4848
Sök

Turbotrycket 855 t5

11 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
jag har lite problem med trycket laddar 0,2. jag provade och ta bort vakumslangen till w-g klockan har läst att d då blir fullt laddtryck 1,0 ++ men jag kom bara upp till 0,6.. orginal är väl ca 0,5, lite skumt eller.. sen tänkte jag fråga om det bara är att prova och skruva lite på pinnen från klockan den öppnar väl mera då = mera tryck.... och till sist, det är förvisso en aut men man ska väl endå känna när turbon kliver igång vid 3000 varv .... tack för svar

8 267 Inlägg
4 november 2009
Om den inte skenladdar om du rycker slangen så är det dags att kolla så att alla slangar är hela och sitter där dem ska, att intercoolern är hel, att katalysatorn inte är igensatt, att wastegaten inte är slut och till sist hur turbon känns.. Beroende på vilket håll du skruvade så kan du lika gärna ha sänkt trycket, om man skruvar ut så staget blir längre så sjunker trycket.

629 Inlägg
4 november 2009
Hade samma grej med min 940, var 2 slangar i motorrummet som var skit, så provva att böj på alla små slangar i motorummet och kolla så dom ser hela och fräscha ut.

Mröh

Rycketofta Racing
292 Inlägg
4 november 2009
min gör likadant tongue trologtvis katten.

//Rycketofta Racing

Sök