1875
Sök

Skräp! stäng tråden!

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
m_o_r_p_h skrev:
Har 2 Hertz  sx380D vi spela 151,7 med på mantorp senast. Dom kan du får för ett överkomligt pris:Dtongue

skulle varit kul, men man har ju en liten blånbok sad

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

6 558 Inlägg
15 augusti 2010
skoda104 skrev:
m_o_r_p_h skrev:
Har 2 Hertz  sx380D vi spela 151,7 med på mantorp senast. Dom kan du får för ett överkomligt pris:Dtongue

just därför ska du jue inte köpa nytt ... det du behöver nu är ett kraftigare slutsteg till dina basar ... inte värre basar .. e lite å börja i fel ände det smile   ja hade 2st gas alpha i min a3a å de lira ja 142db me musik å ja hade ett mds t5 steg till dom ... så bygg hellre en bättre låda å spara pengarna å köp ett kraftigare steg ist smile  om du tycker du spelar för lågt me de du har nu .. såå fråga om lite hjälp .. finns många här  på g.org(woody)  som e duktiga på ljud tongue big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

4 074 Inlägg
15 augusti 2010
racer-putte skrev:
skoda104 skrev:
m_o_r_p_h skrev:

just därför ska du jue inte köpa nytt ... det du behöver nu är ett kraftigare slutsteg till dina basar ... inte värre basar .. e lite å börja i fel ände det smile   ja hade 2st gas alpha i min a3a å de lira ja 142db me musik å ja hade ett mds t5 steg till dom ... så bygg hellre en bättre låda å spara pengarna å köp ett kraftigare steg ist smile  om du tycker du spelar för lågt me de du har nu .. såå fråga om lite hjälp .. finns många här  på g.org(woody)  som e duktiga på ljud tongue big_smile

Håller med putte där!
Satsa hellre på ett värre steg och prova kör alla 4a basarna och portar bakåt eller om det inte går så kör du allt uppåt....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
racer-putte skrev:
skoda104 skrev:

Håller med putte där!
Satsa hellre på ett värre steg och prova kör alla 4a basarna och portar bakåt eller om det inte går så kör du allt uppåt....

värre? tongue tänkte mig dom här: http://www.bilradiohuset.se/sv/product/86

har redan 2st gas alpha 500.1 mono steg. så ett steg pär bas tänkte jag ;P
Senast redigerat av skoda104 (15 augusti 2010)

#hemåsänk
Team VA!?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 augusti 2010
Som sagt, byt steg. wink Basarna du har är det inget fel på, borde gå att spela skapligt högt med dom & sett till konarea så är det ett nerköp med ett par 15". Med värre steg till basarna du har (samt mer korrekt låda med iaf alla basar på samma sida) så kommer du kunna spela HÖGT.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Som sagt, byt steg. wink Basarna du har är det inget fel på, borde gå att spela skapligt högt med dom & sett till konarea så är det ett nerköp med ett par 15". Med värre steg till basarna du har (samt mer korrekt låda med iaf alla basar på samma sida) så kommer du kunna spela HÖGT.

jajaa ;P har haft 12''are hela tiden, vill byta till lite större, tongue

#hemåsänk
Team VA!?

16 197 Inlägg
15 augusti 2010
skoda104 skrev:
ChriZtoffer skrev:

köp inte nya basar.. köp nytt steg!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
skoda104 skrev:
ChriZtoffer skrev:

ja men det var ett jävla tjatande om steg, man har ju int så mycket pengar + dom stegen är grymt bra.
Senast redigerat av skoda104 (15 augusti 2010)

#hemåsänk
Team VA!?

16 197 Inlägg
15 augusti 2010
skoda104 skrev:
evilaudio skrev:
skoda104 skrev:

ja men det var ett jävla tjatande om steg, man har ju int så mycket pengar + dom stegen är grymt bra.

grymt bra vettefan om ja kan hålla med om.. dom duger..tongue

spara då dina pengar tills du får råd till ett bättre steg big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 558 Inlägg
16 augusti 2010
skoda104 skrev:
evilaudio skrev:
skoda104 skrev:

E väl inte ett jävla tjatande om steg ... de e de du behöver punkt slut inte nå nya basar ...  för säger flera stycken samma sak så ligger det kanske lite sanning i det hela smile  lr... men i slutänden e det du som bestämmer så gör som du vill
Senast redigerat av racer-putte (16 augusti 2010)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 augusti 2010
Köp nya basar om du vill men räkna inte med att det blir bättre för det, det du saknas är effekt! 1kW till 4st 12" är inte så mycket om man vill spela högt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
16 augusti 2010
steget är viktigare än basen

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
17 augusti 2010
köp nytt steg, att köpa nya kraftigare basar hjälper inte, det kan tom bli sämmre !!!!! så satsa på ett kraftigare steg, sen kan du börja med att byta basar! wink

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Om man gör så här då. säljer 12''orna o köper 2st 15''are, sen sparar jag lite pengar, säljer alpha stegen o köper mig ett större steg.. skulle de funka?
Senast redigerat av skoda104 (17 augusti 2010)

#hemåsänk
Team VA!?

stRaend
17 augusti 2010
skoda104 skrev:
Om man gör så här då. säljer 12''orna o köper 2st 15''are, sen sparar jag lite pengar, säljer alpha stegen o köper mig ett större steg.. skulle de funka?

sälj allt , köp ett monstersteg , köp bas/basar när du har råd wink

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
skoda104 skrev:

sälj allt , köp ett monstersteg , köp bas/basar när du har råd wink

noooooooo

#hemåsänk
Team VA!?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 augusti 2010
Eller så säljer du stegen och köper nytt så får du se vad dina basar kan prestera. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 312 Inlägg
17 augusti 2010
BBAD skrev:
steget är viktigare än basen

som han så fint skrivit.. du hörde hur jag spela.. jag la mina pengar på ett bra steg och riktigt billiga basar.. smile och spelar över 152db innan det hade jag ett halv bra steg och stor dyr bas och kom aldrig över 147..

Ljudbutiken.nu

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
UPPDATE!!!
Byggde en TEST låda idag. till en gas 12''. och de spelar satan. såå jag undrar vad tror ni att jag spelar med denna låda ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124605/985458_we3ijz.jpg

#hemåsänk
Team VA!?

1 162 Inlägg
27 augusti 2010
Kör du med ett GAS Alpha på basen nu eller ? Det är väl kanske enkel 4ohms spole på basen också.
Vad är lådan avstämd till osv nu då? Om du har ett steg så gissar jag på 130 dB. wink

Sök