Drivaxel volvo 850 -94

lindell21
27 oktober 2009 · 31 Inlägg

Tjena

märkte idag att när jag svänger fullt ut i låga hastigheter så låter (klonkar) det från vänster framhjul. Ringde farsan och fråga vad det kan vara och har tror att det är drivaxeln som börjar gå sönder men sa att jag kan köra vidare ett tag.

Kan det vara drivaxeln?

Vågar jag köra vidare? ska nämligen upp till tjejen på torsdag (20 mil) ><

alla svar uppskattas och ligger tråden fel så får ni gärna flytta den ><

Mvh Sebastian lindell

Nmkj83
27 oktober 2009 · 153 Inlägg

lindell21 skrev:
Tjena

märkte idag att när jag svänger fullt ut i låga hastigheter så låter (klonkar) det från vänster framhjul. Ringde farsan och fråga vad det kan vara och har tror att det är drivaxeln som börjar gå sönder men sa att jag kan köra vidare ett tag.

Kan det vara drivaxeln?

Vågar jag köra vidare? ska nämligen upp till tjejen på torsdag (20 mil) ><

alla svar uppskattas och ligger tråden fel så får ni gärna flytta den ><

Mvh Sebastian lindell

Tja
Kan säga att det INTE är drivaxeln som din farsa tror!! Det är klart att det är drivknuten på vänster som är skrot!! Kostar mellan 1200-1500kr på volvo och så finns dom på biltema för 1000kr om jag inte minns fel!!!

Lycka till!!

Mvh Markus

lindell21
27 oktober 2009 · 31 Inlägg

Nmkj83 skrev:
Kan säga att det INTE är drivaxeln som din farsa tror!! Det är klart att det är drivknuten på vänster som är skrot!! Kostar mellan 1200-1500kr på volvo och så finns dom på biltema för 1000kr om jag inte minns fel!!!

Lycka till!!

Mvh Markus

satan va skönt att han hade fel xD kolla och axeln kostar 3500:- ><

vågar jag åka fram o tillbaka till tjejen eller blir ska jag satsa på tåg istället?

tack för hjälpen big_smile

Kennet90
27 oktober 2009 · 85 Inlägg

ta bilen åkte mera en 20 mil på min och det ver inte 20 lungna mil då heller så det ska den ju klara tongue

Nissan s15 silvia "Mona lisa" (1999)
norpan1
27 oktober 2009 · 1 043 Inlägg

Det behöver ju inte vara knuten, kolla upp det innan du byter.

lindell21
27 oktober 2009 · 31 Inlägg

Kennet90 skrev:
ta bilen åkte mera en 20 mil på min och det ver inte 20 lungna mil då heller så det ska den ju klara tongue

haha tongue lovar att skiten pajar mitt på motorvägen eller nått xD

norpan1 skrev:
Det behöver ju inte vara knuten, kolla upp det innan du byter.

snacka med farsan så jag ska köra tid bilen imorgon så ska vi kolla på vad som kan vara fel innan jag spenderar massa pengar på delar tongue hoppas på det bästa xD

tack för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang