2915
Sök

Montera neon i saab 9-3 -99

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med att montera ett neonkit till min bil.. Det jag har problem med är var jag ska få in själva kablarna till kupen med strämbrytan där man kan ändra färg osv. Ska man borra ett eget hål ifrån motorrummet eller ta ett redan färdigt hål, och isåfall vilket? Kommer att ha samma fråga med detta då jag också ska koppla in en bas med steg, och då vart jag ska få in strömkabeln??

Väldigt tacksam för hjälp! smile

Ack vet jag förgasarmotorer!

hellaflush!
1 266 Inlägg
17 oktober 2009
Ta ett färdig gjort hål om du hittar, brukar ofta finnas under instrument brädan vid pedalerna typ smile

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Jo det finns det, men hittar inget som passar hmm.. Skulle vilja dra det genom det hålet där alla andra kablar sitter i stuckna men hittar inte det hmm

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Ingen som har kopplat in in något till kupen på en saab 93 från motorrummet och som kan ge ett bra tips på vart man kan sticka in kablarna??

Konsult
1 247 Inlägg
17 oktober 2009
Jag har kört in kablar genom torpedväggen på passagerarsidan. Finns en gummigenomföring du kan "bygga" om lite så får du in fler kablar. Kanske inte det smidigaste att dra en kabel över hela motorrummet men det är rätt lätt att komma åt.

/Kim

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Okej, tack för tipset ska kolla imon. Du har inte bild på det som du vill skicka (A)

Konsult
1 247 Inlägg
17 oktober 2009
Har inga bilder kvar tyvärr. Bilen står inte här efter diffraset heller så jag kan inte fota smile Men jag tror du hittar, sitter nån box jag inte vet riktigt vad det är på vänster sida. Under den hittar du ett gummi.

189 Inlägg
17 oktober 2009
Du kanske inte har kupevärmarutag i din bil, men om du har det så kan du dra där har gjort det några gånger på mina bilar och det funkar kanon. big_smile

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Annevare skrev:
Du kanske inte har kupevärmarutag i din bil, men om du har det så kan du dra där har gjort det några gånger på mina bilar och det funkar kanon. big_smile

Har ej det hmm

189 Inlägg
17 oktober 2009
mangedif skrev:
Annevare skrev:

Har ej det hmm

Synd då ´kanske Tagg3N tipps funkar

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Jo jag ska kolla hans alternativ imonbitti. Hoppas att det funkar så det blir att glida runt lite imon kväll med sken under sig! big_smile

Sök