4114
Sök

Nya glödstifft bir inte varma. inte änns med direkt ström.

812 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
hej. har ett extremt problem jag tänkte höra med er om ni vet vad jag ska göra?! bilen är iaf en ford fairlane med mb 300d motor. satte nyss i nya glödstifft och koplade in relät men den ville inte starta för de (stiften är iskalla öven effter 30sec sad så jag plockade bort elen igen å slängde på kapbar för direktström men de hjälpte inte häller. har kollat och det finns både ström och jord nere på stifftet  men de blir inte varmt iaf hmm några tipps?? ska till lägga ochså att stifften är köppta på mekonomen..

tacksam för svar smile

man lever bara en gång..

260 Inlägg
6 oktober 2009
Har du jord på stifta?
PS. är du säker på att motorn har jord?
Senast redigerat av ChristerGustafson (6 oktober 2009)

Nu en Audi A4 -96

812 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
japp japp motor och kaross har jord. har mätit på stiften och dom får 12,82v har även tagit bort stifften och satt på startkablar på  stifften och de hjälper inte häller så jag funderar på om de är fabriktions fel på stifften annars vette fan..  nån mer som har några förslag??

man lever bara en gång..

2 072 Inlägg
6 oktober 2009
pimpad740 skrev:
japp japp motor och kaross har jord. har mätit på stiften och dom får 12,82v har även tagit bort stifften och satt på startkablar på  stifften och de hjälper inte häller så jag funderar på om de är fabriktions fel på stifften annars vette fan..  nån mer som har några förslag??

stifften e kassa då.. om du kopplar direkt ström måste de bli varma snabbt.. bara o lämna tebax..
Senast redigerat av sandzoo (6 oktober 2009)

Sandzoo i da house

1 513 Inlägg
6 oktober 2009
en ren tanke men du har inte fått till lilla lastbilen med 24V system???

260 Inlägg
6 oktober 2009
Kolla om du har någon resistans i stifta.

Nu en Audi A4 -96

812 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
hej tack för alla svar men nu är problemet löst. för de första så va man tvungen å sätta en extra jord på stiften och sedan går inte dessa stifft att parralell kopla utan dom månte vara serie kopplade hmm men nu funkar allt igen big_smile

man lever bara en gång..

260 Inlägg
8 oktober 2009
Jasså, var det gamla modellen.
Då hade du tur som inte brände sönder dem.

Nu en Audi A4 -96

Sök