4901
Sök

Trimmråd: Renault Mégane 2.0 16V Coupé 97:a

45 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Tjena folk, ny användare här och har bara haft körkort i drygt ett halvår men bilintresset bara växer för var dag.. Det här är då min första bil om man inte räknar med min brorsas golf som jag gled rundor i förr wink
Jag söker efter tips på vad man eventuellt kan göra för att förbättra körupplevelsen med denna redan roliga bil utan att få lägga ut allt för mycket cash på den.
Den har sportfjädrar och sänkning sen förra ägaren annat än det är vad jag kunnat se det mesta original.
Jag tycker bilen är skitkul att köra som den är men häromdagen blev jag lite deppig när en Supra tämligen slaktade mig på landsvägen tongue
Vad skulle man kunna åstakomma genom t.ex att chippa eller bara byta luftfilter/däck?
Målet är att få den lite snabbare och förbättra grepp/väghållning.

Förlåt om jag låter dum och okunning men man måste ju börja nånstans smile
tack på förhand

You ride what you got.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 oktober 2009
Byt motor i den till en från en Clio sport 172 hästarn med lite luftfilter å avgas på den bör den bli trevlig som tusan å bättre väghållning till tusen får du med ett par r-däck

Men du kommer nog fortsatt att bli slaktad av en Supra iaf raktfram

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

45 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
haha jo jag har inga illusioner om att slå en supra med den här^^

Tack för tipsen, ska ta och kolla upp en sådan motor. Och däck ska jag kolla på strax när jag ändå ska shoppa vinterdäck.

You ride what you got.

45 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Ugh satt och petade runt lite på nätet för och se vad en clio motor kunde gå på sen råkade jag ta en titt på tråden om besiktning vid motorbyte och tappade lusten lite sad wall of text.. Men ack lite jobb får det väl va

You ride what you got.

Sök