Saab 900s -91:a. Bilen avställd!

Aero T16
21 januari 2010 · 1 327 Inlägg

Tycker att det låter som något luftläckage eller något med tändningen. Har du kollat hur rotorn ser ut?

J_Erixzzon
21 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Aero T16 skrev:
Tycker att det låter som något luftläckage eller något med tändningen. Har du kollat hur rotorn ser ut?

Nej den har jag inte kollat, får kolla det i helgen då jag kollar tändstiften smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Aero T16
21 januari 2010 · 1 327 Inlägg

Kom att tänka på en till sak som det kan vara. Kolla så drivremmarna är ok till generatorn. Hade en dålig sån på en tidigare opel och den slutade rycka efter jag bytt till en ny rem.

Funkiee Saab älskare!
21 januari 2010 · 4 597 Inlägg

kolla tändstift, vacumtesta ALLA slangar!! Det kan mycket väl vara slangarna. Min polare hade så på sin 9000. Så kolla det smile

Btw, så blev det riktigt snyggt med de nya 17", längar efter att se de på bilen! wink

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
J_Erixzzon
21 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Aero T16 skrev:
Kom att tänka på en till sak som det kan vara. Kolla så drivremmarna är ok till generatorn. Hade en dålig sån på en tidigare opel och den slutade rycka efter jag bytt till en ny rem.

Okej, har känt lite på dom tycker dom känns lite slappa så har tänkt och spänna dom. Har annars nya som jag fick med när jag köpte bilen. Så ska jag prova med och spänna eller är det lika bra och byta dom? smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
21 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Funkiee skrev:
kolla tändstift, vacumtesta ALLA slangar!! Det kan mycket väl vara slangarna. Min polare hade så på sin 9000. Så kolla det smile

Btw, så blev det riktigt snyggt med de nya 17", längar efter att se de på bilen! wink

Mvh Patrik

Ska gå över alla slangar i morgon med startgas åå se vad som händer smile

Ja jag längtar oxå tills man får åka med dom big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Funkiee Saab älskare!
21 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Testa o vacumtrycka dom, alltså stopp i ena endan o sen suga i andra, lättare, utan en massa startgas smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
J_Erixzzon
21 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Funkiee skrev:
Testa o vacumtrycka dom, alltså stopp i ena endan o sen suga i andra, lättare, utan en massa startgas smile

Okej kanske ska göra så istället då tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Aero T16
21 januari 2010 · 1 327 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

Aero T16 skrev:
Kom att tänka på en till sak som det kan vara. Kolla så drivremmarna är ok till generatorn. Hade en dålig sån på en tidigare opel och den slutade rycka efter jag bytt till en ny rem.

Okej, har känt lite på dom tycker dom känns lite slappa så har tänkt och spänna dom. Har annars nya som jag fick med när jag köpte bilen. Så ska jag prova med och spänna eller är det lika bra och byta dom? smile

Byt dem direkt om de är gamla och du har nya liggandes. Låter ju som att det är slitna eftersom att du fick med nya vid bilköpet. Tar bara några minuter att byta dem.

J_Erixzzon
21 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Aero T16 skrev:

J_Erixzzon skrev:

Aero T16 skrev:
Kom att tänka på en till sak som det kan vara. Kolla så drivremmarna är ok till generatorn. Hade en dålig sån på en tidigare opel och den slutade rycka efter jag bytt till en ny rem.

Okej, har känt lite på dom tycker dom känns lite slappa så har tänkt och spänna dom. Har annars nya som jag fick med när jag köpte bilen. Så ska jag prova med och spänna eller är det lika bra och byta dom? smile

Byt dem direkt om de är gamla och du har nya liggandes. Låter ju som att det är slitna eftersom att du fick med nya vid bilköpet. Tar bara några minuter att byta dem.

Kanske ska göra det då! Verkar som det blir en hel dag med bilen i helgen smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
23 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Tänkte bara säga att jag tror att felet är åtgärdat smile Tog loss och satte dit alla slangar i torsdags sen igår och idag har jag kört med bilen utan att den har ryckt nått så måste bara ha vart nån slang som satt lite löst tongue
Så det var ju skönt big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
snygg_mange
23 januari 2010 · 695 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
Tjena!
Har ett jobbigt problem med bilen och det är att det rycker väldigt mycket.. Över 2000varv så är det inte så mycket men kan hända. Även när man rullar på kopplingen så kan det hända att bilen dör.

Nån som vet vad det kan vara ??

///Johan

hum skulle kunna vara topp packningen att de läcker in olja eller vatten. kolla om han drar något av de.

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu
Toyota Supra MK3 "SAABSupra" (1990)
Funkiee Saab älskare!
24 januari 2010 · 4 597 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
Tänkte bara säga att jag tror att felet är åtgärdat smile Tog loss och satte dit alla slangar i torsdags sen igår och idag har jag kört med bilen utan att den har ryckt nått så måste bara ha vart nån slang som satt lite löst tongue
Så det var ju skönt big_smile

Se va felen kan vara lätt lösta wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
J_Erixzzon
24 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Funkiee skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tänkte bara säga att jag tror att felet är åtgärdat smile Tog loss och satte dit alla slangar i torsdags sen igår och idag har jag kört med bilen utan att den har ryckt nått så måste bara ha vart nån slang som satt lite löst tongue
Så det var ju skönt big_smile

Se va felen kan vara lätt lösta wink

Jo det är skönt wink


snygg_mange skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tjena!
Har ett jobbigt problem med bilen och det är att det rycker väldigt mycket.. Över 2000varv så är det inte så mycket men kan hända. Även när man rullar på kopplingen så kan det hända att bilen dör.

Nån som vet vad det kan vara ??

///Johan

hum skulle kunna vara topp packningen att de läcker in olja eller vatten. kolla om han drar något av de.

Nej det tror jag inte att det är. Drar varken vatten eller olja sen så ser oljan fin ut smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
28 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Idag när man kom ut så fick man se bilen helt insnöad yikes


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/848263_c5g3hb.jpg
Stått en natt bara!!

Så mycket snö fick vi över natten!!


Har tänk skaffa mig en ny ventilkåpa. Men undrar då om dom nyare som sitter på SAAB 9-5 som det står ecoPower på passar på og900?
Annars tänkte jag köpa en sen högglanspolera den.
Så vad tror ni är snyggast eller vad skulle ni ha tagit?big_smile


//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
28 januari 2010 · 1 270 Inlägg

jonnielahti skrev:
den ska passa från 9-5an wink

Okej! wink
Då är frågan om jag ska ha en sån lr en polerad big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
snygg_mange
28 januari 2010 · 695 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

jonnielahti skrev:
den ska passa från 9-5an wink

Okej! wink
Då är frågan om jag ska ha en sån lr en polerad big_smile

tror inte den passar från 9-5:an i o med att de e kortmotorn i 9-5:an o lång motorn i 900an men e inte säker så prova du. passar den ska ja me ha en sånsmile

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu
Toyota Supra MK3 "SAABSupra" (1990)
J_Erixzzon
28 januari 2010 · 1 270 Inlägg

snygg_mange skrev:

J_Erixzzon skrev:

jonnielahti skrev:
den ska passa från 9-5an wink

Okej! wink
Då är frågan om jag ska ha en sån lr en polerad big_smile

tror inte den passar från 9-5:an i o med att de e kortmotorn i 9-5:an o lång motorn i 900an men e inte säker så prova du. passar den ska ja me ha en sånsmile

Okej, känns dumt och köpa en ifall den inte passar, kostar runt 700kr så tongue Men kan se om man ser nån på skroten åå kolla med wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
28 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:

snygg_mange skrev:

J_Erixzzon skrev:

Okej! wink
Då är frågan om jag ska ha en sån lr en polerad big_smile

tror inte den passar från 9-5:an i o med att de e kortmotorn i 9-5:an o lång motorn i 900an men e inte säker så prova du. passar den ska ja me ha en sånsmile

är inge kortmotor i 9-5an, det är ju en B2x5 motor, en helalu motor som är totalt olik både "kort" och "lång" motorn.

kmr inte ihåg när oljerören i ventilkåpan försvann, tror det var -88. Från -88 till minst 2000 så passar alla kåpor.

Okej, men då ska jag se om jag får tag på en sån kåpa smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
29 januari 2010 · 1 270 Inlägg

Bilen börja att rycka åå ha sig igår igen så idag fick jag nog åå åkte till SAAB jag kollade med dom om vad det kunde vara och dom trodde på vakuum lr några gummi ringar  som sitter i ventilkåpan och i insuget. Så köpte mig lite nya grejer så blir till och byta det i helgen och hoppas på det bästa big_smile ska även köpte lite ny slag åå byta dom flesta slangarna smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang