Idag har vi börjat bygga infästningen till bakaxeln. Lägg på minnet att detta är långt ifrån slut resultatet. Nästa steg blir att få till ett sätt som både håller sakerna på plats och gör det lätt att ställa hjulvinklarna. Vi har ju varit på bilen lite här och där så där är nog lite att justera....
Såg att du hade ringt innan idag men misstänkte att du ville låna tvätthallen. har inte varit hemma idag så de var därför jag inte ringde tillbaka. får gärna låna nu i veckan om du vill?
Såg att du hade ringt innan idag men misstänkte att du ville låna tvätthallen. har inte varit hemma idag så de var därför jag inte ringde tillbaka. får gärna låna nu i veckan om du vill?
Kan inte bli annat än bra när två vänsterhänta jobbar ihop.....eller? sen så blir ju inte projektet direkt tråkigare att hålla på med, när alla skriver så positiva kommentarer , så det får ni gärna fortsätta med .
Mattias börjar få ihop konstruktionen på upphängningen och det ser najs ut! Lite saker kvar att göra. Men bakaxeln kan nog hängas på karossen i nästa vecka Den ena länkarmen har fått powerflex bussningar och är nu monterad. Imorgon ska jag pressa i nya framhjulslager och på lördag ska lagerna i bakaxeln monteras!
Det kommer en platta till på som sen hålls av genomgående bultar. Detta gör att man kan släppa bultarna och ställa bakaxelns vinklar tills vi är nöjda.
Det har varit en kanon dag! Började dagen med en snabb städning. Sen kom Kenneth med sin 309GTI16 bakaxel som skulle delas och det trillade i sönder utan problem. Sen knackade vi i nya lager i vårat axelrör även det gick klockrent med Kenneths egentillverkade verktyg. Jag kommer ladda upp en film senare på hur det funkar. Styrväxlen har fått damasker samt inre styrleder monterade.
Idag här även bakaxlen kommit ett steg längre och går nu att montera i karossen. Mätningarna änså länge ser bra ut nu ska vi bara slänga på en svingarm med hjul på. Så ser vi om hjulen ligger ok i hjulhusen. Under ser ni även lite bilder på dimmakitet som är löst på hängt