1700
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 093 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 maj 2010
Står de still här numer lr?

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Har varit ute och kört för fullt, men körde ner bilen till jobbet i måndags och ska påbörja skiten med sidokjolarna nästa vecka. tongue
Sen har det även varit lite fram och tillbaka med avgaset.. Han som skulle sälja ångrade sig i sista sekund så nu försöker jag köpa en 3" downpipe och decat för att senare kanske bygga en egen frontpipe. tongue

Uppdaterar när jag har nåt intressant att visa wink

31 Inlägg
11 maj 2010
måste faktiskt vara ärlig, bort med den flygplansvingen och kör utan eller skaffa någon kolfibervinge som du ställer lägre, den vingen tar bort hela tjusningen och allt de snygga du gjort med bilen!

30 Inlägg
11 maj 2010
200sxs13hedda skrev:
måste faktiskt vara ärlig, bort med den flygplansvingen och kör utan eller skaffa någon kolfibervinge som du ställer lägre, den vingen tar bort hela tjusningen och allt de snygga du gjort med bilen!

jag är med på den smile smilebig_smile

7 120 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Gorbys skrev:
200sxs13hedda skrev:

jag är med på den smile smilebig_smile

Håller med dig och den hade varit borta för länge sen om det inte var för en liten sak..
Ser ut såhär på bakskärmarna under vingen, har inte råd att fixa det just nu så den får sitta kvar. Och den ser faktiskt bättre ut irl. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/793558_cgqm3t.jpg

7 120 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Händer inte så mycket just nu, mest lite planeringar!

Såhär står den på jobbet just nu, glasfiberväv och epoxy ligger vid sidan om. Behöver lite grillnät också ser jag här smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/927891_0bmr0e.jpg

En liten inköpslista om jag någon gång kommer iväg till Biltema, sen oem olje och bränslefilter. Blir nog bra. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/927888_91g78e.jpg

Håller även på att försöka få tag i ett nytt rostfritt avgassystem, men det är svårt för säljarna verkar undvika mig tongue

Skyline User
187 Inlägg
14 maj 2010
Snälla köp inte biltemas grillnät!!! aldeles för tätt. Ser ju ut som du stoppat en plåt i öppningen. Köp svart honeycomb nät istället om du måste ha nät.

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_sty_alu_nat.shtml
Senast redigerat av Simonols (14 maj 2010)

7 120 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Ska bara ha lite nät på sidan av fronten och där fram tills jag köper eller bygger nya tryckrör. Men ska kolla på det smile

Edit: Lägger inte ut 319kr på lite nät. Då får biltema duga faktiskt, är ju inte så mycket plats jag ska täcka smile
Senast redigerat av Aerodynamik (14 maj 2010)

243 Inlägg
14 maj 2010
Vågar du köpa biltemas olja till nissan hmm . Det går ju bara i 3,5 liter olja i bilen så det är ju känsligt som du säkert redan vet. Fast du har väl oljekyl så det klarar sej kanske om du byter oljan ofta tongue.
Senast redigerat av timpanen (14 maj 2010)

Nissan 200sx s13 Projekt DRIFTWORKS - SMOKINGSKILLS

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
14 maj 2010
timpanen skrev:
Vågar du köpa biltemas olja till nissan hmm . Det går ju bara i 3,5 liter olja i bilen så det är ju känsligt som du säkert redan vet. Fast du har väl oljekyl så det klarar sej kanske om du byter oljan ofta tongue.

Själva oljan skall inte spela någon roll.
Har du rätt mängd olja och håller koll så att värmen inte är för hög och att trycket är rätt så håller det lika bra som all annan olja.
Lager går inte sönder för att man kör med billig olja utan det är för att motorn inte har rätt oljetryck eller för hög oljetemp samt utan oljekyl.
Finns bilar som har rätt tryck, rätt temp och oljekyl, men som ändå rasar, då är något slitet sen tidigare eller så misshandlas bilen så vansinnigt med original prylarna vilket oftast resulterar i ras!

Dyrare typer av olja är bättre kylförmåga med osv...
Orkar inte skriva mer om det, men det finns så mycket olika typer av olja.

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (14 maj 2010)

243 Inlägg
14 maj 2010
LINGSTROM skrev:
timpanen skrev:

Själva oljan spelar ingen roll.
Har du rätt mängd olja bara och håller koll så att värmen inte är för hög och att trycket är rätt så håller det lika bra som all annan olja.

Dyrare typer av olja är bättre kylförmåga med osv...
Orkar inte skriva mer om det men det finns så mycket olika typer av olja.

Mvh

Ja, precis. Man vill ju ha en olja som kyler bra för om de blir för varmt bryts oljan ner och det är då motorrasen kommer. Eftersom ca18det bara rymmer 3,5 liter är det störra risk för att oljan överhettas och därför är det bäst att satsa på en dyrare kvalités olja som klarar värme. Men det är upp till var och en vad de vill ha för olja. Jag valde att satsa på dyrare olja wink

OBS Har inget emot biltema. Handlar själv mycket där när det gäller vissa saker men skulle t.ex aldrig köpa en lackspruta på biltema tongue. Har hört många som varnar för att biltemas olja inte är den bästa för en turbomotor smile

Men men.......Hur går det med sidokjolarna Sebbe?? roll
Senast redigerat av timpanen (14 maj 2010)

7 120 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Jag kör inte på bana, värmer alltid upp bilen innan jag gasar och har en 19 raders oljekyl så det är lugnt! Min oljetemp är nästan för låg ibland tongue

Har inte hänt något med sidokjolarna än, men hoppas det händer något nästa vecka. smile

15 Inlägg
14 maj 2010
Aerodynamik skrev:
Jag kör inte på bana, värmer alltid upp bilen innan jag gasar och har en 19 raders oljekyl så det är lugnt! Min oljetemp är nästan för låg ibland tongue

Har inte hänt något med sidokjolarna än, men hoppas det händer något nästa vecka. smile

För låg oljetemp är inte heller bra, ifall inte oljan kommer upp i rätt temperatur så tappar den sina smörjförmågor. Tror det ska ligga på nåt runt 90 grader för optimal smörjning

243 Inlägg
14 maj 2010
Aerodynamik skrev:

Ne, men det är nog lugnt. Har du termostat adapter vid oljefiltret eller är det bara en vanlig adapter? tongue

Ska du fixa sidokjolarna själv? roll

7 120 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
frantic_ skrev:
Aerodynamik skrev:

För låg oljetemp är inte heller bra, ifall inte oljan kommer upp i rätt temperatur så tappar den sina smörjförmågor. Tror det ska ligga på nåt runt 90 grader för optimal smörjning

Jo, tempen ligger runt 70 när man kör i typ 90 och max runt 80 när man står i kö typ en halvtimme..

timpanen skrev:
Aerodynamik skrev:

Ne, men det är nog lugnt. Har du termostat adapter vid oljefiltret eller är det bara en vanlig adapter? tongue

Tror bara det är en vanlig adapter men jag borde nog skaffa termostat. tongue Kör iofs på olja med bra smörjningsegenskaper vid låg temperatur också så det borde väl gå bra..

Nej, det är en som kan plast som gör det. Jag ser och lär smile

243 Inlägg
14 maj 2010
timpanen skrev:
Aerodynamik skrev:

Tror bara det är en vanlig adapter men jag borde nog skaffa termostat. tongue Kör iofs på olja med bra smörjningsegenskaper vid låg temperatur också så det borde väl gå bra..

Nej, det är en som kan plast som gör det. Jag ser och lär smile

Mm, nog bäst du skaffar en med termostat så du får upp tempen 10 grader typ.  Jag ska skaff en jag med. De hade på street performance för ett bra pris, de brukar var dyra. tongue

7 120 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Det sitter visst en termostat från Apexracing på bilen, gasar väl för dåligt.. smile

7 120 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Blir lite ändrat nu, ska inte ha någon Biltema olja då jag får Mobil 1 på jobbet. Lika bra att ta det då.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/933362_4byj91.jpg

OEM oljefilter också.. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/933363_dnducp.jpg

Sen kommer förmodligen detta rostfria 3" avgas, ska svetsas ihop och montera flexrör där ljuddämparen sitter nu. Lite pill men det blir nog fint till slut smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/933364_bcc04f.jpg

Catback också, skönt att bli av med det gamla rostiga smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/933366_pzx1iu.jpg

7 120 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Tror även att avgaset är det sista dyra jag kostar på bilen, känns som att jag nått en punkt då det som jag vill göra kommer kosta rätt mycket och det är inget jag kommer få tillbaka när jag säljer den.
Så jag ska bara ha kul och sköta den, sen sälja och köpa min dröm.. smile

7 120 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
Tror även att avgaset är det sista dyra jag kostar på bilen, känns som att jag nått en punkt då det som jag vill göra kommer kosta rätt mycket och det är inget jag kommer få tillbaka när jag säljer den.
Så jag ska bara ha kul och sköta den, sen sälja och köpa min dröm.. smile

Du får aldrig tillbaka ett ruttet lingon du lägger på bilen. Ganska bra tumregel för det gäller i 99% av fallen.

Räknar man bara med bil + delar så tror jag nog att jag får tillbaka allt faktiskt. smile
Sen får du tro vad du vill, men kolla vad man får ge för en S13 på blocket.

Sök