2213
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 123 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
smurfidunder
327 Inlägg
20 juli 2010
Svetsa diffen!

"Driftsäkrare" och billigare rejäl diff får man inte fatt i. Alla som klagar på svetsad diff är kärringar. wink

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

1 772 Inlägg
20 juli 2010
dundersmurfen skrev:
Svetsa diffen!

"Driftsäkrare" och billigare rejäl diff får man inte fatt i. Alla som klagar på svetsad diff är kärringar. wink

Kul att höra någon som inte kör Volvo 740 säga det. smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

7 120 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
dundersmurfen skrev:
Svetsa diffen!

Nä, då kör jag hellre original.. Har tänkt att använda bilen som brukis och jag är inte helt såld på drifting än smile

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
20 juli 2010
Aerodynamik skrev:
dundersmurfen skrev:
Svetsa diffen!

Nä, då kör jag hellre original.. Har tänkt att använda bilen som brukis och jag är inte helt såld på drifting än smile

vem har sagt att man inte kan köra AGA på brukisen? wink
Har dock aldrig kört AGA diffat men vad jag hört så är det ändå helt okej och fullkomligt värt att göra't istället för att det inte diffar ^^
Funderar på att köra AGA nästa säsong faktiskt, för original skiten funkar inte alls imo.

Mvh

7 120 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Jag får pröva själv nästa säsong när jag har körkort och se hur det känns, annars är det väl bara att uppgradera.. smile
Tyckte inte det såg så najs ut på Gatebil när driftingbilarna med sinterlamell och svetsade diffar skulle göra lite simpla svängar tongue

243 Inlägg
21 juli 2010
Du kommer inte stå ut med originaldiffen de lovar ja, jag ska lätt byta diff i vinter smile Blir kanske s14 diff för vad som hällst är bättre än original tongue Kör på s14 diff du med smile

Nissan 200sx s13 Projekt DRIFTWORKS - SMOKINGSKILLS

Jlmmy
21 juli 2010
Gött att det börjar ramla in lite gott till motorn nu mannen! smile
Gillar din 200a annars, den ser riktigt fräch ut, GJ

7 120 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
timpanen skrev:
Du kommer inte stå ut med originaldiffen de lovar ja, jag ska lätt byta diff i vinter smile Blir kanske s14 diff för vad som hällst är bättre än original tongue Kör på s14 diff du med smile

Det är så illa? hmm Får väl försöka få tag i någon sorts S14 diff till vintern tongue

Jlmmy skrev:
Gött att det börjar ramla in lite gott till motorn nu mannen! smile
Gillar din 200a annars, den ser riktigt fräch ut, GJ

Yes, kommer bli gött med lite mer toppeffekt nu. big_smile
Thx!

243 Inlägg
21 juli 2010
Aerodynamik skrev:
timpanen skrev:

Det är så illa? hmm Får väl försöka få tag i någon sorts S14 diff till vintern tongue

Ja, jag tycker de iaf. Iof har jag originalfjädring så coilovers skulle göra mkt men de flesta byter ju till s14 diffen istället om man ska köra mest på gatan, lite dyrt med redig diff ju smile

Nissan 200sx s13 Projekt DRIFTWORKS - SMOKINGSKILLS

smurfidunder
327 Inlägg
21 juli 2010
enda nackdelen om man nu kan kalla det för nackdel är att det "hoppar" lite när man svänger tight och kör sakta.

det är olidligt att köra med öppen diff, man blir ledsen och deppig tillslut insjuknar man och dör.

SVETSA! kostar ingenting, och hur lätt som helst att rota rätt på en annan om man ångrar sig (kärring)

vågar du inte svetsa själv så skicka skiten till mig så fixar jag det...

tror jag ska svetsa skylinen i bak för diffen som nissan pillat dit är för slapp. fram skiter jag idet.
Senast redigerat av dundersmurfen (21 juli 2010)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
21 juli 2010
Kör på en S14 diff lr nån annan riktig diff. Svetsad diff tycker jag bara e synd och skam på en i övrigt fin och välbyggd bil. AGA-diff för hemma på volvo 740 tycker jag smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Hade tänkt börja riva lite imorrn, är lite synd bara att jag inte fått min downpipe som jag väntat i två veckor på nu.. Hade varit skönt att bli klar under helgen men det är väl bara att vänta vidare sad

Och nej, blir inget svetsat. End of story! tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (21 juli 2010)

7 120 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Igår satte jag fart med att riva allt och jag tycker jag kom en bra bit iallafall för att jobba ensam.. tongue
Det är sjukt vad länge man får hålla på med vissa muttrar!

Bilen parkerad och redo. smile Skönt med lyft!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968153_6l8adc.jpg

Först åkte frontpipe&kat ut, liten jämförelse mot 3". Ska svetsa på ett flexrör sen så jag blir av med katen på det nya röret. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968152_ns1qr1.jpg

Sen lossade jag på tryckrör, alla slangar, inloppsrör och all skit i vägen. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968154_65dxa2.jpg

Lite mer som är borta. Har även lossat alla slangar som går till turbon och 6 av 8 grenrösbultar. De två sista är förjävliga och sitter riktigt trångt. Den som har mekat bort org. turbon på CA18 vet nog vad jag menar. tongue TIPS MOTTAGES!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968155_q3710g.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968156_9r9h4x.jpg

Sen undrar jag hur teflonslangarna ska sitta, slangarna passar ju inte alls till oljereturen för den är ju inte gängad eller nåt.. Om jag använder org så blir ju en slang över? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/968157_yqa9ok.jpg

227 Inlägg
23 juli 2010
Där det är trångt använde iaf jag en 14 "spärr"blocknyckel, finns på bl.a feltema...Inte så lätt men jag har ju också gjort det mer än 10g gånger också så wink...!

Ehhumm, den där teflonslngen på bilden är väl endå till vattenkylning?! lr? :S

Dum spiro, spero...

227 Inlägg
23 juli 2010
Komplett kit med tre teflonslangar. Två vatten och en specialgjord oljeslang. så står det på airtune hemsida iaf..Så den där på bilen är till vattnet!
Senast redigerat av JE (23 juli 2010)

Dum spiro, spero...

7 120 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
JE skrev:
Där det är trångt använde iaf jag en 14 "spärr"blocknyckel, finns på bl.a feltema...Inte så lätt men jag har ju också gjort det mer än 10g gånger också så wink...!

Ehhumm, den där teflonslngen på bilden är väl endå till vattenkylning?! lr? :S

Jo, använder en vanlig 14 ringnyckel nu men man kan ju inte få kraft att dra loss den på något sätt. tongue

Det är ju tre teflonslangar på bilden och oljereturen är ju det hålet med papper i. tongue

Edit: Jaha, iaf så passar ju ingen slang i det hålet jag menar..? neutral
Senast redigerat av Aerodynamik (23 juli 2010)

227 Inlägg
23 juli 2010
Ta i! wink Nää men inte så lätt, går du underifrån lr ovanifrån?

EDIT: Nej, dem slangar är till olja IN, vatten IN och Vatten UT!
Senast redigerat av JE (23 juli 2010)

Dum spiro, spero...

7 120 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
JE skrev:
Ta i! wink Nää men inte så lätt, går du underifrån lr ovanifrån?

Hah. tongue
Underifrån, höll inte på så länge men kanske är lättare ovanifrån?

227 Inlägg
23 juli 2010
Går från båda två, men jag brukade gå ovan för att man kan få mer kraft genom att man trycker ifrån sig..Lite svårt att förklara på nätet bara..synd att du bor långt ifrån mig annars hade kommit och hjälp dig!

Dum spiro, spero...

7 120 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
JE skrev:
Går från båda två, men jag brukade gå ovan för att man kan få mer kraft genom att man trycker ifrån sig..Lite svårt att förklara på nätet bara..synd att du bor långt ifrån mig annars hade kommit och hjälp dig!

Får pröva mig fram, har ju tid så.. smile Ja, ibland skulle det inte vara fel med lite hjälp, synd att vi har ett så avlångt land. tongue

Tack för tipsen förresten!
Senast redigerat av Aerodynamik (23 juli 2010)

Sök