1484
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 567 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
7 120 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Ptja, vet ni var jag kan få tag i en snygg front så säg gärna till smile

873 Inlägg
8 oktober 2010
tråkigt att det hände så pass tidigt med nytt körkort mm , shit happens det viktigaste är att ingen blir skadad när olyckorna slår till , detta fixas till relativt enkelt , skönt att f-bolaget fixar rubbet , så skall det vara smile

mvh Mike

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

Skyline User
187 Inlägg
8 oktober 2010
Fråga om du får köpa fronten själv vet att en kompis fick göra det så han köpte stylingfront istället för orginal. Vart billigare än en ny orginal.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 oktober 2010
Aj, väldigt synd på bilen men nu löste det sig med den och du har fått det viktigaste av allt: En läxa och du kommer sannolikt att köra lugnare i framtiden. Du har nyss funnit det enda körskolan inte kan lära dig; hur fort och jävligt en bil kan ställa till det för en och framför allt hur chanslös man är när man inte är beredd.

Du löser det här skall du se, 200an kommer vara finare än någonsin sommaren 2011! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 120 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Släpper allt som har med Nissan att göra och tar en SAAB upp till Arlanda för att slappna av i Kreta en vecka nu. tongue

NOOX skrev:
tråkigt att det hände så pass tidigt med nytt körkort mm , shit happens det viktigaste är att ingen blir skadad när olyckorna slår till , detta fixas till relativt enkelt , skönt att f-bolaget fixar rubbet , så skall det vara smile

mvh Mike

Ja precis. Som pappa säger så blev det trots allt en billig läxa, försäkringen täcker skadorna och ingen blev skadad. smile

Simonols skrev:
Fråga om du får köpa fronten själv vet att en kompis fick göra det så han köpte stylingfront istället för orginal. Vart billigare än en ny orginal.

Dem kommer lämna fram förslag, men jag får välja själv. smile Nästan vilken front som helst är ju billigare än original så dem blir nog bara nöjda. wink

Rquired skrev:
Aj, väldigt synd på bilen men nu löste det sig med den och du har fått det viktigaste av allt: En läxa och du kommer sannolikt att köra lugnare i framtiden. Du har nyss funnit det enda körskolan inte kan lära dig; hur fort och jävligt en bil kan ställa till det för en och framför allt hur chanslös man är när man inte är beredd.

Du löser det här skall du se, 200an kommer vara finare än någonsin sommaren 2011! smile

Så sant, så sant. smile

Japp, bara sikta på nästa år nu wink

7 120 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Har börjat fundera lite på hur jag vill ha bilen till nästa år, och det som är klart redan nu är att en ny front kommer komma på. big_smile Håller fortfarande på att leta men som det ser ut just nu kommer det bli en sån här:

http://www.avoncustom.co.uk/downloads/vert_180sx_1024.jpg

Nu när mycket kommer lackas om på bilen så ska jag försöka få dem att få bort vingen och laga skadorna under den, kan bli rätt cleant och kul med nytt stuk utan den smile

Sen får vi se när skadorna blir lagade, då ska ett fint rostfritt catback på och nya IC-rör dras så det hamnar i fronten smile
Sen ska definitivt en diffbroms av något slag komma på plats, fan livsfarligt att inte veta vilket hjul det spinner på ^^
Får se hur långt pengarna räcker, lite sugen på att flocka/klä om lite i interiören och skaffa coilovers cool
Tar en dag i taget!
Senast redigerat av Aerodynamik (19 oktober 2010)

487 Inlägg
20 oktober 2010
Skönt att du kommit igång med bygget igen och hoppas du hade det kung på Kreta!
Hittade denna annons och tänkte att det kanske vore intressant. Killen verkar ha en hel del!

Kika: http://www.blocket.se/alvsborg/Lager_ut … 10&w=3

Peace!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
20 oktober 2010
Aerodynamik skrev:
Har börjat fundera lite på hur jag vill ha bilen till nästa år, och det som är klart redan nu är att en ny front kommer komma på. big_smile Håller fortfarande på att leta men som det ser ut just nu kommer det bli en sån här:

http://www.avoncustom.co.uk/downloads/v … x_1024.jpg

Nu när mycket kommer lackas om på bilen så ska jag försöka få dem att få bort vingen och laga skadorna under den, kan bli rätt cleant och kul med nytt stuk utan den smile

Sen får vi se när skadorna blir lagade, då ska ett fint rostfritt catback på och nya IC-rör dras så det hamnar i fronten smile
Sen ska definitivt en diffbroms av något slag komma på plats, fan livsfarligt att inte veta vilket hjul det spinner på ^^
Får se hur långt pengarna räcker, lite sugen på att flocka/klä om lite i interiören och skaffa coilovers cool
Tar en dag i taget!

Tycker fortfarande att du borde strippa den o slänga i ett par sittapåplats-stolar med 6p bälten, + nya fälgar så klart wink annars låter det som softa planer du har på g!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

1 051 Inlägg
20 oktober 2010
Takashi skrev:
Aerodynamik skrev:

Tar en dag i taget!

Tycker fortfarande att du borde strippa den o slänga i ett par sittapåplats-stolar med 6p bälten, + nya fälgar så klart wink annars låter det som softa planer du har på g!

Ska man ah race stolar ska man ha rensad inredning, och ska man ha rensad inredning ska man ha bur, ska man ha bur måste man trimam så buren är där av en anledning smile Så kör på någon stillren kanske svart inredning smile

487 Inlägg
20 oktober 2010
Eleanor-Mannen skrev:
Takashi skrev:
Aerodynamik skrev:

Tar en dag i taget!

Ska man ah race stolar ska man ha rensad inredning, och ska man ha rensad inredning ska man ha bur, ska man ha bur måste man trimam så buren är där av en anledning smile Så kör på någon stillren kanske svart inredning smile

Är dock ganska ballt med bur + inredning! smile

1 051 Inlägg
20 oktober 2010
_NeeX_ skrev:
Eleanor-Mannen skrev:
Takashi skrev:

Är dock ganska ballt med bur + inredning! smile

Ja de har du väldigt rätt i, men sen är ju tyvärr inte s13 original stolar de finaste, men ska vara gansak bekvämma ha rjag hört folk säga smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
22 oktober 2010
Eleanor-Mannen skrev:
Takashi skrev:
Aerodynamik skrev:

Tar en dag i taget!

Buren är där av en anledning, oavsett om du har 150 eller 550 hästkrafter.

Annars kan man inhandla ett par recaro speed stolar o ha kvar inredning, stolarna + ny ratt och t.ex takata-bälten hade gett inredningen i din bil ett rejält lyft sebbe!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

7 120 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Rensad inredning och bur är inget jag planerat, visst är det fränt men det känns spartanskt nog som det är idag. tongue

Finns mycket annat att lägga pengarna på nu och första prio är att iaf skaffa diffbroms smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 oktober 2010
Rensad inredning är inget jag gillar i bilar som ska användas på gata smile Sikta på en vettig diffbroms å få ihop utsidan igen smile Sen om du ska göra nått invändigt så kan ju ett par nya snyggare stolar som e sköna å ser ut att ha kunna vare org lr ett org tillbehör va en tanke smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

487 Inlägg
22 oktober 2010
Sebbe, i annonsen jag länkade säljs en VTX front för 2200kr... intressant? smile

7 120 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
_NeeX_ skrev:
Sebbe, i annonsen jag länkade säljs en VTX front för 2200kr... intressant? smile

Försäkringsbolaget payar alla skador så jag köper från ett företag, tack ändå smile

_night_stalker_ skrev:
Rensad inredning är inget jag gillar i bilar som ska användas på gata smile Sikta på en vettig diffbroms å få ihop utsidan igen smile Sen om du ska göra nått invändigt så kan ju ett par nya snyggare stolar som e sköna å ser ut att ha kunna vare org lr ett org tillbehör va en tanke smile

Rensat är ballt, men då ska det vara bur och hela grejen. Jag vill ha lite komfort och praktiskt kvar. smile
Nya stolar vill jag ha, men som jag sagt så finns det massa annat skräp att ta tag i först. T.ex. nytt catback, nya IC-rör, lite uppfräschning av dörrar m.m. i interiören osv. Men vintern är ju lång big_smile
Senast redigerat av Aerodynamik (22 oktober 2010)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 oktober 2010
Jo, vintern är förbannat lång sad

Edit:
Dessa stolar e sjukt snygga smile
Arizen Premium heter dom smile
http://iloapp.nordiccamaros.se/data/_gallery/public/3/1267539871_resized.jpg
Senast redigerat av _night_stalker_ (22 oktober 2010)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Har varit nere på skadeverkstan idag och pratat lite, förhoppningsvis kommer dem laga skadorna under vingen när dem ändå håller på (med lite medvind)  big_smile

Knäppte två snabba med mobilen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/1011912_wiugz5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/1011913_8wsyi6.jpg

Har börjat leta efter nya delar och snart ska fronten beställas cool

6 Inlägg
27 oktober 2010
förhoppningsvis kommer dem laga skadorna under vingen när dem ändå håller på (med lite medvind)

så du kan köra utan vingen? Eller vilka skador pratar du om?

7 120 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Skrev lite skumt, men ja! Det är det som är tanken wink

Sök