färg som ja har.

lycka till i fortsättningen smile

SC Styling - Meguiar's - LK:s Blästringstjänst - UMB mekaniska -Dawson motorsport - Uno`s Databrodyr

Jlmmy
7 december 2009
LINGSTROM skrev:
Rauken91 skrev:
Snart klar ju smile

För mkt svart?
Bara motorutrymmet och bagaget som är svart ju och det där kommer inte ens att synas sedan då mattorna skall dit igen, var mest för rostskyddande skull och om nån någon gång kommer ta bort inredningen i skuffen och får slippa se det röda ^^

Som sagt, "kritik" är alltid vettigt att få också.
No shit, är redan helt slut och trött på slipandet och jag har knappt börjat, men det kommer nog gå fort sedan när man är 2 som slipar, spacklingen är färdig nu på karossen iaf, bara fronten kvar.
Inte en enda bula på bilen förutom det som blev saboterat, de ni wink

I veckan anländer mina "nya" slitsade å hålborrade skivor som kommer monteras snarast möjligt och då kommer även bromsoken att få sin nya färg.
Även ett remhjul är beställt så nu hoppas jag verkligen att bilen kommer vara körbar i slutet på veckan.

MVH!

Du kan gärna få glida över till mig så kan vi ha slipkalas hahah xD
Då skall du veta hur mkt jag tröttnat!

Keep it up man, Kommer bli nice smile

mvh

1 325 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Enarsson_91 skrev:
Jasså
Du ska ha samma färg som ja har.

lycka till i fortsättningen smile

Jaha du hade också tänkt dig den färgen, lol. tongue
Hade jag vetat de hade jag självklart valt ngt annat men men.

Tack detsamma du, ditt bygge kommer bli brutalt big_smile

JImmy skrev:
Du kan gärna få glida över till mig så kan vi ha slipkalas hahah xD
Då skall du veta hur mkt jag tröttnat!

Keep it up man, Kommer bli nice smile

mvh

Hade det varit så lätt att bara glida över så gärna, värt med ngn att snacka med medan man slipar tongue
Det förstår jag men du måste slutföra ditt bygge, vi taggar dig till att fortsätta!!

Tack detsamma du!

Kan tillägga att det hänt lite idag också.
Bagaget är nu färdig lackerat och inredningen är monterad igen.
Vi har gjort nya pinnbultar till turbo/grenrör så det är snart bara att montera dit igen big_smile

Beställde även ett lager till generatorn idag, så jag hoppas det kommer till helgen isf är den körbar i helgen.
Hämtar ett expansionskärl på Onsdag och även "läppen" från gamla fronten.
Kan tala om att fronten kommer bli som på Dropkick's gamla s13 dvs Streckkodens nuvarande.
Fast jag kommer göra en sak som inte den bilen har, tråkigt om man har likadant ju, men sen om det blir snyggt så som jag tänkt eller inte återstår att se.
Juste en sida av bilen är färdig spacklad och redo för sprutspackel för att fina ut ytorna till det bästa.

Kommer bli skönt att sätta ett "FÄRDIG" på motorn, 2 saker till som ska på efter Jul sedan bara och det är Soppapump å shortshift.

Har ringt upp killen som troligtvis kommer lackera bilen, väntar på ett samtal från honom.

Ojj va mkt text det blev, visst lite pratglad idag ^^

Återkommer med bilder imorgon och då är förhoppningsvis motorn ihop plockad big_smile

MVH!

1 325 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hello tråden ^^

Idag kom 2 stora och tunga paket på posten.

Mina slitsade å hålborrade original skivor, avgasbandage, aktiv baslåda, några basportar smile
Så imorgon monteras skivorna på samt avgasbandaget.

Kmr bilder senare.

MVH!
Senast redigerat av LINGSTROM (8 december 2009)

1 325 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Lite bilder på vad som skett sedan förra bild updaten.

Mina broms skivor har som sagt anlänt, även lite annat smått å gott smile

Enjoy. ^^

Bagaget färdig lackerat nu, la på ett lager till efter bilden togs, så alla små missar är nu fixade såklart.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815797_8occu0.jpg

Monterade dit alla grejer igen, ett högtalargaller saknas, skall iväg och hämta dom sista sakerna på skroten imorgon.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815799_ll0b3e.jpg

Var tvungen att kolla lysena i mörket också, lyser mycket bättre! Har visst kommit lite spray på lyktorna, fram med lite färgborttagning imöörnnn.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815805_7tgw1e.jpg

Nya pinnbultar är fixade och turbon kan nu monteras efter att avgasbandaget är lindat på grenröret. Punktade fast bultarna nu, så fan om det lossnar igen ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815813_uvg0df.jpg

Bromsskivor, avgasbandage och stripes till de, monteras på imorgon ;D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815816_oc8x3u.jpg

Som hon står nu, lackade skärmen för att kolla ojämnheter, var en liten bubbel som vi inte riktigt fått in bra så det blir att ge den en liten hörvel ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/815817_t4zjo3.jpg

Håller nu tummarna på att lagret hinner komma till helgen isf blire åka av.
Film och bilder kommer efter helgens bravader smile
Troligtvis kommer lite bilder/filmer på polarens bil efter att hans niStune är monterat och mappat.

MVH!

534 Inlägg
9 december 2009
Hehe hade inget att göra n så kollade igenom din sida lite o vart jävligt intresserad o var tvungen att följa allt..vart sugen på at hålla på med min saab då men har ingen lust att lägga ner pengar och tid på en gammal 900 som precis slått om till 25 000 haha

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
johannisson skrev:
Hehe hade inget att göra n så kollade igenom din sida lite o vart jävligt intresserad o var tvungen att följa allt..vart sugen på at hålla på med min saab då men har ingen lust att lägga ner pengar och tid på en gammal 900 som precis slått om till 25 000 haha

Okej, hehe nja de är lite väl! tongue

Kan tillägga att bromsskivorna är monterade, grenrör och turbo är redo för montering imorgon (idag), avgasbandaget är pålindat, bara lagret kvar till generatorn sen skall det provstartas.

Kommer bilder senare idag, orkar itne ladda upp ngt nu.

MVH!

NissanMotorsport
10 december 2009
Verkar bli bra det här smile skummat igenom lite, får läsa igenom lite senare när jag är på läshumör smile verkar iaf va intressant..ska hålla utkik efter uppdateringar smile

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
Verkar bli bra det här smile skummat igenom lite, får läsa igenom lite senare när jag är på läshumör smile verkar iaf va intressant..ska hålla utkik efter uppdateringar smile

Det hoppas vi på iaf smile

Prima! big_smile

MVH!

Volvo for life
571 Inlägg
10 december 2009
Det där grenröret såg inte så original ut wink nice !

Volvo for life

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
steena skrev:
Det där grenröret såg inte så original ut wink nice !

Nja wink
Sitter nu lite bandage runt det, kommer bilder på vad som hänt ikv.

MVH!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 december 2009
Missat denna tråden, ska lätt bevakas! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Sök