2205
Sök

Supra-Alex, Toyota Supra MKIV Singelturbo HKS T51R! Uttagen till Elmia 2010!!!

2 164 Inlägg
3 mars 2010
bilen är jätte fin och du har gjort ett otroligt jobb med den.. men jag stör mig så förbaskat på alla grejer på bilen som sitter med dålig passform.. det drar ner otroligt på bilen!

"Life´s too short to drive a boring car"

449 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
dadde skrev:
bilen är jätte fin och du har gjort ett otroligt jobb med den.. men jag stör mig så förbaskat på alla grejer på bilen som sitter med dålig passform.. det drar ner otroligt på bilen!

Bodykittet är ej klart!
Kommer se bättre ut sen..

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
3 mars 2010
Jag stör mig dels på att kjolarna inte sitter perfekt men då du sa att de inte va klart så blir jag lugn på den biten. Men det ser ut som att dörren är mörkare än vad framskärmarna är :S

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

449 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Jag stör mig dels på att kjolarna inte sitter perfekt men då du sa att de inte va klart så blir jag lugn på den biten. Men det ser ut som att dörren är mörkare än vad framskärmarna är :S

Jo jag vet att det ser ut som det är olika nyanser!
Om du ser sista bilden när man ser front, framskärm och framfälg så ser du ingen nyansskillnad mellan front och framskärm. Medan vissa bilder ser ut som om det är skillnad.
Hela bodykittet lackades samtidigt så det finns ingen chans att det är olika nyanser..
Allt beror på hur man fotar och hur man själv står när man ser bilen.
Tycker själv att det ser ut som annan nyans ibland men det är det inte!!!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
3 mars 2010
Okej smile Är väl effekten i färgen som lurar en tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

74 Inlägg
3 mars 2010
köp mina blitz type 3 och lacka centrumen vita eller grafitgrå=)  dom sitter som en smäck=P

Dream Came True .......... But will it Last.......

2 788 Inlägg
3 mars 2010
Synd på de annars så snygga fälgarna! sad Men det är väl bara att se framåt och se vad för andra fälgar som kommer på istället wink

Den ser jättesnygg ut för övrigt! smile

366 Inlägg
3 mars 2010
Fan vad trist sad

Hittar du inga fälgar till elmia så är det bara låna mina så länge. Dom kommer bli hel svarta eller svarta med vit fälg kant

//David

453 Inlägg
3 mars 2010
Synd på fälgarna. De är ju så grymt snygga. Hoppas du hittar några andra som är lika snygga

449 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
ZyclonE skrev:
Fan vad trist sad

Hittar du inga fälgar till elmia så är det bara låna mina så länge. Dom kommer bli hel svarta eller svarta med vit fälg kant

//David

Men ska inte du ha fälgarna på om du ska ställa ut???
Annars vore det skitschysst verkligen om jag inte får tag på några nya tills dess!!!

366 Inlägg
4 mars 2010
Supra-Alex skrev:
ZyclonE skrev:
Fan vad trist sad

//David

Annars vore det skitschysst verkligen om jag inte får tag på några nya tills dess!!!

Vi får se jur det blir. Vett inte om jag orkar åka omkring med en bil på släp på kvällen sen big_smile

449 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
ZyclonE skrev:
Supra-Alex skrev:
ZyclonE skrev:
Fan vad trist sad

//David

Vi får se jur det blir. Vett inte om jag orkar åka omkring med en bil på släp på kvällen sen big_smile

Hehe nää..
Men det sura med att stå inne på mässan är ju att man inte får ta ut bilen på kvällen och ha lite kul wink

Avstängd
74 Inlägg
7 mars 2010
Nyans skillnad är det och blir det även om man lackar samtidigt, plast och plåt drar åt sig färgen på olika sätt tråkigt nog

Och när du säger att inte kjolpaket är klart så fattar jag noll, man passar ju in paketet innan sen lackar man det, ska du slipa och spackla om hela paket och lacka om det igen eller..?

19 Inlägg
8 mars 2010
Smr2 skrev:
Nyans skillnad är det och blir det även om man lackar samtidigt, plast och plåt drar åt sig färgen på olika sätt tråkigt nog

Och när du säger att inte kjolpaket är klart så fattar jag noll, man passar ju in paketet innan sen lackar man det, ska du slipa och spackla om hela paket och lacka om det igen eller..?

det är inte färdigmonterat. haha vi ska ta bort lite överflödigt lim och pressa skarvar o så lite mera. Kjolpaketet är inpassat.  Höger sidans kjol är inte dit limmad ennu heller. Och Vi ska se hur bilen ser ut sen ute i solen. Är det någon av alla delar som skiljer sig i nyans så blir det omlackat. Bilen ska in till lackeraren en gång till innan allt e klart. wink så nu vet ni peace. Det är jag som slöar ner alltihopa då jag har långt att åka till alex o tiden e knapp. Men vi ska se till att fixa de snarast big_smile
Senast redigerat av olly (8 mars 2010)

38 Inlägg
13 mars 2010
Snygg färg.Jag hade också ett helsike att välja färg. Kom fram till Vit eller porsche röd.Och som sagt blev porsche röda.
Är väldigt sugen på samma bakjol som du köpt.
Får också lägga ut en lite projekttråd.
Hoppas man får se den på Elmia.
Vi är ett gäng som ska upp på Rudskogen i sept. Vad sägs om lite drift och racing.Roligt att sett den där på banan!!!!
Ha det riktigt gott mannen.

729 Inlägg
13 mars 2010
fälgarna var ju skitsnygga!! kan du inte bara köpa smalare däck? yikes

29 Inlägg
13 mars 2010
Mannen... Nu tkr jag det är dags för en rejäl uppdatering.. smile vill se mera bilder... smilesmile Peace

BMW
183 Inlägg
14 mars 2010
Realcar_Tuning skrev:
Mannen... Nu tkr jag det är dags för en rejäl uppdatering.. smile vill se mera bilder... smilesmile Peace

Jag håller med dig, nu vill vi se en BIG UPDATE!! smile

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS

449 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Fan va tjatiga ni var då wink
Min mail har fuckat upp sig så har inte märkt att nån har skrivit i tråden! hahaah

Men det blir inte så mycket till uppdatering tyvärr!
Kan däremot säga att kjolpaketet är helt färdiglimmat nu!
Fälgar hade jag tänkt att åka och köpa imorgon..
Tyvärr blir det inga värsting fälgar utan dessa kommer nog bli helt okej för tillfället!
Stolsfästen var lättare sagt än gjort att hitta och jag vägrar sätta i originalstolarna så ska lägga på ett kol och hitta några! smile
Bilder på bilen ute i solen med nya fälgarna kommer så fort det har torkat upp lite mer så jag kan ta mig ut från garaget wink

366 Inlägg
15 mars 2010
Alla färlgar passar på din bil wink

Sök