Saab 900s -91:a. Bilen avställd!

J_Erixzzon
27 november 2009 · 1 270 Inlägg

Tjeena!
Tänkte bara kolla hur det är med ett öppet sportluftfilter på dom här.
Är det bra eller dåligt och ha det? Vill ju inte att den ska gå skit eller att lmm pajjar tongue
För isf så köper jag ett i helgen sen beställer laddtrycksmätare! big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
29 november 2009 · 1 270 Inlägg

Här om dagen så låna jag ut bilen till min syster och hon körde av avgassystemet.. Så nu idag är det bytt och sitter 2,5" från katten och bak till nästa dämpare. Men kommer nog bytas efter där oxå med tiden tongue
Har även köpt diodlampor och satt i parkeringsljusen så är mkt bättre ljus där nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/809686_a6auod.jpg
så här går det när man lånar ut bilen... tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
WoozyDozz
29 november 2009 · 918 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
Här om dagen så låna jag ut bilen till min syster och hon körde av avgassystemet.. Så nu idag är det bytt och sitter 2,5" från katten och bak till nästa dämpare. Men kommer nog bytas efter där oxå med tiden tongue
Har även köpt diodlampor och satt i parkeringsljusen så är mkt bättre ljus där nu smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/809686_a6auod.jpg
så här går det när man lånar ut bilen... tongue

Då vill jag inte tänka på när min syrra ska övningsköra med min bil =P

Glader9991
29 november 2009 · 956 Inlägg

Satsa på ett Jt 3" eller Simons 2,5" wink

J_Erixzzon
29 november 2009 · 1 270 Inlägg

Ante90 skrev:

J_Erixzzon skrev:
Här om dagen så låna jag ut bilen till min syster och hon körde av avgassystemet.. Så nu idag är det bytt och sitter 2,5" från katten och bak till nästa dämpare. Men kommer nog bytas efter där oxå med tiden tongue
Har även köpt diodlampor och satt i parkeringsljusen så är mkt bättre ljus där nu smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/809686_a6auod.jpg
så här går det när man lånar ut bilen... tongue

Då vill jag inte tänka på när min syrra ska övningsköra med min bil =P

Nä dom får fan skaffa sig egna, för inte kan dom köra roll

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
29 november 2009 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:
Satsa på ett Jt 3" eller Simons 2,5" wink

Skulle väl tro att det blir en simons burk sen isf sen bygger jag väl eget smile

Har även fått nya stolar fram till bilen nu av förra ägaren, men dom ligger på min fars jobb men får hem dom i veckan så då blir det och byta till ännu finare tongue

Senast redigerat av J_Erixzzon (29 november 2009)

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Grotesk
29 november 2009 · 260 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
Tjeena!
Tänkte bara kolla hur det är med ett öppet sportluftfilter på dom här.
Är det bra eller dåligt och ha det? Vill ju inte att den ska gå skit eller att lmm pajjar tongue
För isf så köper jag ett i helgen sen beställer laddtrycksmätare! big_smile

Vad hade du tänkt att filtret skulle fylla för funktion? Du verkar ju tämligen osäker ivalet och kvalet bla. hehe..

Saab 900 S (1990)
J_Erixzzon
29 november 2009 · 1 270 Inlägg

Grotesk skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tjeena!
Tänkte bara kolla hur det är med ett öppet sportluftfilter på dom här.
Är det bra eller dåligt och ha det? Vill ju inte att den ska gå skit eller att lmm pajjar tongue
För isf så köper jag ett i helgen sen beställer laddtrycksmätare! big_smile

Vad hade du tänkt att filtret skulle fylla för funktion? Du verkar ju tämligen osäker ivalet och kvalet bla. hehe..

Jadu på min förra bilar har jag bara haft det "bara för att" om du förstår tongue Men nu när man har läst lite så är det ju inte så bra med ett öppet för lmm om jag fattat rätt? smile Men nu är det väl lite för att få ett lite annat ljud i bilen sen ska jag ju få den åå gå lite värre så då kanske det är bättre med ett sportluftfilter?

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Grotesk
29 november 2009 · 260 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

Grotesk skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tjeena!
Tänkte bara kolla hur det är med ett öppet sportluftfilter på dom här.
Är det bra eller dåligt och ha det? Vill ju inte att den ska gå skit eller att lmm pajjar tongue
För isf så köper jag ett i helgen sen beställer laddtrycksmätare! big_smile

Vad hade du tänkt att filtret skulle fylla för funktion? Du verkar ju tämligen osäker ivalet och kvalet bla. hehe..

Jadu på min förra bilar har jag bara haft det "bara för att" om du förstår tongue Men nu när man har läst lite så är det ju inte så bra med ett öppet för lmm om jag fattat rätt? smile Men nu är det väl lite för att få ett lite annat ljud i bilen sen ska jag ju få den åå gå lite värre så då kanske det är bättre med ett sportluftfilter?

Finns väl isf bättre saker att lägga den där hundra, eller vad det kostar, än på något som inte behövs? Ljudet påverkas väl inte markant - inte att jämföra med byte av/bygga om avgassystemet. Kan nog finnas någon sticky om det här med sportluftfilter m.m.. Testa söka! wink

Saab 900 S (1990)
Glader9991
29 november 2009 · 956 Inlägg

Öppet filter på turbo är nästan ett måste;)

Grotesk
30 november 2009 · 260 Inlägg

jonnielahti skrev:
har det på min 9000 och det ger härligt ljud och bilen får lite bättre acceleration big_smile

Måste vara placebo, hehe..

Saab 900 S (1990)
J_Erixzzon
30 november 2009 · 1 270 Inlägg

Grotesk skrev:

J_Erixzzon skrev:

Grotesk skrev:

Vad hade du tänkt att filtret skulle fylla för funktion? Du verkar ju tämligen osäker ivalet och kvalet bla. hehe..

Jadu på min förra bilar har jag bara haft det "bara för att" om du förstår tongue Men nu när man har läst lite så är det ju inte så bra med ett öppet för lmm om jag fattat rätt? smile Men nu är det väl lite för att få ett lite annat ljud i bilen sen ska jag ju få den åå gå lite värre så då kanske det är bättre med ett sportluftfilter?

Finns väl isf bättre saker att lägga den där hundra, eller vad det kostar, än på något som inte behövs? Ljudet påverkas väl inte markant - inte att jämföra med byte av/bygga om avgassystemet. Kan nog finnas någon sticky om det här med sportluftfilter m.m.. Testa söka! wink

Men avgassyetemet kommer nog att byggas om smile

Glader9991 skrev:
Öppet filter på turbo är nästan ett måste;)

Jodå det kommer nog komma ett! wink

jonnielahti skrev:
klart fan du ska ha ett öppet filter på detta vrålåk big_smile
har det på min 9000 och det ger härligt ljud och bilen får lite bättre acceleration big_smile
snyggt tonade baklysen, tona bort det vita med wink
detta projekt kommer självklart följas big_smile

Jo tror det kommer bli ett tongue Tackar, verkar som det inte va så många som tyckte det men roll Jo det vita ska bli svart oxå wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
1 december 2009 · 1 270 Inlägg

Idag fick jag hem min laddtrycksmätare! tongue Kommer att sätta in den i helgen smile Men vette fan vilken slang man ska ha den på roll nån som kan hjälpa lite med det?tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/811127_m3slej.jpg
laddtrycksmätaren tongue

Sen så kommer jag nog att få hem en intercooler nästa vecka smile
Allt för idag!

//Johan

Senast redigerat av J_Erixzzon (1 december 2009)

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
2 december 2009 · 1 270 Inlägg

jonnielahti skrev:
fan va snygg mätare tongue
ba skarva in på originalmätarn med ett t-rör wink

Tackar big_smile
Min är bara en ltt så har ingen mätare original wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Glader9991
2 december 2009 · 956 Inlägg

Jag tog min på BTR.

J_Erixzzon
2 december 2009 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:
Jag tog min på BTR.

Okej kanske ska ta min där oxå smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Glader9991
2 december 2009 · 956 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

Glader9991 skrev:
Jag tog min på BTR.

Okej kanske ska ta min där oxå smile

Jag tog endast min där för nån hade kopplat in nån "ecometer" där. Men vem fasen bryr sig om sånt skit?lol

J_Erixzzon
2 december 2009 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:

J_Erixzzon skrev:

Glader9991 skrev:
Jag tog min på BTR.

Okej kanske ska ta min där oxå smile

Jag tog endast min där för nån hade kopplat in nån "ecometer" där. Men vem fasen bryr sig om sånt skit?lol

Jaha okej big_smile nä sånt är ju itne så viktigt lol

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
3 december 2009 · 1 270 Inlägg

Idag så fick jag veta att min ic har skickats så nu är det bara och vänta på den big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
4 december 2009 · 1 270 Inlägg

jonnielahti skrev:
härligt big_smile

Japp big_smile Och nu är den hemma cool
Så ska väl försöka kolla lite på hur den ska sitta sen kolla vad jag behöver för rör åå böjar smile

//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang