2843
Sök

Trasigt helljus , Relä? ( golf mk2 )

8 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Hej

Har en Golf mk2 86:a  . ägaren innan hade kopplat något extraljus på ena helljuskabeln, vilket jag tror är orsaken till att helljuset är stendött.

Kollat genom säkringsdosan utan resultat.
inte mätt någonting ännu,

Lampan som indikerar att helljuset ska vara tänt på instrumentpanelen lyser inte när man drar i helljusspaken.

men frågan är om det sitter något relä som kan ha brunnit? eller någonting annat?
Senast redigerat av Cocco (17 oktober 2009)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 oktober 2009
Låter ju som en trasig spak eller att original helljusrelä inte är med i matchen!

16 197 Inlägg
17 oktober 2009
har du kollat säkringen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
japp, har kollat säkringen, Men det är skummt för jag har helljus på ena lyset, men ingen ström fram till den andra sidans helljus.

Och på den jag har helljus på har jag inte ström fram till parkeringsljuset...  börjar få självmordstankar nu tongue någon måste ha en lösning på detta fenomen.
Senast redigerat av Cocco (18 oktober 2009)

18 Inlägg
18 oktober 2009
Tror inte det finns ljusrelä på golf -86 om jag inte minns helt fel. Mitt tips är att byta ljusströmställaren (ej spak)

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
19 oktober 2009
Har du kollat båda säkringarna till helljuset? Finns 2st. Kolla efter kabelbrott också i motorrummet.

KkEeMmOo
19 oktober 2009
Cocco skrev:
japp, har kollat säkringen, Men det är skummt för jag har helljus på ena lyset, men ingen ström fram till den andra sidans helljus.

Och på den jag har helljus på har jag inte ström fram till parkeringsljuset...  börjar få självmordstankar nu tongue någon måste ha en lösning på detta fenomen.

hejsan hade exakt samma problem på min gamla golf III och de va den på bilden till ljusen som hadde smält bakifrån kolla upp det

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97895/786077_vmoia3.jpg
denna byte jag så funkade mina ljus
Senast redigerat av KkEeMmOo (19 oktober 2009)

Sök