2457
Sök

Volvo S40 t4-98 ingen spolarvätska

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Hej har en volvo s40 t4 -98 som sagt och problemet är att det inte kommer någon spolarvätska, har kollat säkringen och det är inte den som har gått. Jag kan inte höra att spolarvätske pumpen går så jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara för fel.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 oktober 2009
ha ha ha ingen spolarvätska kanske tongue eller stopp i slangen eller så har den hoppat av smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

22 Inlägg
7 oktober 2009
pumpen kan det vara, men kolla alla slangar & munstycken... kan vara skit i dem eller något stopp.

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
ha ha ha ingen spolarvätska kanske tongue eller stopp i slangen eller så har den hoppat av smile

Har natruligtvis kollat detta också:P

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Emull skrev:
pumpen kan det vara, men kolla alla slangar & munstycken... kan vara skit i dem eller något stopp.

Vet du var pumpen sitter på S40´n?

22 Inlägg
7 oktober 2009
nej tyvärr, kanske under spolarvätskebehållarn eller något skulle jag tro...

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Emull skrev:
nej tyvärr, kanske under spolarvätskebehållarn eller något skulle jag tro...

får väll ta å krypa under bilen imorgon då å ta sig en titt tongue

22 Inlägg
7 oktober 2009
japp smile Ring Volvo/Bilia och kolla annars... dem borde ju veta tongue

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Emull skrev:
japp smile Ring Volvo/Bilia och kolla annars... dem borde ju veta tongue

Får göra det tack för tippset smile

71 Inlägg
7 oktober 2009
Pumpen sitter framför höger framhjul inanför inneskärmen

BilFixare
7 oktober 2009
Hej Annevare  joo jag tänkte på din bil.

problemet är att det inte kommer någon spolarvätska sa du och du har kollat säkringar.

har du kollat spolarvätska om det finns spolarvätske i ?

och har du kollat om spolarvätske pumpen om den fungerar?

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
TheKG skrev:
Pumpen sitter framför höger framhjul inanför inneskärmen

okej då måste jag bort med skärmen eller?

189 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
BilFixare skrev:
Hej Annevare  joo jag tänkte på din bil.

problemet är att det inte kommer någon spolarvätska sa du och du har kollat säkringar.

har du kollat spolarvätska om det finns spolarvätske i ?

och har du kollat om spolarvätske pumpen om den fungerar?

Spolarvätskan var det första jag fyllde på sen så kollade jag de kopplingarna på slangen jag kunnde hitta och sen säkringen. jag kan inte höra att pumpen går. hmm

BilFixare
7 oktober 2009
spolarvätske pumpen sitter inanför inneskärmen
skärmen?   kolla om du kommer åt om du kommer inte åt.

jag kan inte höra att pumpen går sa du.

jag tänkte på det här att du inte höra spolvästkspumpen.

Det ska du höra ändå ev det inte det är tomt i spolvätska.

( Jag skulle tror att det är spolvästkspumpen som är sönder elle så det är skit i hål där spolvätska kommer ut )

BilFixare
7 oktober 2009
aaa jag skrev fel förlåt.

spolarvätske pumpen sitter inanför inneskärmen
skärmen?   kolla om du kommer åt om du kommer inte åt.

jag kan inte höra att pumpen går sa du.

jag tänkte på det här att du inte höra spolvästkspumpen.

Det ska du höra ändå ev det är tomt i spolvätska.

( Jag skulle tror att det är spolvästkspumpen som är sönder elle så det är skit i hål där spolvätska kommer ut )

71 Inlägg
8 oktober 2009
Jag har för mig att man kommer åt den utan att ta bort fronten.

x40
1 209 Inlägg
8 oktober 2009
ja du bara kommer åt om du tar bort fronten...

Volvo S40 turbo.

189 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Nu har jag låssat skärmen och fronten (Blev lättare så) och konstaterat att det är pumpen som är trasig. Har kollat att det inte är någe stopp i slangen och har även mätt så jag har ström till pumpen.

Tack för all hjälp.

MVH Annevare

41 Inlägg
15 januari 2010
Har själv problem med spolarvätskan det kommer inte någon varken fram eller bak, köpte spolarvätska och har fyllt på men det verkar som att, motorn inte fungerar eller att det är säkringen. ?? jag äger en v40 -99

189 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
-tC- skrev:
Har själv problem med spolarvätskan det kommer inte någon varken fram eller bak, köpte spolarvätska och har fyllt på men det verkar som att, motorn inte fungerar eller att det är säkringen. ?? jag äger en v40 -99

Kan vara säkringen, du får kolla om den är hel kolla även så att det inte är tätt i slangarna. Om du är lite händig så är det inget direkt över jävligt svårt att byta eller dyrt för den delen köpte en ny på skruvat.se för 199:- om jag inte missminner mig. Det är dock rätt så bökit.

Du behöver troligen inte lös med hela skärmen och fronten som jag gjorde utan bara lossa den undre plasten framför höger däck i de första bultarn och böja den så borde du komma åt. Om du tar bort höger blinkers och lyser mot däckets riktning bör du se pumpen. något att tänka på är att inte ligga direkt under bilen när du tar lös pumpen om du inte vill bli rikitg blöt wink

Sök