4832
Sök

Hjälp! Kopplingen på min Evo 1 är Galen!

95 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
**HJÄLP**

Har en Evo 1 som beter sig jätte skumt, köpte den för ca 1 vecka sen och enligt förra ägaren ska tryckplatta och lamell vara bytt.

Problemet: Den vill inte "greppa" växlarna, beter sig ungefär som att man inte släppt upp kopplingen helt. Alla stag är ut skruvade till max och här kommer det riktigt skumma; på höga varv (uppåt 6,7,8 tusen varv) greppar den och det känns som att man släpper upp kopplingen sakta sen drar den iväg :S
Den får draglägen men gasar man bara lite så "slirar" det.
Bilen har 320-350 hk på hjulen och 380+ nm dock nerställd så den laddar bara 0.5

Jag skulle vara mycket glad om någon kan hjälpa mig!

Undrar också om någon vet om Gizzmo chip kan vara mappat för att bara köras med återcirkulerande dump eller om förra ägaren bara snackade skit, vill ju gärna att det pyser

Tack på förhand!

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap

KHRacing
13 oktober 2009
testat att skruva in staget påkopplingspedalens ände - lite granna i taget ?

somjag skrev i din andra tråd, är lamellen i rätt tjocklek ?

har du papper på att det är bytt så du inte blitt lurad bara ?

95 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
skruva in? Borde den inte greppa ändå mindre då? jag vet inte om lamellen är rätt tjocklek men den ska vara en original evo lamell så skulle väl tro det.
Tyvärr har jag bara kvitto från att han köpt nytt inte att det blivit bytt eller så.

Märkestekniker
289 Inlägg
14 oktober 2009
om du skruvar in den borde den ta mindre,alltså längre ner.. och på den bilen körde ja med hybrid dump.

1 513 Inlägg
15 oktober 2009
låter i mina öron som en kass slavcylinder där sitter en fjäder innne i dom som brister iblan ta från en vanlig lancer å prova med..

95 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Jag snackade med Tomas på Ralliart och han sa att det troligen måste vara svänghjulet :S

1 513 Inlägg
15 oktober 2009
jsonracing skrev:
Jag snackade med Tomas på Ralliart och han sa att det troligen måste vara svänghjulet :S

vad vad skulle vara felet på de då????

95 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Han sa att det med 99% säkerhet var svänghjulet som fått en smäll så jag måste byta det och allt där till vilket gör det enklare att bara byta hela kopplingen.

67 Inlägg
16 oktober 2009
dom har inte fått olja på lamellen när dom monterade den då?smile

Sök