2415
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Missat denna tråden, ska lätt bevakas! smile

Hehe, superb ;D

Hur gåre med din s13 btw?

MVH!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 december 2009
LINGSTROM skrev:
MadeByMe skrev:

Hehe, superb ;D

MVH!

kom in i garaget igår.. nu väntar jag bara på nycklen dit, ägaren skulle byte låset.. Så snart kommer min projekt tråd igång igen! tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
MadeByMe skrev:
LINGSTROM skrev:
MadeByMe skrev:

Hehe, superb ;D

MVH!

kom in i garaget igår.. nu väntar jag bara på nycklen dit, ägaren skulle byte låset.. Så snart kommer min projekt tråd igång igen! tongue

Skönt!
Det ser vi fram emot, planer?

MVH!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 december 2009
LINGSTROM skrev:
MadeByMe skrev:
LINGSTROM skrev:

Hehe, superb ;D

MVH!

Skönt!
Det ser vi fram emot, planer?

MVH!

Fälger, nu bakkjol, rostlagning, uppfräschning i motorutrymme, inredning, bytam ätartavlor, nya stolar och lite annat smile

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Liten update på vad som hänt sen senast bild update.

Broms skivorna är monterade nu och dom gamla var inte fina om vi säger så.
Och avgasbandaget är pålindat, ståltråden som sitter runt är bara tillfälligt, tänkte dränka bandaget i vatten blandat med citronsyra för att få det att stelna och sitta fast rejält.
Turbon/Grenröret har inte kunnats monteras på än, måste köpa lite ny slang och en koppar packning sen sitter det på plats men någe körning i helgen blire inte.
Flexröret eller lagret har inte kommit hem än och hinner inte komma till helgen, så nästa vecka skall den provköras.

Hoppas på ett mycket trevligt samtal imorgon från lackeraren annars fortsätter letandet.

Aja bilder kommer här med lite info över:

Här sitter den gamla skivan ännu på bilen, OBS oken skall lackeras Orange.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816867_bvrefn.jpg

Gamla VS nya
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816868_2ijpje.jpg

La på lite ny färg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816869_odvysd.jpg

Allt sitter på plats igen, OBS oken skall lackeras Orange!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816870_iv6szw.jpg

Började montera turbon idag men det sket sig då en koppar packning saknades och en slang saknades, hämtas imorgon.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816871_vawmcw.jpg

Satte dit grenröret och turbo lite lätt för att se hur det kommer att bli på ett ungefär.
Vad tycker ni?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816873_xqtvgf.jpg

Bjuder på en bild på den bromsskivan som var skev och jäklig, sprickan fanns där innan vi började att dra av den, piss skit ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/816874_foe660.jpg

Updates imorgon igen då kommer turbo och grenrör sitta på plats.
Håller fortfarande tummarna på att flexröret och lagret hinner komma till helgen.

Förresten vilken turbo rekommenderar ni om man vill ha tidigare ladd?
Polaren kör med en 15t och hans ladd kommer runt 2000rpm, vill ha ngt liknande men större såklart.

Tips?

MVH!

Driftwannabee
142 Inlägg
10 december 2009
Börjar likna en bil igen ju fredrik smile Hehe, de jag menade me mycke svart är att, det är en färg man lätt fastnar för, lite svart här o lite där, till slut e hela bilen kolsvart o de e inge snyggt (men de e ju bara min mening) Men de blev bra måste jag erkänna! Inte långt kvar tills brehäng nu nej:) Keep it up o bjud på en update ffs big_smile

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

Driftwannabee
142 Inlägg
10 december 2009
updaten dök upp precis när jag skicka!

Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Rauken91 skrev:
Börjar likna en bil igen ju fredrik smile Hehe, de jag menade me mycke svart är att, det är en färg man lätt fastnar för, lite svart här o lite där, till slut e hela bilen kolsvart o de e inge snyggt (men de e ju bara min mening) Men de blev bra måste jag erkänna! Inte långt kvar tills brehäng nu nej:) Keep it up o bjud på en update ffs big_smile

Du har så rätt så, orkar inte hålla på att vara seriös med orange lack invändigt också, skall vara lite drift stuk över det hela vilket jag själv tkr det börjar bli iaf.

Hehe ja du skrev ju precis när update kom.

Nära är det, nästa vecka kommer det vara fina svarta sträck utanför plugget. wink

edit; Glömde skriva i update inlägget att mina planer för fronten är ändrade igen, kommer att bli 4st 3"s hål i mitten av fronten för bättre kylning, och den undre läppen måste köpas. "Tomt" på kontot nu efter allt köpande och julklapps köpandet. Men updates kommer fortfarande att komma.

MadeByMe skrev:
Kommer inte bromsarna bli väldigt skitiga, spc när dem är vita? tongue Funderar på vitt på min, men blir nog svartare när man har använt bromsarna lite.. tongue

OKen skall bli orange, står över bilderna wink

linkan_224 skrev:
satan vad du skruvar, men bra kommer det nog bli smile

hehe ja vafan, vill ju ut och köra slut på däcken som jag inte hann lägga av!
Hur gåre med din bil btw, fått igång kompressorn å så?

MVH!
Senast redigerat av LINGSTROM (10 december 2009)

Driftwannabee
142 Inlägg
10 december 2009
Grymt trevliga bilder, o skönt me vettigt folk som tänker på att man kanske ska använda pedalen i mitten någon gång oxå.. finns folk som mosar till med 500hk o så "HOPPSAN DE BROMSAR INTE" o sen blire skroten. trevligt me nya skivor:D nu saknas bara 6 kolvs OK och en Hydraulisk handbroms ^^ Har Filip fått i sitt nistune nu? Mappat o klart? vad ger hans bil med det på ett ungefär?.. o vill han att den ska gå fortare så kan han ju alltid ta av EXTRA LYSENA som skapar onödig vikt tongue
Jag hade aldrig vågat sätta slippappret i plåten utan att ha klartecken från lackerare med priser färg och allt. Phu, blir svettigt om de skulle skita sig.. då äre bara att flytta ut gräsklipparna då o göra om Scooter Service till ett provisoriskt lackbås ^^ Hehe.. Men jag håller varenda tumme för detta projekt blir grymt jävla härligt big_smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 december 2009
Kommer inte bromsarna bli väldigt skitiga, spc när dem är vita? tongue Funderar på vitt på min, men blir nog svartare när man har använt bromsarna lite.. tongue

10 Inlägg
10 december 2009
satan vad du skruvar, men bra kommer det nog bli smile

LinkaN

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Rauken91 skrev:
Grymt trevliga bilder, o skönt me vettigt folk som tänker på att man kanske ska använda pedalen i mitten någon gång oxå.. finns folk som mosar till med 500hk o så "HOPPSAN DE BROMSAR INTE" o sen blire skroten. trevligt me nya skivor:D nu saknas bara 6 kolvs OK och en Hydraulisk handbroms ^^ Har Filip fått i sitt nistune nu? Mappat o klart? vad ger hans bil med det på ett ungefär?.. o vill han att den ska gå fortare så kan han ju alltid ta av EXTRA LYSENA som skapar onödig vikt tongue
Jag hade aldrig vågat sätta slippappret i plåten utan att ha klartecken från lackerare med priser färg och allt. Phu, blir svettigt om de skulle skita sig.. då äre bara att flytta ut gräsklipparna då o göra om Scooter Service till ett provisoriskt lackbås ^^ Hehe.. Men jag håller varenda tumme för detta projekt blir grymt jävla härligt big_smile

Tack du, det bör ta bättre nu iaf, dom vandra skivorna var så vinda att den inte hände ett skit i vissa lägen ^^.

Hans bil borde vara färdig mappad nu, lämnade iväg den i måndags tror jag och hämtar den på söndag så vi får se hur bra den kommer gå nu.
Bör gå riktigt mycket bättre iaf.

Lackerare fixar man alltid, känner ett par som har lackbås så det löser sig i vilket fall som.
Om inte annat får man pröva lägga lacken själv, kan inte vara så hemskt svårt, nej men skämt åsido bjuder man på nått flak öl brukar alltid nån lackerare nappa.
Färg beställer jag på nätet, finns färdiga kit med färg osv för en rimlig slant, om inte personen som skall lackera fixar det för ett bättre pris vill säga.

Det kommer att bli grymt, lovar dig!

Madebyme, oken kommer att lackeras Orange wink

linkan_224, hehe ja vafan vill ju ut och impregnera det sista gummit på däcken, hann aldrig göra det eftersom turbon lossnade å spelade fan ^^
Du är vell lackerare, eller "kan" lacka? wink

MVH!
Senast redigerat av LINGSTROM (10 december 2009)

10 Inlägg
10 december 2009
hehe okej.. nee jag kör mäst plåten och plasten.. lacken får komma med tiden tongue

LinkaN

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
linkan_224 skrev:
hehe okej.. nee jag kör mäst plåten och plasten.. lacken får komma med tiden tongue

Okej, du vet ingen som skulle kunna tänka sig lacka om mina planer skiter sig?

10 Inlägg
10 december 2009
vet inte.. hör med sonny vem som lacka hans bil.. han va billig har jag för mej..

LinkaN

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
linkan_224 skrev:
vet inte.. hör med sonny vem som lacka hans bil.. han va billig har jag för mej..

Done that, har snubbens namn.
Gött att kolla lite extra iaf.

Hur gåre med din bil btw? Fått igång allt klokt med kompressorn osv?

MVH!

10 Inlägg
10 december 2009
jo fö fan va ute och tog en liten prov tur med den för två veckor sen och kan lova att det bar iväg och då satt orginal chipet monterat så den kommer gå mycket bättre när jag får steg 2 chipet.. när jag får steg 2 chipet ska jag ha enligt uppgift 280 hk sen ska jag enu montera gasen också smile men får bänka i sommar så får vi se vad vi landar på..

LinkaN

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
linkan_224 skrev:
jo fö fan va ute och tog en liten prov tur med den för två veckor sen och kan lova att det bar iväg och då satt orginal chipet monterat så den kommer gå mycket bättre när jag får steg 2 chipet.. när jag får steg 2 chipet ska jag ha enligt uppgift 280 hk sen ska jag enu montera gasen också smile men får bänka i sommar så får vi se vad vi landar på..

Fan va kul smile
Grattis till att allt lirar bra, ser fram emot att se hur den går nästa säsong.

MVH!

7 120 Inlägg
10 december 2009
Tycker det blev grymt med svart färg i bilen, helrätt stuk och det kommer bryta av fint mot den orangea lacken! smile

1 325 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Tycker det blev grymt med svart färg i bilen, helrätt stuk och det kommer bryta av fint mot den orangea lacken! smile

Tkr jag också smile

MVH!

Sök