2491
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
LINGSTROM skrev:
Marcus_bmwE30 skrev:

Bas rörs koner är det för luft intag till intercoolern istället för att göra en valhaj av fronten:lol:

Precis, hehe ;D
Funkar väldigt bra faktiskt, bilen blir inte alls lika varm som den blev förra året.

Nya packningar till grenröret anländer imorgon.
Börja skruva loss skiten redan imorgon natt, inte ens säkert att det är en packning som gått sönder vid grenröret, kan lika bra ha hänt något med turbon..
Aja det märks när jag lyft ur hela paketet.
Nu har man ju gjort det minst 5 gånger under några månader så det går snabbt och aldrig smärtfritt. ^^

Mvh

ja man brukar inte ha så mycket skinn kvar på knogarna när man väl får av grenröret wink

Hehe nä verkligen, usch tongue
Dock så är det ingen packning som pajjat iaf och ingen pinnbult i grenröret som lossnat utan det läcker från turbon :S

Sitter en "bricka" av något slag som nu ligger löst, tror att nån av skruvarna in i avgashuset har lossnat eller brustit.
Blir att kolla upp under morgondage, nu blire grillpartey smile

Mvh

1 325 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Har börjat kolla på kjolpaket igen och är så sjukt sugen på ett paket faktiskt! tongue
Får se hur ekonomin ser ut i höst/vinter.

Sugen på detta paket isf:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/939283_ho35wi.jpg

Imorgon skall det skruvas bil iaf.
Funderar även på om man skall spänna fjädern i min gamla öppna dump för att min återcirkulerande har pajjat, får se hur jag gör, dock låter ju bilen hel grymt nu när dumpen e kass ^^

Min "nya" lambda får jag i helgen hoppas jag om nu Jonte kommer ihåg den wink

Bjuder på en bild som jag tog från ett av hotell rummen på Jobbet smile Tott Hotel Visby, underbart ställe verklieg ;D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/939284_btpjn6.jpg

873 Inlägg
29 maj 2010
kjolpaketet från j.spec har jag också i tankarna , tycker det är lagom cleant , chippen crippen på garaget har det monterat på sin bil om du vill kolla hur det ser ut olackat på en riktig bil smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 325 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
kjolpaketet från j.spec har jag också i tankarna , tycker det är lagom cleant , chippen crippen på garaget har det monterat på sin bil om du vill kolla hur det ser ut olackat på en riktig bil smile

Hehe okej, det är grymt snyggt! ;D

mvh

1 325 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
ÄNTLIGEN!
Bilen gick igenom besiktningen idag.
Fick bli en lambda, nya stift, lite Aspen bensin och en justering av tändningen så blev mina värden perfekt.

Tack Farsgubben för hjälpen!

7 120 Inlägg
2 juni 2010
Grattis! Hoppas du slipper strul nu smile

1 325 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Grattis! Hoppas du slipper strul nu smile

Tack!

Ja det hoppas jag med, skall efterdra grenröret i eftermiddag bara och bilen skall tvättas.
Min förbannade katt Nizmo hoppade upp på bilen igår och kattfan var ju blöt och skitig, helvete tongue

Aja, återkommer med en update när kopplingen byts och TROLIGTVIS turbon (T28) även proffstonade rutor.

Mvh

873 Inlägg
2 juni 2010
congrats till sbp ,

1 325 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
congrats till sbp ,

Hehe tack ;D

Nu blire att tvätta bilen, det tar bara några timmar.... Fälgarna e ruskigt dryga att få rena ^^

Mvh

Drifter
283 Inlägg
2 juni 2010
Har inte skrivit mycket i denna tråden men måste säga att du har fått till en trevlig kärra!!

Ett tips till fälgarna e att vaxa dom ordentligt så blir det väldigt mycket lättare att hålla rent!

Hoppas att du kommer till Emmaboda med nogs!!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

1 325 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Barne skrev:
Har inte skrivit mycket i denna tråden men måste säga att du har fått till en trevlig kärra!!

Ett tips till fälgarna e att vaxa dom ordentligt så blir det väldigt mycket lättare att hålla rent!

Hoppas att du kommer till Emmaboda med nogs!!

Tack så hemskt mycket Barne smile
Det får bli att lägga på vax nästa gång bilen tvättas, måste ändå skifta framfälgarna med bakfälgarna wink

Hade varit ruskigt kul att komma dit. Får se lite längre fram smile
Du ska dit förmodar jag?

Mvh

1 325 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Hej hej ;D

Har fått beställa 2 nya däck till 18" fälgarna.
Kommer även att beställa nya baklyktor denna månad.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/TL-200SX89-FB.jpg

Skatteåterbäringen kommer snart troligtvis och det var väldans vad överraskad jag blev över att se summan kan jag säga, hehe!!

Även fått in många vettiga bud på bilen nu, ett jag som jag egentligen inte kan neka och det är av en släkting också, så bilen kommer att bli väl omhändertagen HOPPAS jag isf. ^^
Har inte bestämt mig än heller så det återstår att se.
Vill behålla henne men ändå ha något nytt.

Aja, återkommer med hur allt blir.
Hare göttans så länge folket.

Har även uppdaterat mitt första inlägg med en del annan info, ny bild osv.

Mvh
LingaaaNNNNN waLLOOO
Senast redigerat av LINGSTROM (8 juni 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2010
Är det något jag missat, vill du sälja bilen?

873 Inlägg
8 juni 2010
var det inte du som kritiserade Jimmy för att bara bygga å inte köra bilen smile smile smile , vad blir det för bil istället , börjar själv bli lite fundersam över vad jag skall göra när min är färdig smile , kanske alldrig gör den klar för då får man väl sälj noja som alla andra smile smile smile
ps inget illa menat med inlägget lingström (ironi) ds

2 Inlägg
8 juni 2010
LINGSTROM skrev:
Här var länge sedan man skrev!

Uppdaterar vell lite vad som hänt och vad som är på gång ^^
Min lambda är kass så denna kommer att bytas ut i veckan.
Sköt en packning vid grenröret idag, lagom drygt nu när bilen ska besiktas senast på Onsdag nästa vecka och jag har lagom mycket att göra redan...
Aja, finns inte så mkt att göra precis, hehe.

Brände mig ganska ordentligt när jag letade efter avgasläckaget igår
Blåsan blev ungefär dubbelt så stor som på bilden senare under kvällen, lagom ont göre hehe.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/937864_22xqsq.jpg

Nästa månad kommer min nya kopplingssats, nya bakvagnsbussningar och proffs tonade rutor kommer det att blir istället för Soya toningen som sitter där nu.
Någon som vill köpa min Soya solfilm så PMa, kom med ett bud, kostar 1200:- nytt för bakrutor och bakluckan! ;D

Mvh

Vart tonade du rutorna ngn stans?=P
och hur mkt kostade det för dig?=P
riktigt fin bil=P blir lika avis varje gång när man möter dig;D

1 325 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
var det inte du som kritiserade Jimmy för att bara bygga å inte köra bilen smile smile smile , vad blir det för bil istället , börjar själv bli lite fundersam över vad jag skall göra när min är färdig smile , kanske alldrig gör den klar för då får man väl sälj noja som alla andra smile smile smile
ps inget illa menat med inlägget lingström (ironi) ds

Haha ja vafan, trodde inte man skulle bli sugen på något nytt efter att man längtat så länge efter att äga en s13 själv.
Men får man nya planer och blir sugen på annat så blir det lätt så att man vill ha något nytt helt enkelt och jag vill ha något som jag vet är lättare att skruva med och som många i min umgängeskrets vet mer om osv.

Vill ändå ha kvar 200an men ändå inte tongue
fan man skulel haft råd och ha 2 bilar, får se vad som sker helt enkelt, gnistan för att ha kvar 200an kanske ökar igen.
Vi får se.

Hehe, jag tar det på rätt sätt NOOX, var ju faktiskt lite dubbelmoral där från mig helt enkelt. ^^

ahlgr3n skrev:
LINGSTROM skrev:
Här var länge sedan man skrev!

Uppdaterar vell lite vad som hänt och vad som är på gång ^^
Min lambda är kass så denna kommer att bytas ut i veckan.
Sköt en packning vid grenröret idag, lagom drygt nu när bilen ska besiktas senast på Onsdag nästa vecka och jag har lagom mycket att göra redan...
Aja, finns inte så mkt att göra precis, hehe.

Brände mig ganska ordentligt när jag letade efter avgasläckaget igår
Blåsan blev ungefär dubbelt så stor som på bilden senare under kvällen, lagom ont göre hehe.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/937864_22xqsq.jpg

Nästa månad kommer min nya kopplingssats, nya bakvagnsbussningar och proffs tonade rutor kommer det att blir istället för Soya toningen som sitter där nu.
Någon som vill köpa min Soya solfilm så PMa, kom med ett bud, kostar 1200:- nytt för bakrutor och bakluckan! ;D

Mvh

Vart tonade du rutorna ngn stans?=P
och hur mkt kostade det för dig?=P
riktigt fin bil=P blir lika avis varje gång när man möter dig;D

Haha kommer faktiskt inte ihåg vad firman heter men maila till: son.hog@hotmail.com
Och fråga om pris osv, bara att säga vad du har för bil m.m.
Kommer att kosta 2400:- för bakrutorna på min bil, vet inte om jag skall göra det då mina planer är att sälja bilen för nytt projekt ^^
Hehe kul att höra smile

Mvh

1 325 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
smile

smilesmilesmile

I helgen skall bilen tvättas, vaxas och även fälgarna skall vaxas smile
Lämnar iväg bilen för däckbyte och även framvagnsinställning så fort jag får en tid på däckfirman.

Nya däcken har såklart anlänt, nya däck luktar för jäkla fresht ;D
Återkommer med en burn film då mina nuvarande däck skall slitas ner till slutet och såklart med nya bilder på bilen.

Vill även passa på att rekommendera MrTuning.se för er som letar efter grejer med bra kvalité och för ett mycket bra pris.
Bara att skicka ett mail till firman så fixar dom fram det man frågar efter eller kolla i Webshoppen, mycket stort lager och servicen är SUPERB!

www.mrtuning.se

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (17 juni 2010)

1 325 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Idag så vaxade jag och flickvännen bilen.
Dock så satte sig lackrengöringen som bara F*N på dem delarna som blev lackerade först.
Det är så himla dåligt med klarlack på dem delarna som lackerades först och det är typ hela bilen...

Fick bort allt medel iaf, men bilen kommer att poleras upp för att jag vill få upp ytan så mkt som det går helt enkelt.
Ny lackering samt kjolpaket är som sagt planerna för i vinter.

Blev några bilder och såklart en lekfull stund med min flerhundra smile
http://img18.imageshack.us/img18/3272/20100617256.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/9343/20100617257.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/277/20100617258.jpg

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (17 juni 2010)

873 Inlägg

Sök