2466
Sök

Ford sierra 2.0 går förbannat jävla ojämt!

Bortsprungen
10 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Tja.
Jag och några kompisar hade inget att göra häromdagen. En ford sierra 2.0 1987 som vi ska köra sönder tänkte vi. Och vi lyckades lite bättre än vi hoppats. Ibland så vägrar den verkligen göra som man vill. håller man nere gasen på 1an eller tvåan så dör den, eller gasar till i olika intervaller. En simpel förklaring till bilkunniga: hade det varit en motor men direktinsprut hade det varit en givare som blivit galen. Men nu är det en förgasar jävel på det före detta vrålåket och jag kommer inte underfund med vad det kan vara för problem. Det började krångla när motorn blev varm, lät man den stå en stund så la det av. Men nu kommer det och går. funderar på om det har med soppan att göra, men det är lite ologiskt nu efter som att den beter sig som den gör. Någon som har hafe liknande problem eller som har något förslag på vad det kan vara? Om inte annat så får man köra in i saker med lite mindre, hackig fart.

Neerd
1 596 Inlägg
14 oktober 2009
kolla alla små slangar som går till förknasaren^^ en lite jävel hade lossnat på min och den belv heeeelt cp..
Dog lite när som.. gick bara på höga varv mm

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök