Saab 900s -91:a. Bilen avställd!

Driverking
4 april 2010 · 849 Inlägg

det var kul å få sig en tur idag;) stor skillnad !!

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
Glader9991
4 april 2010 · 956 Inlägg

Va för IC har du?

herrsiba Move Your Mind
4 april 2010 · 164 Inlägg

Glader9991 skrev:

Elda skrev:

herrsiba skrev:
Inte kapa... Kör på Kilen istället! Mycket bättre, sänker 25 mm och ger mycket trevligare väghållning. wink

Kapade kilen är ju den som gäller, blir för högt med bara kilen, iaf fram! Kolla på Peter T16, en man som vet hur hög bilen ska vara wink

PS

Glöm inte kapa lite av genomslagsgummit när du kapar kilenfjädrarna, blir ganska stötigt annars.

Fattar inte hur ni kan vilja kapa kilen. Har redan problem med läppen fram,katalysatorn och avgasklammrar som tar i lite här och där.

Samma här, avgaset tar i lite titt som tätt på vägbulorna...

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
J_Erixzzon
4 april 2010 · 1 270 Inlägg

herrsiba skrev:

Glader9991 skrev:

Elda skrev:

Kapade kilen är ju den som gäller, blir för högt med bara kilen, iaf fram! Kolla på Peter T16, en man som vet hur hög bilen ska vara wink

PS

Glöm inte kapa lite av genomslagsgummit när du kapar kilenfjädrarna, blir ganska stötigt annars.

Fattar inte hur ni kan vilja kapa kilen. Har redan problem med läppen fram,katalysatorn och avgasklammrar som tar i lite här och där.

Samma här, avgaset tar i lite titt som tätt på vägbulorna...

Vad kör ni då med för avgas? tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Glader9991
4 april 2010 · 956 Inlägg

Elda skrev:

herrsiba skrev:

Glader9991 skrev:

Fattar inte hur ni kan vilja kapa kilen. Har redan problem med läppen fram,katalysatorn och avgasklammrar som tar i lite här och där.

Samma här, avgaset tar i lite titt som tätt på vägbulorna...

vrid klämmorna. många gör felet att montera klämmorna med pinnbultarna neråt och inte kapa dom, pinnbultarna krokar i och sedan i värsta fall trillar systemet av.

Simons 2,5" kör jag.
Been there, done that;)

BlackDeevill
4 april 2010 · 283 Inlägg

Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
J_Erixzzon
4 april 2010 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:

Elda skrev:

herrsiba skrev:

Samma här, avgaset tar i lite titt som tätt på vägbulorna...

vrid klämmorna. många gör felet att montera klämmorna med pinnbultarna neråt och inte kapa dom, pinnbultarna krokar i och sedan i värsta fall trillar systemet av.

Simons 2,5" kör jag.
Been there, done that;)

Jaha okej, men sitter väl 2,25 original så kan väl inte vara så stor skillnad?

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
4 april 2010 · 1 270 Inlägg

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Det låter ungefär som det jag tänkt mig! wink

Synd det med din bil oxå =/ Ska inte låta nån annan köra min bil iaf tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
BlackDeevill
5 april 2010 · 283 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Det låter ungefär som det jag tänkt mig! wink

Synd det med din bil oxå =/ Ska inte låta nån annan köra min bil iaf tongue

haha nae, gör inte det, är säkrast så wink

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
J_Erixzzon
5 april 2010 · 1 270 Inlägg

BlackDeevill skrev:

J_Erixzzon skrev:

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Det låter ungefär som det jag tänkt mig! wink

Synd det med din bil oxå =/ Ska inte låta nån annan köra min bil iaf tongue

haha nae, gör inte det, är säkrast så wink

hehe jo jag tror det wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
8 april 2010 · 1 270 Inlägg

Nu har jag en sak på G, tror att nån bild kan komma upp ikväll om nån är sugen på att se wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Szummi
8 april 2010 · 268 Inlägg

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Ursäkta om jag norpar tråden en gutta.

Vad ger detta ca i HK?

sedan har jag för mig att det finns 2 olika aggregat till dessa bilarna? en Garret och en mitchuaggregat? eller har jag fel? och isåfall är det någon skillnad mellan dessa? men mest nyfiken på hk-antalet med setupen här uppe?

ger det ca 200-210 kusar?

-------------------------------------------------------

och självklart vill vi se bilder big_smile

Senast redigerat av Szummi (8 april 2010)

BlackDeevill
8 april 2010 · 283 Inlägg

Szummi skrev:

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Ursäkta om jag norpar tråden en gutta.

Vad ger detta ca i HK?

sedan har jag för mig att det finns 2 olika aggregat till dessa bilarna? en Garret och en mitchuaggregat? eller har jag fel? och isåfall är det någon skillnad mellan dessa? men mest nyfiken på hk-antalet med setupen här uppe?

ger det ca 200-210 kusar?

-------------------------------------------------------

och självklart vill vi se bilder big_smile

ja du, vet inte alls vad jag kan ha haft, men de va nog en bit över 200hk, o det räckte garanterat på den smile

tror det med att de fanns 2 olika turbos, beroende årsmodell o lite sånt, ja hade iaf en garret smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86047/898997_d2aip7.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/86047/898998_a5mh02.jpg

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
BlackDeevill
8 april 2010 · 283 Inlägg

Elda skrev:
nah mer än 200 får du nog inte med det lilla trimmet smile och det är ganska generöst räknat det med...

o klart e vi sugna på BILDER!

det vette fan, beror på hur mkt i ladd man ger,det matar fram en jäkla massa styrka. han inte testa min tyvärr, men när jag lät den ladda 1,4bar, då gick det knappt hantera den, för det vart sånt enormt tryck i maskineriet. laddet kom då på 2000varv, men det va bara när jag ville leka lite extra jag lät den ladda så mkt. annars gick den på ca 0,8-0,9 bar.  Garret agget ska klara ca 1 bar utan störra skada. jag körde på det ca 5månader utan något som hälst problem med agget, inget glapp, eller blårök alls smile

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
J_Erixzzon
8 april 2010 · 1 270 Inlägg

Då var man hemma igen efter att ha hämta en sak till bilen! Det vart en komplett uppsättning skinninredning! big_smile

Bilder får ni i morron när jag har fått tvätta av det lite bara för va lite smutsigt! wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Glader9991
8 april 2010 · 956 Inlägg

Aero med APC laddar väl 0,7? Så lägger man laddet på 0,7 bör man ju ha samma effekt som aeron.
Vet dock inte hur mycket det ger att öka 0,1,0,2 eller 0,3.

BlackDeevill
8 april 2010 · 283 Inlägg

Elda skrev:

BlackDeevill skrev:

Elda skrev:
nah mer än 200 får du nog inte med det lilla trimmet smile och det är ganska generöst räknat det med...

o klart e vi sugna på BILDER!

det vette fan, beror på hur mkt i ladd man ger,det matar fram en jäkla massa styrka. han inte testa min tyvärr, men när jag lät den ladda 1,4bar, då gick det knappt hantera den, för det vart sånt enormt tryck i maskineriet. laddet kom då på 2000varv, men det va bara när jag ville leka lite extra jag lät den ladda så mkt. annars gick den på ca 0,8-0,9 bar.  Garret agget ska klara ca 1 bar utan störra skada. jag körde på det ca 5månader utan något som hälst problem med agget, inget glapp, eller blårök alls smile

1.4 bar har du ju inte soppa eller IC till yikes du kommer spika motorn i små små molekyler om du kör med det laddet. en bekant körde med APC på en 900s med SP chip 9k ic och 1.1 bars ladd och han spikade motorn vid hårdkörning... Kan ju bara tänka mig vad som hade hänt med 1.4 bar utan apc, bara säga hej då till den motorn.

jag hade ingen apc i min, finns inte i s - 90. o jag hade inte en enda spikning vid hårdkörning, den gick klockrent, hur fint som helst i motor o låda, tro det eller ej, men det är sant, hade aldrig nåra motor problem sen jag hade den setupen. o den va skit fin i motor både före o efter.

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
J_Erixzzon
9 april 2010 · 1 270 Inlägg

Nu har jag hunnit med att tvätta nya inredningen och smort in den, så får hoppas det blir bra smile Så ikväll ska ni få bilder på den!! wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
snygg_mange
9 april 2010 · 695 Inlägg

Szummi skrev:

BlackDeevill skrev:
Kör med moddningen ja hade på min 900s - 90 smile

Bränslechip från speedparts, 9000ic , 1bar i ladd.

Den gick något fruktansvärt, han inte med att montera batteri böj o göra klart bygget innan en kompis inte kunde hantera den o skrotade den sad men men.

Tummen upp för din pärla o lycka till smile

Ursäkta om jag norpar tråden en gutta.

Vad ger detta ca i HK?

sedan har jag för mig att det finns 2 olika aggregat till dessa bilarna? en Garret och en mitchuaggregat? eller har jag fel? och isåfall är det någon skillnad mellan dessa? men mest nyfiken på hk-antalet med setupen här uppe?

ger det ca 200-210 kusar?

-------------------------------------------------------

och självklart vill vi se bilder big_smile

en i team bonnmeck har 370hk o 400nm vid 1.2 bar men vet dessvärre inte vad han har mer än ombyggt insug. o eftermarknads sprut:P så man behöver inte ladda överdrivet för att få ut lite krämtongue

Senast redigerat av snygg_mange (9 april 2010)

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu
Toyota Supra MK3 "SAABSupra" (1990)
ludwiglionell
9 april 2010 · 588 Inlägg

måste frågaa. varför sätter du in tygsäten när du har skinnsäten som du gjorde te datorstol:)?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang