3172
Sök

Skada sig på jobbet, vad har du lyckats med?

3 714 Inlägg
26 november 2009
Nehe skrev:
tertiär kontaminering av OC..

diverse slag, sparkar över olika ställen på kroppen..

biten..

spottad på..

Det är nog allt..

Låter som du jobbar med barn eller liknande ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 915 Inlägg
26 november 2009
Ryggvärk pga tungt jobb med många lyft i några år.. (Segmentell rörelsesmärta)
4år sedan, och värken är kvar och har ej kunnat jobba sedan dess.

Hoppas på remissen blir godkänd för en utredning och ev steloperation av några diskar/kotor, som annars kostar mig 130k.
Vore skönt o slippa värken..

Förutom det så är det lite skärsår och nån hammare på tummen osv.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

44 Inlägg
27 november 2009
sågat av 5 senor och en nerv i handleden.. 1MM till pulsådern! Det har jag lyckats med smile

687 Inlägg
27 november 2009
bollen1986 skrev:
Nehe skrev:
tertiär kontaminering av OC..

diverse slag, sparkar över olika ställen på kroppen..

biten..

spottad på..

Det är nog allt..

Låter som du jobbar med barn eller liknande ?

Ibland kan man tro det wink

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
27 november 2009
Blev sparkad på knät (av en häst alltså) dagen innan jag skulle ha en veckas julledighet och åka skidor. hmm Fick bli två veckor på kryckor istället, med ett knä som var så uppsvullet att jag inte fick på mig vanliga jeans. Både jul och nyår spenderades på dom där jäkla pinnarna. Hemma hos mamma förstås, eftersom jag inte kunde klä på mig själv ens. Och mamma bor på tredje våningen utan hiss... Blev ganska mycket innesittande den julen. (Förutom den dagen då jag fick låna en V70R (automat) och åkte på 3200 spänn i fortkörningsböter...)

Förjäkla lyckat alltihop.

/ichi

Industrisnickare
48 Inlägg
21 december 2009
skulle rikthyvla en bräda i måndags och råkade ha ena fingret för långt ner så rikthyveln hyvlade av en del på ena fingret så jag fick åka och sy. men jobbade sedan vidare när jag kom tebaka=)

+Uppfinnare+
643 Inlägg
22 december 2009
järnbalk på foten ovanför stålhättan, blev en spricka och haltandes en tid, Har även lyckats sätta en grep i foten på samma ställe tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
22 december 2009
Jadu. jag har ramlat ner från bakgavellyften 2ggr, ramlat ned från en lastkaj och klämt fingrarna i lastbilsdörrn.. Men det gick förhållandesvis bra alla gångerna som tur va.. smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------

110 Inlägg
22 december 2009
Assistansjoben:
Fått en elrullstol på 200+kg körd överfoten och upp på smalbenet.
Stålhandtag till taklyft svingad rakt in i skallen.
Lastbilsjobben:
Trillat av lyften på lastbilen när det var snö.
Slagit med slägga på handen för att container fästet inte lossna.
Inkörd i väggen i skåpet med en pall på 800kg framför.
Trillat mellan skåp och lyft.
Lastpall placerad på foten.
Fått en soffjävel över mig.

Men det var nog det.. inga större skador trots allt..

Gorg-o-holic...

Fire And Silk
2 254 Inlägg
22 december 2009
Hehe, jag badade idag. Skulle ta upp en båt. Var på en sida av en vanlig lång brygga med Y bommar. Isen va väl ca 6-10cm på den sidan. Sen skulle jag bara gå över på isen på andra sidan bryggan och där var inte isen lika kraftig. Så jag passade på att båda en skvätt wink Varmt som F#N hehe

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

207 Inlägg
22 december 2009
Råkade spruta 200gradig plast på armen, hade byggt upp lite tryck pga för hög värme och jag stack in armen framför ett munstycke för att göra rent, då spottade den ur sig ett rökmoln med bränd flytande plast som landade så trevligt på höger arm tongue Som tur var så var det inte så tjock massa plus att det kyldes ner ganska snabbt innan det sköts fast i armen tongue var ingen ide att försöka ta bort det innan det stelnade, väntade en dag med att ta bort plasten från armen tongue tror det var snart, blev knappt något ärr ^^

Elektriker
139 Inlägg
26 juli 2010
Har två historier att glädja er med, den första var på ett jobb och den andra var hemma..

1. Jag som elektriker, och en mekaniker höll på att koppla in en dräneringspump till vatten..
så drog jag det elektriska till säkerhetsbrytare m.m. och in i motorn.. och han drog rör'na.. och så testkörde vi.. funka perfekt.. så vi börjar packa ihop och har pumpen igång för att suga upp lite vatten som var på botten.. så säger mekanikern: Det ser ut att gå isär här, -va säger jag och trycker huvet närmare för att titta.. Ploffff och jag får en mega ståle med vatten över mig..

2. Var hemma och körde me röjsågenm röjde lite smått och sen ropa mamma att det va mat.. och sen när vi ätit så hade röjsågen surat ihop.. så jag och brorsan tänkte att det är ju tändstiftet som är lite fuktigt kanske.. vi tar och rengör det, så av med tändhatten och sätt i ett nytt stift.. och sen är det ju bra att testa så man har gnista va? och det kan ju oxå va bra att lufta cylindern lite genom att dra några gånger när stiftet inte är i..
men det är ju inte så bra att lufta när brorsan håller på att tryck i tändstiftet i tändhatten!! aa, han skrek till rätt så rejält haha..

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
26 juli 2010
På ett tidigare jobb så skulle jag spola en större hall med brandslang som det satt ett långt stålmunstycke på ca 1 meter, så jag vred på kranen och trodde vattnet skulle komma vilket det inte gjorde så jag tittade mig omkring för att se efter veck på slangen och då kom trycket så munstycket slår rakt upp över ansiktet så jag nästan svimmar av och tappar allt, så mina kollegor fick springa mig till undsättning och ta mig in på kontoret, trodde jag hade knäckt näsbenet men efter läkarundersökningsp visade det sig att jag klarat mig.

men fy fan så ont det gjorde.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

79 Inlägg
26 juli 2010
Lyckades tappa ett bilbatteri på min stortå.. Slutade me en fraktur å tre veckors sjukskrivning tongue

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 juli 2010
haha, rätt rolig läsning big_smile (misstolka mig rätt här nu va wink)

en annan har inte lyckats med särskilt mycket. det värsta ja kan komma på är väl när man skurit sig i händerna när man skulle öppna embalaget på pallar. dock inget allvarligt.........änsålänge tongue

och några färghinkar på fötterna har man också lyckats med nu när jag tänker efter..

MVH
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (26 juli 2010)

1 903 Inlägg
26 juli 2010
felpost...
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (26 juli 2010)

by proxy
167 Inlägg
26 juli 2010
Högg mig själv i benet med en morakniv. Jo det är sant.... Rent misstag dock. Tre stygn.

Plogade snö och körde ner med plogen i en håla. Tog tvärstopp och jag flög framåt/uppåt
och slog huvet i takkonsollen och tuppade av. Vaknade och låg i snön utanför maskinen (minns inte
hur jag tog mig ut) med blod rinnande ur munnen. Bet sönder tre kindtänder, läppen och skadade
nacken.
Maskinen säljs idag utan konsollen och med bälte...

Skulle ta bort sandspridaren från en traktor. Lossade en sprint till en hydraulkolv, tappar taget
om kolven så den svänger upp och slår ut en tand och ger mig en rejäl fläskläpp.

Stod fem meter ifrån en kollega som monterade ner en skylt på en fasad. När han lossar sista
skruven får vinden tag i skylten så den svingar iväg åt mitt håll och träffar mig på
benet. Aldrig sett ett så stort blåmärke...

Borrat mig i handen några ggr. Skärsår och andra smågrejor.

Dura lex, sed lex

Maskinförare
1 163 Inlägg
31 juli 2010
Blivit träffad av en 25tons grävares planeringskopa på full sväng. Han höja armen för att skydda huvet, träffade axel och armen. Fick en flygtur på 2m. I övrigt ingenting smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

8 Inlägg
1 augusti 2010
Jobbar i en mekanisk verkstad så det händer ju lite grejer ibland.
2004 så lyckades jag klämma av mig lite av vänster tumme i en av våra kantpressar. Käringer...   roll

http://thumbnails27.imagebam.com/9116/dc7e0991153208.jpg

http://thumbnails25.imagebam.com/9116/7c492591153237.jpg

Förtroende är bra, kontroll är bättre...

1 903 Inlägg
1 augusti 2010
Dragon_Lady skrev:
Jobbar i en mekanisk verkstad så det händer ju lite grejer ibland.
2004 så lyckades jag klämma av mig lite av vänster tumme i en av våra kantpressar. Käringer...   roll

http://thumbnails27.imagebam.com/9116/dc7e0991153208.jpg

http://thumbnails25.imagebam.com/9116/7c492591153237.jpg

ajajaj! yikesyikessad

det där såg inget vidare ut hmm
hur ser det ut idag när det har läkt? gick det att rädda något mer än det som syns på bilderna?

MVH

Sök