NYA LAGEN 2010, vilka kommer köpa ny regskylt?

Saab_Diana
30 december 2009 · 401 Inlägg

har ny skylt som ska bara slängas på..den enda skillnaden är väl att den saknar märkeskladd...

Lär väl dröja innan det kommer någon annan sorts skyltar.

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
m-lowet
30 december 2009 · 253 Inlägg

Ska montera nya skyltar och skylthållare från Nordic Audi innan Audin blir påställd igen.
Är det nån som vet om det blir nya skyltar utan den instansade platsen för skattemärket??

Dalsland......Varför trängas?
ToXtreme
30 december 2009 · 3 627 Inlägg

Blir nya skyltar på en ny bil sen i vår istället för min del smile

Angående Regplåtarnas framtid så kan jag tänka mig att de tar bort mellanrummet där skattemärket sitter idag och lägger in "S" märket ute i hörnet .. så att plåten är lika stor som den "lilla" är idag men ändå är EUplåt så att säga. Men det är mina teorier tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Glader9991
30 december 2009 · 956 Inlägg

Skulle de höjja priset på de efter nyår med 40 spänn eller vad det var?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 december 2009 · 5 650 Inlägg

Glader9991 skrev:
Skulle de höjja priset på de efter nyår med 40 spänn eller vad det var?

tur man redan har beställt nya då

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Bjork OEM <3
30 december 2009 · 6 957 Inlägg

ToXtreme skrev:
Blir nya skyltar på en ny bil sen i vår istället för min del smile

Angående Regplåtarnas framtid så kan jag tänka mig att de tar bort mellanrummet där skattemärket sitter idag och lägger in "S" märket ute i hörnet .. så att plåten är lika stor som den "lilla" är idag men ändå är EUplåt så att säga. Men det är mina teorier tongue

Mjaa, jag var hos V.A.G handlaren här hemma idag (känner en av säljarna) och jag frågade av ren nyfikenhet hur dom gjorde med skattemärket..dom satte inte på några numera iaf.

Då kom vi in på reg.nummer och han berättade att TransportSt. numera diskuterar att lägga till
en bokstav på plåten, t.ex WWSI 345 osv. då det börjar bli ont om nya reg.nr.

Jag ifrågasatte att bilar skrotas ju men idag skrotas det inte lika mkt bilar som för 10-15 år sedan..
Ska bli spännande...och ett helvete för polisen tongue

Glad att jag har personlig plåt wink

OEM <3
Glader9991
30 december 2009 · 956 Inlägg

Bjork skrev:

ToXtreme skrev:
Blir nya skyltar på en ny bil sen i vår istället för min del smile

Angående Regplåtarnas framtid så kan jag tänka mig att de tar bort mellanrummet där skattemärket sitter idag och lägger in "S" märket ute i hörnet .. så att plåten är lika stor som den "lilla" är idag men ändå är EUplåt så att säga. Men det är mina teorier tongue

Mjaa, jag var hos V.A.G handlaren här hemma idag (känner en av säljarna) och jag frågade av ren nyfikenhet hur dom gjorde med skattemärket..dom satte inte på några numera iaf.

Då kom vi in på reg.nummer och han berättade att TransportSt. numera diskuterar att lägga till
en bokstav på plåten, t.ex WWSI 345 osv. då det börjar bli ont om nya reg.nr.

Jag ifrågasatte att bilar skrotas ju men idag skrotas det inte lika mkt bilar som för 10-15 år sedan..
Ska bli spännande...och ett helvete för polisen tongue

Glad att jag har personlig plåt wink

Tvivlar på det där. Kommer kosta massor för staten. Och jag tänker inte betala för att få 1 bokstav till. Klarar mig med de jag har.

FireTraXX DFFL
30 december 2009 · 9 020 Inlägg

Glader9991 skrev:

Bjork skrev:

ToXtreme skrev:
Blir nya skyltar på en ny bil sen i vår istället för min del smile

Angående Regplåtarnas framtid så kan jag tänka mig att de tar bort mellanrummet där skattemärket sitter idag och lägger in "S" märket ute i hörnet .. så att plåten är lika stor som den "lilla" är idag men ändå är EUplåt så att säga. Men det är mina teorier tongue

Mjaa, jag var hos V.A.G handlaren här hemma idag (känner en av säljarna) och jag frågade av ren nyfikenhet hur dom gjorde med skattemärket..dom satte inte på några numera iaf.

Då kom vi in på reg.nummer och han berättade att TransportSt. numera diskuterar att lägga till
en bokstav på plåten, t.ex WWSI 345 osv. då det börjar bli ont om nya reg.nr.

Jag ifrågasatte att bilar skrotas ju men idag skrotas det inte lika mkt bilar som för 10-15 år sedan..
Ska bli spännande...och ett helvete för polisen tongue

Glad att jag har personlig plåt wink

Tvivlar på det där. Kommer kosta massor för staten. Och jag tänker inte betala för att få 1 bokstav till. Klarar mig med de jag har.

Vilket geni...

Skulle en ny bokstav tillkomma så hade den landat på NYA bilar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Brådhis * Voff voff *
30 december 2009 · 10 280 Inlägg

lowriider17 skrev:
Är det nån som vet om det blir nya skyltar utan den instansade platsen för skattemärket??

Nej, dom kommer se likadana ut som innan tillsvidare!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Navkapsel
30 december 2009 · 4 637 Inlägg

Ska bli spännande och se om de gamla märkena går att få bort. Har en plåtskylt av den gamla sorten jag vill behålla.) Vad är det bästa sättet? Rakblad?

Senast redigerat av EmilHammarlund (30 december 2009)

Glader9991
30 december 2009 · 956 Inlägg

FireTraXX skrev:

Glader9991 skrev:

Bjork skrev:

Mjaa, jag var hos V.A.G handlaren här hemma idag (känner en av säljarna) och jag frågade av ren nyfikenhet hur dom gjorde med skattemärket..dom satte inte på några numera iaf.

Då kom vi in på reg.nummer och han berättade att TransportSt. numera diskuterar att lägga till
en bokstav på plåten, t.ex WWSI 345 osv. då det börjar bli ont om nya reg.nr.

Jag ifrågasatte att bilar skrotas ju men idag skrotas det inte lika mkt bilar som för 10-15 år sedan..
Ska bli spännande...och ett helvete för polisen tongue

Glad att jag har personlig plåt wink

Tvivlar på det där. Kommer kosta massor för staten. Och jag tänker inte betala för att få 1 bokstav till. Klarar mig med de jag har.

Vilket geni...

Skulle en ny bokstav tillkomma så hade den landat på NYA bilar.

Förlåt att jag inte har lika hög intelligenskvot som dig. Ber om ursäkt för det.

Tycker att det bara vore jobbigt att lägga till en till bokstav. Men om de börjar bli ont om de så är de väl nästan det enda alternativet.

ToXtreme
30 december 2009 · 3 627 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Ska bli spännande och se om de gamla märkena går att få bort. Har en plåtskylt av den gamla sorten jag vill behålla.) Vad är det bästa sättet? Rakblad?

Njaa.. finns ju en risk att du sabbar den då .. skulle säga långa naglar och ett sjuhelvetes tålamod! Ett annat tips är ju en sån här skrapa man har till keramikhällar, funkar fint att ta bort limrester med iaf från lack. Det är mitt tips wink


Bjork: Det känns ju inte allt för långsökt faktiskt.. man kanske rent av kommer få se personliga regplåtar med 8 bokstäver i framtiden smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Navkapsel
30 december 2009 · 4 637 Inlägg

ToXtreme skrev:

EmilHammarlund skrev:
Ska bli spännande och se om de gamla märkena går att få bort. Har en plåtskylt av den gamla sorten jag vill behålla.) Vad är det bästa sättet? Rakblad?

Njaa.. finns ju en risk att du sabbar den då .. skulle säga långa naglar och ett sjuhelvetes tålamod! Ett annat tips är ju en sån här skrapa man har till keramikhällar, funkar fint att ta bort limrester med iaf från lack. Det är mitt tips wink

Okej, ska nog prova lite försiktigt!

Bjork OEM <3
30 december 2009 · 6 957 Inlägg

Glader9991 skrev:

FireTraXX skrev:

Glader9991 skrev:

Tvivlar på det där. Kommer kosta massor för staten. Och jag tänker inte betala för att få 1 bokstav till. Klarar mig med de jag har.

Vilket geni...

Skulle en ny bokstav tillkomma så hade den landat på NYA bilar.

Förlåt att jag inte har lika hög intelligenskvot som dig. Ber om ursäkt för det.

Tycker att det bara vore jobbigt att lägga till en till bokstav. Men om de börjar bli ont om de så är de väl nästan det enda alternativet.

Fick ju som sagt till svars att det gäller ju nybilar...

Och dem enda alt. som han kunde komma på var ju en extra siffra eller bokstav.

OEM <3
martinn
2 januari 2010 · 2 624 Inlägg

Tänkte ta bort märket senare idag. Hur gör man det lättast utan att repa skylten? Hade en ide om att använda skrapan man har till spisar med glashäll sen skrapa bort alla utom en och den har jag bromsrengöring o trasa/använda skrapan till det också. Vad tror ni? Är det enklast eller finns det enklare sätt? smile

Senast redigerat av martinn (2 januari 2010)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Paulin
2 januari 2010 · 15 Inlägg

martinn skrev:
Tänkte ta bort märket senare idag. Hur gör man det lättast utan att repa skylten? Hade en ide om att använda skrapan man har till spisar med glashäll sen skrapa bort alla utom en och den har jag bromsrengöring o trasa/använda skrapan till det också. Vad tror ni? Är det enklast eller finns det enklare sätt? smile

Den är ju gjord för att du inte skall kunna ta bort den. Den kommer att gå i en jäkla massa delar. Men är du pillig av dig så funkar det med rakblad och tålamod. Pillar alltid bort det gamla när det nya ska dit.
Funkar även med isskrapa och/eller en sån där liten silikonskrapa som man använder när man tonar rutor.

För att få skiten att lossna extra lätt går det ju att värma eller fixa "sån där klistermärkes spray". Vet inte vad skiten heter men vi hade en sådan burk på jobbet för att plocka bort tejp och dyl på felmarkerade produkten. big_smile

Bjork OEM <3
2 januari 2010 · 6 957 Inlägg

martinn skrev:
Tänkte ta bort märket senare idag. Hur gör man det lättast utan att repa skylten? Hade en ide om att använda skrapan man har till spisar med glashäll sen skrapa bort alla utom en och den har jag bromsrengöring o trasa/använda skrapan till det också. Vad tror ni? Är det enklast eller finns det enklare sätt? smile

Vet du vad jag tror (och rekommenderar) det är att hämtar ditt papper med behörighetskoden,
går in på http://www.transportstyrelsen.se/ och spenderar hela 60kr till en ny skylt (eller om det var höjt till 100kr nu..) så slipper du skitjobbet wink

Mvh

OEM <3
Clintan_86 Elektiker ;)
2 januari 2010 · 403 Inlägg

Har beställt nya skyltar, nu ligger dem här hemma och bara väntar på att få åka på bilen när den väl ställs på smile
Funderar dock på om man ska ha någon rolig text på regplåtshållaren ? Någon som har något kul förslag.. ?

Beställa nya skyltar får www.transportstyrelsen.se kostar 80kr/skylt smile
Mvh

Wanegardh Asgammal medlem.
2 januari 2010 · 2 246 Inlägg

När ska rubriken ändras?.
Det är för bövelen ingen lag.
Det är ju bara en förändring.

Senast redigerat av Wanegardh (2 januari 2010)

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 januari 2010 · 8 197 Inlägg

Clintan_86 skrev:
Har beställt nya skyltar, nu ligger dem här hemma och bara väntar på att få åka på bilen när den väl ställs på smile
Funderar dock på om man ska ha någon rolig text på regplåtshållaren ? Någon som har något kul förslag.. ?

Beställa nya skyltar får www.transportstyrelsen.se kostar 80kr/skylt smile
Mvh

http://www1.garaget.org/gallery/archive … -49519.jpg wink cool

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang