Ge tips på ovanliga volvomodeler ska vara från 240/740/940

81an
27 oktober 2009 · 566 Inlägg

När p1800 togs fram så handknacka dom 3 bilar, Just dom 3 bilarna har en annan betäckning an p1800. och skilljer lite i utseende. En gubbe bortanför mig har haft 2 av dom, 1 kvar nu. Han trodde han köpt p1800 tills han märkte plåtdelar och div inte passa. Då kolla han regg pappret en gång till. Lite fränt.

I samma magasin har han även ett 20 tal amazoner och massvis med motorer och delar, han ville ha nåt och greja med när han gick i pension sa han wink

Amazon67 Nu är det färdigsuget
2 november 2009 · 33 Inlägg

frostepower skrev:
Hejsan! är ute efter en ovanlig volvo tycker det hade varit kul och haft en volvo som inte så många har.
Har kollat lite på 262 bertone, men finns inte så många tillsalu hmm
Men vet ni någon ovanlig volvo typ 240/740/940 så säg till!

Ha det fint!

Men du ärligt... Nu har jag läst hela tråden.

Du vill ha en ovanlig Volvo.... och så gnäller du på att 262 bertone svåra att hitta, det är väl oftast det som gör en bil ovanlig... i ett annat inlägg tycker du nått är dyrt? det går liksom inte ihop!

En ovanlig bil är inte billig!!!!!
En Bertone är inte speciellt ovanlig....

Försök hitta en Volvo PV Cab i stället.....

Tiger1978 Fattig student
2 november 2009 · 1 282 Inlägg

Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
frostepower
5 november 2009 · 121 Inlägg

Amazon67 skrev:

frostepower skrev:
Hejsan! är ute efter en ovanlig volvo tycker det hade varit kul och haft en volvo som inte så många har.
Har kollat lite på 262 bertone, men finns inte så många tillsalu hmm
Men vet ni någon ovanlig volvo typ 240/740/940 så säg till!

Ha det fint!

Men du ärligt... Nu har jag läst hela tråden.

Du vill ha en ovanlig Volvo.... och så gnäller du på att 262 bertone svåra att hitta, det är väl oftast det som gör en bil ovanlig... i ett annat inlägg tycker du nått är dyrt? det går liksom inte ihop!

En ovanlig bil är inte billig!!!!!
En Bertone är inte speciellt ovanlig....

Försök hitta en Volvo PV Cab i stället.....

Ja men man lägger ju liksom inte 100k på en bil som man ska hålla på om du förstår hur jag menar.

frostepower
5 november 2009 · 121 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

svåra att få tag i eller?

frostepower
5 november 2009 · 121 Inlägg

Skrotfors skrev:
En hyfsat "vanlig" ovanlig Volvo för relativt små pengar är 264:an. Kolla in brosans bil här! http://www.garaget.org/?car=40408 Det finns en 240-modell som firar volvos 50-års jubileum (1977), den är oxå najs!

en trevlig kärra smile

Navkapsel
5 november 2009 · 4 637 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

Eller en 360 GLT i riktigt fint originalskick, allt mer ovanlig men kan gå att hitta.

Tiger1978 Fattig student
5 november 2009 · 1 282 Inlägg

frostepower skrev:

Tiger1978 skrev:
Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

svåra att få tag i eller?

Hyfsat.. det är enbart 100 stycken tillverkade..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
RickyX
10 januari 2010 · 17 Inlägg

Volvo 240 GTX är också ovanligt

XL-Dempa
10 januari 2010 · 457 Inlägg

TurbOla skrev:
Volvos äldre diplomatbil. Lycka till att hitta en sån. wink

1 på mitt jobb har 1 sådan bil smile

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Seth
10 januari 2010 · 3 354 Inlägg

vet inte om den är ovanlig men då kan man ju fråga ^^-
hur ovanlig är en 240 GLE?
sen kan jag tillägga att jag känner en som har en ovanlig 240 GLE även om en vanlig GLE skulle råka vara vanlig.
Hans bil är tydligen motorpreppad från fabrik så den har ca 193 hk (tror det var VOC men de har väl inte så höga hk?)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
RonnieH Ford är min grej!
11 januari 2010 · 582 Inlägg

Seth skrev:
vet inte om den är ovanlig men då kan man ju fråga ^^-
hur ovanlig är en 240 GLE?
sen kan jag tillägga att jag känner en som har en ovanlig 240 GLE även om en vanlig GLE skulle råka vara vanlig.
Hans bil är tydligen motorpreppad från fabrik så den har ca 193 hk (tror det var VOC men de har väl inte så höga hk?)

En kompis till mig tävlade förr med en VOC 242 på bana, numer tävlar han i Camaro-cup (Frederick Bylund) Hans 242 var trimmad enl reglerna o det var c:a 170 hk i den.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Seth
11 januari 2010 · 3 354 Inlägg

ok. ska försöka kolla närmare på motorspecen på Gle´n

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Rquired Allmänt envis
11 januari 2010 · 12 512 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Tiger1978 skrev:
Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

Eller en 360 GLT i riktigt fint originalskick, allt mer ovanlig men kan gå att hitta.

Vet vart man kunde hittat ett, Morfars bil var genomgående i samma skick som när den köptes ny, verkligen pedantvårdad och sparsamt använd. Tyvärr bestämde sig någon för att sätta en kofot i denna, sno den och köra sönder den på en åker för att lämna den ståendes på nosen i ett mindre vattendrag.

Alltid synd när fina bilar går åt, oavsett modell. Man tycker ju de kunde snott den skrotfärdiga bilen i garaget jämte istället roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Navkapsel
11 januari 2010 · 4 637 Inlägg

Rquired skrev:

EmilHammarlund skrev:

Tiger1978 skrev:
Varför inte 343 R-sport? Bakhjulsdrift, dubbla förgasare och vässad topp o kam..

Eller en 360 GLT i riktigt fint originalskick, allt mer ovanlig men kan gå att hitta.

Vet vart man kunde hittat ett, Morfars bil var genomgående i samma skick som när den köptes ny, verkligen pedantvårdad och sparsamt använd. Tyvärr bestämde sig någon för att sätta en kofot i denna, sno den och köra sönder den på en åker för att lämna den ståendes på nosen i ett mindre vattendrag.

Alltid synd när fina bilar går åt, oavsett modell. Man tycker ju de kunde snott den skrotfärdiga bilen i garaget jämte istället roll

Vilka idioter... En så fin GLT hade verkligen varit jäkligt unikt.

Senast redigerat av EmilHammarlund (11 januari 2010)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 januari 2010 · 5 042 Inlägg

Volvo 165, Fanns väl bara 1 prototyp har jag för mig ?

http://img197.imageshack.us/img197/6981/800pxlangervolvokombi.jpg

C H E V R O L E T <3
JonR
11 januari 2010 · 3 259 Inlägg

Volvo 363 CS.. tillverkad i 3 exemplar, 1 finns kvar idag! V6 B27A på 140hk! Det är väl tillräckligt ovanligt?smile

http://www.volvo300.dk/363_3.jpg

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
11 januari 2010 · 111 Inlägg

Tuolja skrev:
Sen har vi ju tidiga 960 med 16V Turbomotorn som bara såldes på export.

MYCKET trevliga bilar smile Min första Turbobil var just en 965 16V Turbo! tråkigt att den dog!

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
Daniel264GLE
11 februari 2010 · 22 Inlägg

Har hört att det finns tidiga 960 med PRV-sexan. En så'n borde vara RIKTIGT ovanlig...

Expoze
11 februari 2010 · 2 024 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:

_nobbe_ skrev:
Volvo Gtz Zagato
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm … volvoz.jpg

Har aldrig sett en sådan förut, finns det några rullande exemplar kvar? smile

Tillverkad i ett ex som designstudie, står på volvomuséet i gbg.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang