1795
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 560 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
1 163 Inlägg
15 juni 2011
Aerodynamik skrev:
Såg trångt ut det där tongue På CA18 behöver man iaf inte lyfta av insuget för att byta spridare men det är lite klurigt att få bort spridarbryggan ändå smile

ahh okej okej smile man vet aldrig om det kommer en dag då man ska byta dom ... men då vet ja att man ej behöver de iallafall smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
15 juni 2011
Aerodynamik skrev:
Såg trångt ut det där tongue På CA18 behöver man iaf inte lyfta av insuget för att byta spridare men det är lite klurigt att få bort spridarbryggan ändå smile

Trångt e väl förnamnet tongue Större delen av motorn e ju monterad under instrumentbrädan tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
15 juni 2011
Blev ju riktigt bra med valsningen!
Är inte mycket för S13, men du gör verkligen ett jättebra jobb! Fortsätt så smile

Mvh

Allt för den där jävla hatten!

7 120 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Tack så mycket smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
15 juni 2011
Skulle också behöva valsa lite! Skickar du hit den när du är färdig? smile

Bra jobb annars!

Pain is temporary, Glory last forever.

7 120 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Det går åt om man ska köra lågt smile Jag lånade den av en polare, men tack big_smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
15 juni 2011
Aerodynamik skrev:
Det går åt om man ska köra lågt smile Jag lånade den av en polare, men tack big_smile

Ja, eller brett! Skulle vilja ha ut däcken ca 15mm, men har den där förbannade skärmkanten ivägen!

Men dom borde väl ha vals på den lokala däckfirman?

Meister
6 763 Inlägg
15 juni 2011
Charles_ skrev:
Aerodynamik skrev:

Ja, eller brett! Skulle vilja ha ut däcken ca 15mm, men har den där förbannade skärmkanten ivägen!

Vianor hade en innan kaalle kvaddade deras big_smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
15 juni 2011
camaro67 skrev:
Charles_ skrev:
Aerodynamik skrev:

Men vafaaan? DDESIGN har ingen?

Btw, var det dig jag såg utanför Solar igår?

Nog med OT! roll

Meister
6 763 Inlägg
15 juni 2011
Charles_ skrev:
camaro67 skrev:
Charles_ skrev:

Men vafaaan? DDESIGN har ingen?

Btw, var det dig jag såg utanför Solar igår?

Nog med OT! roll

nix har tyvärr ingen. Vart ligger solar?

Mr Turbo
509 Inlägg
15 juni 2011
Aerodynamik skrev:
Ska till Gatebil på söndagen, bara hugga mig om du ser mig wink Jaså, vad ska du bygga nu då? smile

Smidd motor och 350z bromsar, coilcovers, bur, ja du vet RACING! big_smile Kommer nog ta ett år.
Ja vi ska försöka ta oss dit, ska du köra då?smile

Turbo..Mr Turbo

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
15 juni 2011
Får kalla kårar när jag ser insuget på ca18... väcker minnen av ett packningsbyte på polarens.. USCH.. tongue

Kul att den går bra igen iaf smile

En gång Evo alltid Evo...

Yrkes Chafför
380 Inlägg
16 juni 2011
Dratsab skrev:
Får kalla kårar när jag ser insuget på ca18... väcker minnen av ett packningsbyte på polarens.. USCH.. tongue

Kul att den går bra igen iaf smile

org insug till ca18det är bööök tongue rev  mitt idag och klurade en stund över det med spridar bryggan:P

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 juni 2011
Nu är man nästan glad över att motoruttrymmet på min Buick är gigantiskt. Dock så måste man ur med hela motorn så det spelar ingen roll egentligen hur stort det än är, det blir trångt då man ska vränga ur hela skiten.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 juni 2011
Rinnegan skrev:
Nu är man nästan glad över att motoruttrymmet på min Buick är gigantiskt. Dock så måste man ur med hela motorn så det spelar ingen roll egentligen hur stort det än är, det blir trångt då man ska vränga ur hela skiten.

Känns som de är rätt enkelt att ta ut motorn på camaron.. Verkar bara va att lossa framvagnen från bilen å sen bort med alla sladdar å sånt å sen sänka ner allting..  Dock inte helt säker på att de e så lätt. Med de ser ut som att de bara e å göra så iaf när ja ha kollat lite smile Hoppas på att slippa behöva göra de iaf tongue

Motorskruvning ska man kunna sitta i motorrummet för att utföra tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

7 120 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Klarade ombesiktningen i veckan så firade det med att ge bilen lite ny olja. smile Annars rullar den på som en dröm, tänkte testa lite konkörning och 402m nu i helgen i Hultsfred (http://legalstreetrace.se/)

Har lite planer också för vintern men måste ha tag i ett nytt garage först tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (7 juli 2011)

7 120 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Provade på 402m idag och det gick skapligt. Samma inställningar som jag hade på bana så var inte direkt optimalt fäste och var riktigt segt att få i växlarna på höga varv men här är tiderna iaf. smile

60-fot - 2,27s
201m - 9,53s
402m - 14,60s
Sluthastighet - 152,2km/h

Ska se om jag kan köra lite imorgon också, då ska jag göra coiloversen mjukare bak och släppa ur lite luft ur bakdäcken. En låg 14 måste ju gå tongue

2 077 Inlägg
9 juli 2011
men fan vad najs big_smile
Kul du ANVÄNDER bilen wink
KEEP IT UP BRO!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

7 120 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Tack! Ja, jag provar allt jag kan. big_smile Just nu går den som brukis och kan samtidigt åka direkt från gatan för att köra några varv på bana till att dra några repor på strippen, när jag får min nya diff så funkar det säkert att drifta också wink

Är helt klart nöjd med min bil big_smile

2 077 Inlägg
9 juli 2011
Aerodynamik skrev:
Tack! Ja, jag provar allt jag kan. big_smile Just nu går den som brukis och kan samtidigt åka direkt från gatan för att köra några varv på bana till att dra några repor på strippen, när jag får min nya diff så funkar det säkert att drifta också wink

Är helt klart nöjd med min bil big_smile

Hade jag också varit wink
Vi måste ju köra på bana sen och se vem som sätter bäst tid sen big_smile
Bara vänskapligt ju smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Sök